Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

KPN stopt in 2022 met 3G!

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij doet Tesla het ondertussen voor veel minder. Ik heb iets van 150 euro gehoord. Misschien ook nog even een offerte bij Tesla in de app aanvragen?
Dat heb ik gedaan. Gebeld en kreeg ik € 166,00 Ex btw te horen (en nog gevraagd of dit incl montage was en dat was zo), toen de aanvraag in de app gezet en een offerte van € 404,00 incl btw gekregen.
 
Dat heb ik gedaan. Gebeld en kreeg ik € 166,00 Ex btw te horen (en nog gevraagd of dit incl montage was en dat was zo), toen de aanvraag in de app gezet en een offerte van € 404,00 incl btw gekregen.
Ah, ik dacht dat dit via een externe partij was. De modem zelf kostte in het verleden 130,00 incl. Btw bij Tesla, dus het lijkt mij gek dat die plotseling duurder geworden is. Uiteraard kun je de modem ook gewoon bestellen en zelf inbouwen. De part number is 1054968-02-B. Scheelt een hele hoop geld als je wat handig bent en kennis hebt.
 
Dan zal je toch zelf het mobiele abonnement moeten betalen denk ik. Ik zou niet met een Belgische simkaart door Zwitserland rijden. Het zou je direct al meer dan 400€ kosten.
Nederlandse abonnementen zijn goedkoper qua roaming naar CH.
Dit gaat over de modem in de auto, niet de sim kaart. Die kun je gewoon uit de oude model halen en in de nieuwe zetten, of als deze geen 4g ondersteund bij Tesla gratis een nieuwe halen.

Wat ik bedoelde boven was dat ik dacht dat RuudL een offerte van een garage had voor vervanging modem die niet bij Tesla hoord.
 
Dat heb ik gedaan. Gebeld en kreeg ik € 166,00 Ex btw te horen (en nog gevraagd of dit incl montage was en dat was zo), toen de aanvraag in de app gezet en een offerte van € 404,00 incl btw gekregen.
€ 166,00 ex... € 404,00 in... > uiteindelijk toch € 200,00 incl. BTW.

Vandaag is de dag van de ombouw 3G>LTE. Verbazingwekkend vertelde ze me aan de balie dat het toch € 200,00 euro inclusief BTW ging kosten i.p.v. van de geoffreerde €404,00. Meevallertje weer.
Aangezien ze het druk hebben bij Tesla Amsterdam hebben ze de auto vandaag niet op tijd klaar en krijg ik ook nog een dag gratis (op verzoek) een bijna splinternieuwe Model 3 Performance mee. Het kan niet op!
62BCB246-6A12-4085-97D4-7B280D847CF2.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten