Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Je ziet nu al dat het het advies is om niet op wintersport te gaan. Oostenrijk is nu al (vrijwel) helemaal oranje. Als je je been breekt zal je verzekering daar wel eens moeilijk over kunnen doen.

Waar zie je dit? Ik zie enkel het advies om niet op vakantie te gaan. Dit komt door de idiote restrictie dat je in de meeste laden in quarantaine moet ook al heb je een negatieve testuitslag. Die is langer dat het weekje dat je op vakantie gaat dus dan heeft het weinig zin.

Wintersport is buiten en aan de rijen bij de liften valt wat te doen. Het probleem zijn die lompe hollanders die moeten gaan apresskien. Oplossing is gewoon geen bars open en enkel restaurants met social distancing en hygiene maatregelen.

Verder moeten we het probleem niet groter maken dan het is. Het aantal dagelijkse doden (in Nederland) zit op nog geen kwart van wat het was in de eerste golf en het gaat echt niet verdubbelen. Het ziet er gewoon super goed uit voor een mega pandemie want het aantal doden is maar nipt meer dan reguliere griep. Ik zie het heel positief in qua vakantie in het voorjaar!

- Netherlands coronavirus information and stats
- Influenza | Cijfers & Context | Sterfte | Volksgezondheidenzorg.info
 
Waar zie je dit? Ik zie enkel het advies om niet op vakantie te gaan. Dit komt door de idiote restrictie dat je in de meeste laden in quarantaine moet ook al heb je een negatieve testuitslag. Die is langer dat het weekje dat je op vakantie gaat dus dan heeft het weinig zin.

Wintersport is buiten en aan de rijen bij de liften valt wat te doen. Het probleem zijn die lompe hollanders die moeten gaan apresskien. Oplossing is gewoon geen bars open en enkel restaurants met social distancing en hygiene maatregelen.

Verder moeten we het probleem niet groter maken dan het is. Het aantal dagelijkse doden (in Nederland) zit op nog geen kwart van wat het was in de eerste golf en het gaat echt niet verdubbelen. Het ziet er gewoon super goed uit voor een mega pandemie want het aantal doden is maar nipt meer dan reguliere griep. Ik zie het heel positief in qua vakantie in het voorjaar!

- Netherlands coronavirus information and stats
- Influenza | Cijfers & Context | Sterfte | Volksgezondheidenzorg.info
Het glas is bij jou kennelijk halfvol. Waar gaan al die skiërs dan eten en drinken? Ik denk dat er eerst een vaccin moet zijn dat ook nog eens breed beschikbaar is alvorens we weer normaal op vakantie kunnen. De toeristenbranche zegt dat 2022 het eerste jaar zal zijn zonder restricties. Goed nieuws voor zij die aan de SuC moeten staan onderweg overigens.
 
Het glas is bij jou kennelijk halfvol. Waar gaan al die skiërs dan eten en drinken? Ik denk dat er eerst een vaccin moet zijn dat ook nog eens breed beschikbaar is alvorens we weer normaal op vakantie kunnen. De toeristenbranche zegt dat 2022 het eerste jaar zal zijn zonder restricties. Goed nieuws voor zij die aan de SuC moeten staan onderweg overigens.
Als het die skiërs om het skiëen te doen is, dan kun je toch gewoon een bammetje meenemen de piste op en eet je savonds in je appartement? Zolang de supermarkten open zijn..
En ja, dat vergt wat meer geplan en is ook niet mijn ideale vakantie, maar liever iets dan niets.
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Als het die skiërs om het skiëen te doen is, dan kun je toch gewoon een bammetje meenemen de piste op en eet je savonds in je appartement? Zolang de supermarkten open zijn..
En ja, dat vergt wat meer geplan en is ook niet mijn ideale vakantie, maar liever iets dan niets.
Sure, vraag of of je drukke plekken kunt mijden. Maar goed dan ook, iedereen is oud en wijs genoeg om zijn eigen keuzes te maken.
 
Ik denk ook dat je een corona-vrije vakantie kan organiseren, maar zolang je dus weg blijft uit het apres-ski-gebeuren, en zover de lokale autoriteiten inderdaad geen quarantaines gaan opleggen aan toeristen.

Maar qua beide punten wordt er momenteel in negatieve zin gepland, en de superspreader-events van het voorjaar waren net tijdens het skiverlof, en de winter is een meteorologisch gunstigere tijd voor het virus om zich te verspreiden, dus ik zou er niet te hard op hopen.
 
Het glas is bij jou kennelijk halfvol. Waar gaan al die skiërs dan eten en drinken?

Gewoon gedoseerd in restaurants zoals we al maanden doen. Die zijn dan echt wel weer open hoor. Naar mijn mening hadden de restaurants nu ook gewoon open moeten zijn. De rotte appels zoals all-you-can-eats met 100 man binnen geforceerd sluiten en de ondernemers die hun zaakjes voor elkaar hebben belonen.

Ik denk dat er eerst een vaccin moet zijn dat ook nog eens breed beschikbaar is alvorens we weer normaal op vakantie kunnen.

Nee, er moet een vaccin zijn voor de risico groep voor dat zij normaal op vakantie kunnen. De risico groep zit nu tenslotte toch al thuis. De overigen moeten zelf maar bepalen of ze het risico willen lopen op een infectie. Waarom zouden we heel de samenleving tot een halt toe roepen? Laat eerst maar een vaccin komen met bewijs dat er na 6 maanden nog steeds immuniteit is. Daarna duurt het nog wellicht een jaar voor er voldoende groepsimmuniteit is dat de risico groep die niet eens een vaccin kan nemen zich (statistich) weer onder de mensen kan zijn.

en de superspreader-events van het voorjaar waren net tijdens het skiverlof,

Hoe ontstonden die? Volle apresski bars, volle busreizen, vele mensen op één kamer. In tijden dat er niet eens echt goede hygiene werd toegepast in hotels en restaurants om continue te desinfecteren en ruimtes in te richten om social distancing natuurlijk te laten verlopen.

De maatschappij zoals ingericht 1e kwartaal 2020 kun je niet meer met nu vergelijken.

Ik heb geen overgewicht, niet 50+, laag vetpercentage, sportief en zo ver ik weet in goede gezondheid. Statistisch is de kans zeer klein dat ik super ziek wordt en ontiegelijk klein dat ik er door sterf. Ik ga met niemand uit de risico groep. Ik werk 99% van de tijd thuis. Ik durf wel een gecalculeerd risico te nemen door gewoon lekker te skien door met de auto en m'n dochter 1000km met de Tesla te rijden en daarna een weekje thuis quarantaine om te zien of ik ziek word.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Unit106 and fivari
Hmja, ik ben nog niet zo optimistisch, maar dat komt ook omdat de maatregelen de laatste weken geen effect lijken te hebben. Mondmaskers, kleine groepen op restaurants, café's sluiten en restaurants sluiten en enkel nog take-out, ... het heeft geen effect gehad.

En ja, die risicogroep zit misschien wel thuis, maar mijn ouders behoren tot die risicogroep, zijn beiden gepensioneerd en kwamen niet meer buiten behalve voor te winkelen, en hebben het toch opgelopen. Het gaat nu beter met ze, maar m'n vader is toch tijdelijk in het ziekenhuis opgenomen.

Dat neemt niet weg dat ik denk dat je een coronaveilige vakantie kan organiseren, maar ik vrees dus dat lokale maatregelen roet in het eten kunnen gooien.
 
Nou ik heb het vorige week bij de skilift in Kaprun wel gezien hoe geweldig het allemaal geregeld was. De tv zenders en kranten hadden er een dagtaak aan om te stellen dat wintersport in Oostenrijk echt geen goed idee is. Liften sneller laten draaien is een fabel want kost 40% meer geld voor de liftaanbieder dus niemand doet het.

Waar zie je dit? Ik zie enkel het advies om niet op vakantie te gaan.

Zou dit maar eens lezen:
https://www.consumentenbond.nl/reis...te-dekking-reisverzekering-in-oranje-gebieden

Bijna alle verzekeraars hebben dekking in oranje gebied uitgesloten. En als je nu komt voor een aanvullende wintersport verzekering dan heb je daar weinig aan vanwege alle oranje gebieden. En onverzekerd gaan skiën kan lekker in de papieren lopen.
 
Waar zie je dit? Ik zie enkel het advies om niet op vakantie te gaan. Dit komt door de idiote restrictie dat je in de meeste laden in quarantaine moet ook al heb je een negatieve testuitslag. Die is langer dat het weekje dat je op vakantie gaat dus dan heeft het weinig zin.

Wintersport is buiten en aan de rijen bij de liften valt wat te doen. Het probleem zijn die lompe hollanders die moeten gaan apresskien. Oplossing is gewoon geen bars open en enkel restaurants met social distancing en hygiene maatregelen.

Verder moeten we het probleem niet groter maken dan het is. Het aantal dagelijkse doden (in Nederland) zit op nog geen kwart van wat het was in de eerste golf en het gaat echt niet verdubbelen. Het ziet er gewoon super goed uit voor een mega pandemie want het aantal doden is maar nipt meer dan reguliere griep. Ik zie het heel positief in qua vakantie in het voorjaar!

- Netherlands coronavirus information and stats
- Influenza | Cijfers & Context | Sterfte | Volksgezondheidenzorg.info

Op meerder plaatsen in de media is aangegeven dat de adviezen voor de wintersportgebieden worden aangescherpt.
Zet het coronavirus definitief een streep door wintersport?

Wat betreft verzekering zijn er veel maatschappijen die geen dekking bieden in een gebied dat op oranje staat.
https://www.consumentenbond.nl/reis...te-dekking-reisverzekering-in-oranje-gebieden

Ik wil ook graag op wintersport en de periode maakt mij niet eens zoveel uit. Daarbij moeten we het inderdaad niet complexer maken dan het is en er zijn voldoende mogelijkheden om het skiën corona proof te maken, maar ik denk niet dat het zover gaat komen en dat de gebieden op geel gaan.
https://www.consumentenbond.nl/reis...te-dekking-reisverzekering-in-oranje-gebieden
 
Ik lees dit toch niet echt?

Die getallen kloppen wel in zoverre dat er minder patiënten op de IC terecht komen en er minder mensen overlijden. Het probleem is echter dat de patiënten nu op de gewone verpleegafdeling liggen omdat we sneller en effectiever behandelen. Daarnaast is het personeel uitgeput en soms gedemoraliseerd door wat ze zien op het journaal rond de ontkenning van de ernst van de situatie. Het resultaat is hetzelfde: geen capaciteit meer in de ziekenhuizen. Graag niet bagatelliseren, dat helpt niet.
 
Last edited:
Begrijp deze opmerking wel, maar ik zit dagelijks middenin de narigheid die dit allemaal oplevert. Ik ga ook liever lekker met de Tesla op vakantie, maar nu even niet. Dit is de tweede en laatste keer dat ik hier iets over zeg. Het draadje kan dan nu weer terug naar de ski vakantie.
O nee, dit was niet persoonlijk bedoeld. We begonnen ook netjes met wel of niet met de Tesla naar de wintersport of elders maar daar gaat het nu niet meer over. Maar mss ook wel begrijpelijk gelet op de ellende.
 
Die getallen kloppen wel in zoverre dat er minder patiënten op de IC terecht komen en er minder mensen overlijden. Het probleem is echter dat de patiënten nu op de gewone verpleegafdeling liggen omdat we sneller en effectiever behandelen. Daarnaast is het personeel uitgeput en soms gedemoraliseerd door wat ze zien op het journaal rond de ontkenning van de ernst van de situatie. Het resultaat is hetzelfde: geen capaciteit meer in de ziekenhuizen. Graag niet bagatelliseren, dat helpt niet.

Dat is iets anders, de belasting op de zorg is gigantisch maar daar had ik het niet over. Ik had het over hoe groot het risico is (of eigenlijk hoe ontzettend klein) en dat ik zeer bereid ben dit risico te nemen om te kunnen skien.

Onverzekerd op skivakantie gaan durf ik ook wel aan. Dan maar een seizoen niet off-piste gaan :)

SImpelweg, is het enkel een ADVIES om niet te gaan dan sta ik gewoon op de latten mits er geen quarantaine verplichting in het ski land is.
 
Dat is iets anders, de belasting op de zorg is gigantisch maar daar had ik het niet over. Ik had het over hoe groot het risico is (of eigenlijk hoe ontzettend klein) en dat ik zeer bereid ben dit risico te nemen om te kunnen skien.
Nee, dat is niet "iets anders". Die twee hangen uiterst nauw samen. Ontzettend kleine kansen, akkoord. Maar als veel mensen - en we zijn in Europa met 400 miljoen - een ontzettend klein risico nemen dan betekent dat statistisch exact wat we nu zien gebeuren. Dus ook jij moet (zou best) even de eigen drang onderdrukken en wijs handelen.
Amen!