Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Daar werd mij gezegd dat ze er bij Tesla Nederland van uitgaan dat de Juniper nog dit jaar beschikbaar komt.

Heb je ook mogen meekijken in die glazen bol?

Schermafbeelding 2024-04-14 om 20.15.20.png
 
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat al geprobeerd hebben. Wat ik wel weet, is als je de vloerplaat uit de koffer trekt je ineens een flink gat hebt waar je de sturen precies in kunt steken. Of er drie op elkaar passen zonder dat je ruit er uit knalt, dat laat ik aan een ander over :)

Kan deze vraag niet exact beantwoorden maar wat ik wel weet is dat mijn racefiets met de wielen eruit precies in de achterbak past met de achterste rij stoelen rechtop. Daar zou ook nog wel een tweede bijpassen denk ik. De derde zou dan op de plek van de neergeklapte achterbank moeten. Het grootste probleem lijkt mij dan waar je die 6 wielen laat. Lijkt mij daarom heel lastig worden.
Dank voor het meedenken allen, als iemand het eens probeert houd ik me aanbevolen voor de uitkomst. Ik heb wel 3 fietsen, maar geen MY.
 
Stel dat je partner en kind dezelfde hobby hebben en ook al kunnen fietsen...
btw, ik zie in je handtekening 3 wagens staan, lukt dat om met alle drie gelijktijdig de baan op te gaan?
Leuk geprobeerd….er staat duidelijk “ik heb wel 3 (race)fietsen”…. 😘

En de 3 auto’s in de handtekening gaan niet meer op: de Saab heb ik weggegeven, de Kia en M3 zijn retour naar de LM, en we hebben nog 1 auto: een MY. 😅
 
Heeft het lang geduurd voor je besefte dat je toch niet met alle drie gelijktijdig de weg op kon? 😛
Nee, ik kreeg zoveel onmogelijkheden rond electrisch rijden te horen, dat ik de benzine auto voor de zekerheid maar heb aangehouden 🤪🤪

Nadat ik de benzine auto voor de 4e keer niet gebruikt had om in de zomer in 1 ruk met 190 op de autobahn naar mijn bestemming te rijden, en er niet keer op eer ellenlange laadpaalfiles stonden en ik lokaal wel kon laden, kon ik er eindelijk afscheid van nemen!
 
Voor éénieder die nog twijfelt.. op Tweakers.net een aantal berichten dat diverse leasemaatschappijen interne mails hebben verstuurd dat alle uitvoeringen van Model Y in NL per 25 april €2.000 duurder gaan worden (prijzen zouden daarmee weer gelijk getrokken worden met o.a. België), waarschijnlijk valt dit ook samen met de introductie van de LR RWD.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Voor je bijtelling geldt volgens mij de fiscale waarde op de dag van kentekenen. Daarmee lijkt het mij - voor de bijtelling - niet relevant of je voor of na de 2k prijsstijging besteldt. Eens? Of zou Tesla voor de versie van voor de prijsstijging een eigen type-code bij de fiscus aanleveren? (zoiets is ook ooit met Mach-e gedaan)
 
Voor je bijtelling geldt volgens mij de fiscale waarde op de dag van kentekenen. Daarmee lijkt het mij - voor de bijtelling - niet relevant of je voor of na de 2k prijsstijging besteldt. Eens? Of zou Tesla voor de versie van voor de prijsstijging een eigen type-code bij de fiscus aanleveren? (zoiets is ook ooit met Mach-e gedaan)
Bij mij is die tot nu toe altijd het bedrag geweest wat ik op het factuur heb staan excl. kosten rijklaar etc.. Dus als je 2k minder betaald, zal de fiscale waarde ook 2k minder moeten zijn ;)

Maar goed, misschien was de fiscale waarde toevallig altijd gelijk aan de waarde op het factuur van mij.
 
Last edited:
Hallo, een vraag waarvan ik al een tijd het antwoord zoek, maar nog niet gevonden. Dus probeer het hier:

Nu M3 LR 2019 rijder, met plezier. Aan het overwegen om over te stappen op een MY. Belangrijke mogelijke reden is (laad)ruimte. Ik racefiets veel, en ook vaak elders. Regelmatig met 2 volwassenen en 2 racefietsen (achterbank 100% plat, wielen uit de fietsen) in de auto lange afstanden gereden, past prima inclusief bagage. Dat zal in de MY dus ook geen probleem zijn.

De vraag: Is het iemand gelukt om 3 racefietsen in laadruimte MY te krijgen, met achterbank 2/3 plat zodat er 3 personen en 3 racefietsen in passen?
In mijn vorige model S lukte dat wel (3 mountainbikes met voorwiel eruit en 3 mensen (inclusief bestuurder) mee. Denk dat het met y ook wel past, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen…
 
Bij mij is die tot nu toe altijd het bedrag geweest wat ik op het factuur heb staan excl. kosten rijklaar etc.. Dus als je 2k minder betaald, zal de fiscale waarde ook 2k minder moeten zijn ;)

Maar goed, misschien was de fiscale waarde toevallig altijd gelijk aan de waarde op het factuur van mij.
Dat moet dan haast toeval zijn, anders zou je fraude in de hand kunnen werken. Door dan het inruilvoordeel niet te geven op de inruilauto, maar op de nieuwe auto zou je de factuurwaarde kunnen verlagen. Dan zou je de fiscale waarde kunnen 'sturen'. Nog los van korting die je krijgt op je nieuwe auto.
 
Voor je bijtelling geldt volgens mij de fiscale waarde op de dag van kentekenen. Daarmee lijkt het mij - voor de bijtelling - niet relevant of je voor of na de 2k prijsstijging besteldt. Eens? Of zou Tesla voor de versie van voor de prijsstijging een eigen type-code bij de fiscus aanleveren? (zoiets is ook ooit met Mach-e gedaan)
Het is de cataloguswaarde van de auto zoals hij uit de fabriek komt rollen. Als de dealer achteraf nog een trekhaak eronder zet valt dat er niet onder. Prijsverhogingen tussentijds worden door niet doorberekend, dus de cataloguswaarde is hetzelfde tijdens het bestellen als afleveren, tenzij de prijs tussentijds zakt.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Daarom moet je erg oppassen met de aankoop van voorraad- of demomodellen van Tesla. Zie bijvoorbeeld onderstaande. Deze is in november al op kenteken gezet en heeft een fiscale waarde die toen gold van € 62.690. Zakelijk is het dus veel goedkoper deze gewoon nieuw te kopen voor € 52.190 omdat de bijtelling veel lager is. Privé kan het ook schelen bij het afsluiten van een verzekering.

Als de prijs weer gaat stijgen kan het natuurlijk ook in je voordeel uitpakken.

1713534352672.png