Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Wat me vandaag is opgevallen op de site van Tesla.
Bij de MS en MX staat er enkel nog "Model S" en " Model S Plaid" .
Tot voor kort stond daar "Model S Long Range" en " Model S Plaid"
bij de M3 en MY staat nog steeds Long Range.
Zou er iets op komst zijn? nieuwe MS en MX long range (met de nieuwe 4680 cellen?)
 
Wat me vandaag is opgevallen op de site van Tesla.
Bij de MS en MX staat er enkel nog "Model S" en " Model S Plaid" .
Tot voor kort stond daar "Model S Long Range" en " Model S Plaid"
bij de M3 en MY staat nog steeds Long Range.
Zou er iets op komst zijn? nieuwe MS en MX long range (met de nieuwe 4680 cellen?)
Dat is sinds ongeveer 2 maanden het geval:
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Xfrank
Ik had een nieuwe S besteld in april bij de leasing maatschappij, en kreeg deze week het bericht dat mijn leverdatum werd aangepast van 4 februari naar 15 december (!). Heeft er nog iemand een gelijkaardige datum gekregen, of zou Arval gewoon een datum prikken in december omdat ik ze niet meer zou bellen?

Het meest storend is dat ik de S uit 2016 na 60 maanden heb moeten teruggeven in augustus en deze niet mocht houden tot de andere geleverd werd :mad:
 
Ik had een nieuwe S besteld in april bij de leasing maatschappij, en kreeg deze week het bericht dat mijn leverdatum werd aangepast van 4 februari naar 15 december (!). Heeft er nog iemand een gelijkaardige datum gekregen, of zou Arval gewoon een datum prikken in december omdat ik ze niet meer zou bellen?

Het meest storend is dat ik de S uit 2016 na 60 maanden heb moeten teruggeven in augustus en deze niet mocht houden tot de andere geleverd werd :mad:
Maar heb je wel een vervangene auto dan? Want is de service van Arval wel zwaar onder de maat.
 
Ik had een nieuwe S besteld in april bij de leasing maatschappij, en kreeg deze week het bericht dat mijn leverdatum werd aangepast van 4 februari naar 15 december (!). Heeft er nog iemand een gelijkaardige datum gekregen, of zou Arval gewoon een datum prikken in december omdat ik ze niet meer zou bellen?

Het meest storend is dat ik de S uit 2016 na 60 maanden heb moeten teruggeven in augustus en deze niet mocht houden tot de andere geleverd werd :mad:
Denk niet dat dit iets is wat door de lease maatschappij gekozen is. De Nederlandse website van Tesla bij de MS is helemaal kaal. Geen prijzen, geen geschatte levertijden. Dus wellicht is het ook gewoon omdat de lease maatschappijen nog niets weten en je niet kort voor de levering ineens teleur moeten stellen. Wel jammer dat je de 'oude' niet kon blijven rijden tot de nieuwe geleverd zou zijn.
 
Volgens mij houdt Tesla sterk rekening met de oplopende inflatie en proberen ze nu geen prijzen af te geven, zodat bij levering de juiste prijs gevraagd kan worden. Iedereen voor dit omslagpunt heeft er goed aan gedaan alvast een reservering te doen.
Sinds de introductie van de nieuwe S/X is de dollar een stuk sterker geworden tov de euro ( van de zomer 1.21, nu 1.12/1.13).

Heb een reservering geplaatst voor zowel de S als de X. Aan de ene kant wil ik heel graag de roadtrip capaciteit van de S, geweldige range en de laadsnelheden van de 3. Aan de andere kant is met 3 kids een X toch een stuk handiger. Kan ik ook een familielid meenemen op vakantie. Gok dat de X ongeveer dezelfde range als mijn '19 M3P (met netto na degradatie 68kwh) heeft. Ook de Y gereden, vond die oncomfortabeler dan mijn M3P met 20". Ook heb ik liever meer dan minder range.

Heb wat zitten rekenen, en het is totaal niet meer interessant om een S/X (als ondernemer) zakelijk te kopen. Zowel de btw correctie als bijtelling( 1700 eur/m op een X!) tikken hard door. Misschien jaartje zakelijk en dan met goede afschrijving naar privé? Hoe doen anderen dat?
 
De CCS stekker is redelijk zwaar. Ik zie geen enkele ondersteuning, de kabel ‘hangt’ dus enkel op de stekker (4-5cm ondersteuning?). Is dat niet breukgevoelig?
Als ik nu mijn ccs adapter gebruik heb ik schrik dat alles gaat afbreken door het gewicht. Maar met de adapter is het wellicht wel nog erger.

Ik heb met type 2 al een kapotte laadpoort gehad. Ik denk dat dit bij ikea gebeurd is omdat iemand zich daar tussen de wagens door heeft zitten wringen. Ik kon er mijn kabel uittrekken zonder unlocken. Toevallig moest ik de volgende dag voor iets anders naar het SeC en daar vroegen ze mij of ik wist dat mijn laadpoort kapot was. Volgens hen zou ik niet meer kunnen laden hebben. Klein gelukje.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
De CCS stekker is redelijk zwaar. Ik zie geen enkele ondersteuning, de kabel ‘hangt’ dus enkel op de stekker (4-5cm ondersteuning?). Is dat niet breukgevoelig?
Als ik nu mijn ccs adapter gebruik heb ik schrik dat alles gaat afbreken door het gewicht. Maar met de adapter is het wellicht wel nog erger.

Ik heb met type 2 al een kapotte laadpoort gehad. Ik denk dat dit bij ikea gebeurd is omdat iemand zich daar tussen de wagens door heeft zitten wringen. Ik kon er mijn kabel uittrekken zonder unlocken. Toevallig moest ik de volgende dag voor iets anders naar het SeC en daar vroegen ze mij of ik wist dat mijn laadpoort kapot was. Volgens hen zou ik niet meer kunnen laden hebben. Klein gelukje.
Het is exact hetzelfde als bij de Model 3, en daar zie ik geen problemen. Met de CCS adapter kan ik het voorstellen dat het wat onstabiel overkomt, maar laden met Type2/CCS bij een Model 3 is echt gewoon een solide verbinding.
 
Het is de mijne die er staat :cool:
Screenshot_20220111-075756_Samsung Internet.jpg

enkel het "plaid" logo moet ik er nog af halen met een hamerke en een beitelke uit de Gamma. :p
 
Last edited:
De plaid heeft ook weer een groter pack dus ben benieuwd wat voor laadsnelheid daar uiteindelijk mee te behalen is. Nu nog en cap op 250kW maar het is duidelijk dat het nog sneller kan.

Ik verwacht niet dat het veel meer gaat worden dan de 250 kW bij HUIDIGE spanning. (wel eens gelezen dat de CCS stekker de bottleneck is).
Nog geen berichten gelezen dat Tesla (ook) naar de 800V wil gaan.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke