Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wat was je vorige als ik mag vragen? S/V60 T8 polestar engineered?
Met vorige bedoelde ik dus dat ik mijn post net erboven niet kan aanpassen.
Momenteel rijd ik nog steeds met een V60 T8 - heb test gereden met Polestar engineered en niet - toen ik bestelde was die optie er nog niet.
Achteraf wel maar verschil in prestaties vond ik te klein tov de kostprijs hiervan.
Heb een vrij lange post gemaakt over mijn test van de Polestar 2 maar die is elders (o.a. op Facebook) te lezen en niet relevant voor dit forum ;-)
 
  • Like
Reactions: JanG007
De geruchtenmolen over mogelijke luchtvering op de 3/Y wordt weer gevoed door nieuwe hints in de firmware. In feb. 2020 meldde Elon overigens dat er geen luchtvering is gepland voor de 3/Y. De controllers (in de Y) blijken er echter wel op voorbereid. Ook zou er een kabelboom voor de luchtvering in de parts catalog van de 3 hebben gestaan.

Ben benieuwd of luchtvering uiteindelijk toch zijn weg naar de Y vindt. De meest gehoorde klacht over de Y is toch wel het rijcomfort (te hard). Mogelijk dat Tesla aan deze klacht tegemoet wil komen.
 
  • Like
Reactions: Voodoo077
Ben benieuwd of luchtvering uiteindelijk toch zijn weg naar de Y vindt. De meest gehoorde klacht over de Y is toch wel het rijcomfort (te hard). Mogelijk dat Tesla aan deze klacht tegemoet wil komen.
Maar hopelijk kan je hem dan ook houden zoals nu met die luchtvering of anders de luchtvering als betalende optie?
Want ik vind het nu net niet hard genoeg, dus als die zachter zou worden hierdoor ... :eek:
 
Foto van de Model Y 4680 structural pack in Berlijn, ter vergelijking ook eentje met 2170 batterijen. Laten we hopen dat niet alle 4680 naar Texas gaan maar ook naar de Grunheide fabriek.

4680:
FBQAdRGXMAMZSNP.jpg


2170:
FBQAoRaX0AUx8WL (1).jpg
 
Hieronder wat Model Y info dat ik heb opgevangen van verschillenden nieuwsbronnen.

  • De Model Y Berlijn productie zou in december van start gaan (met wat geluk eind november)
  • Ze gaan van start met de 2170 batterijen, de invoer komt van China. De constructie gaat niet identiek zijn als die van Shanghai. Er zouden nieuwe technologieën toegepast worden voor een efficiëntere werking.
  • Model Y met 4680 batterijen zouden ten vroegste starten tegen eind 2022, hoogstwaarschijnlijk als de batterijfabriek klaar is. De eerste 4680 batterijen uit de Kato fabriek zullen naar Giga Texas gaan voor de nieuwe Model Y.
  • Er zouden 3 nieuwe kleur opties komen, geen extra optie, maar 3 van de 5 worden er vervangen. Elon heeft al bevestigd dat zijn favoriete kleur uit Berlijn crimson rood gaat worden. Voor de andere twee spreekt men over een deep metallic blue en een military metallic green. De overige twee kleuren die overblijven is nog de vraag. De geruchten gaan de ronde dat dit ook wel is een deep anthracite kan worden ipv zwart/grijs en wit zou een off white worden.
  • De Model Y krijg adaptieve koplampen dmv een software update voor alle Model Y's. Het zou zelfs mogelijk zijn om een afbeelding te projecteren, dit was te zien in de fabriek op Giga Fest.
  • De stoelen gaan rechtstreeks op het 4680 batterij pack bevestigd worden.
  • Massa productie voorzien tegen eind 2022.
  • Gigabeer confirmed
 
Hieronder wat Model Y info dat ik heb opgevangen van verschillenden nieuwsbronnen.

  • De Model Y Berlijn productie zou in december van start gaan (met wat geluk eind november)
  • Ze gaan van start met de 2170 batterijen, de invoer komt van China. De constructie gaat niet identiek zijn als die van Shanghai. Er zouden nieuwe technologieën toegepast worden voor een efficiëntere werking.
  • Model Y met 4680 batterijen zouden ten vroegste starten tegen eind 2022, hoogstwaarschijnlijk als de batterijfabriek klaar is. De eerste 4680 batterijen uit de Kato fabriek zullen naar Giga Texas gaan voor de nieuwe Model Y.
  • Er zouden 3 nieuwe kleur opties komen, geen extra optie, maar 3 van de 5 worden er vervangen. Elon heeft al bevestigd dat zijn favoriete kleur uit Berlijn crimson rood gaat worden. Voor de andere twee spreekt men over een deep metallic blue en een military metallic green. De overige twee kleuren die overblijven is nog de vraag. De geruchten gaan de ronde dat dit ook wel is een deep anthracite kan worden ipv zwart/grijs en wit zou een off white worden.
  • De Model Y krijg adaptieve koplampen dmv een software update voor alle Model Y's. Het zou zelfs mogelijk zijn om een afbeelding te projecteren, dit was te zien in de fabriek op Giga Fest.
  • De stoelen gaan rechtstreeks op het 4680 batterij pack bevestigd worden.
  • Massa productie voorzien tegen eind 2022.
  • Gigabeer confirmed
Eindelijk Gigabeer!!
 
Ik had @Voodoo077 nog een update beloofd, dus...

De zeer vriendelijke man van Tesla Zaventem heeft dan 15 minuten in de database gezocht, en uiteindelijk (na allemaal witte met wit interieur te hebben gevonden) te concluderen dat er nog één exemplaar beschikbaar is in wit met zwart interieur en 20". Hij staat in Zeebrugge en komt woensdag naar Zaventem dus als LP en VAB een beetje meewillen heb ik hem volgende week vrijdag of zaterdag 😍

Inmiddels een maand en 2000km in de MY verder :)
Wat een heerlijke auto!

Ik had hem "blind" besteld (vóór er testritten mogelijk waren) en dat zorgde bij levering wel voor enkele (kleine) teleurstellingen:

- De kofferruimte is wat minder dan verwacht na al die youtube filmpjes gezien te hebben waarin het als "huuuuuuuge" omschreven wordt. In vergelijking met een M3 is dat wellicht wel zo, maar komende van een XC60 valt het dus wat tegen door de schuine lijn en het dikke kofferdeksel - heb al een paar keer gehad dat ik een doos of krat die er perfect leek in te passen toch 5 a 10cm verder naar binnen moest duwen om de koffer dicht te krijgen. Anderzijds zijn de frunk en sub-trunk groter dan verwacht dus in totaal wil ik zeker niet klagen.

- Het zicht naar achter is wel erg slecht, vooral in het donker en/of bij neerslag. Ja, ik weet dat je ook tijdens het rijden de achterste camera kan inschakelen maar dat wordt toch even wennen.

Verder een heleboel bugs en "eigenaardigheden" in de software (heb er al een paar in "beginnersvragen" gemeld omdat ze niet echt MY specifiek zijn). Vooral phone-as-key, TACC/AP en voice commands werken niet zoals ik het verwacht/gehoopt had.

Heel erg positief is wel dat ik haar in het echt er veel mooier vind uitzien dan op een scherm.

Stuurverwarming was ook al aangenaam de voorbije dagen :)


Gisteren mijn Model y opgehaald in Tilburg. De delivery was prima. Ik kon na aanmelden en een kopje koffie zelf bepalen wanneer ik naar binnenliep om de auto te ontvangen. Na het doek van de auto te hebben getrokken de auto goed geinspecteerd en daarna vertrokken.

Dat was bij mij dan toch net iets anders. Geen koffie, geen doek. Héél weinig uitleg, wat ik op zich niet zo erg vond, ik dacht het meeste wel al te weten van Youtube en wou er dus zo snel mogelijk mee de baan op. Anders had ik natuurlijk wel meer vragen kunnen stellen, maar ik had toch ergens verwacht dat ze op z'n minst zouden vragen "weet je hoe je'm in Drive zet?" :)


Post ook wat pics als je haar (hem?) hebt, alvast succes!


Hier is ze dan, onze Tessie :)
IMG_20210913_125628.jpg
 
Ik had normaal vandaag een afspraak voor de installatie, maar werd een week of 2 geleden opgebeld met de boodschap dat het moest uitgesteld worden (wegens "gebrek aan onderdelen" ). Nog geen nieuwe datum gekregen :(
Zelfde verhaal hier. Tesla support nog over gebeld, de vriendelijke dame zou het gaan uitzoeken en ik zou een mailtje krijgen. Daarop kreeg ik dit mailtje:

Dear Peter,

Following our phone conversation earlier this week, unfortunately I could not get the information when the tow hitch will become available for the Model Y.
You will most likely receive a communication by email once it is available in the Netherlands.

I wish you a pleasant evening.

Best regards,

Tesla support

Helaas, daar worden we niet veel wijzer van.
 
Die roest onder de frontseat heb ik bij minn MiC MY ook. Ik vraag me af hoe dat bij de M3 bezitters is?

Het roept bij mij de vraag op: en nu? Even bij Tesla binnen stappen?
Ik denk dat ze nog even nodig hebben om Musk zijn idee van eergisteren te implementeren:

Screenshot_20211015-075208.jpg


Serieus nu: ik zou een service-afspraak maken met foto's van de roest en zien wat ze zeggen. Ik zou trouwens ook screenshots van de service-afspraak maken en bewaren. Het grootste nadeel van het app-gebeuren is dat je geen enkel bewijs hebt als ze de afspraak annuleren met een generisch bericht. En dat is dan weer persoonlijk, maar ik heb er allesbehalve van overtuigd dat dat niet doelbewust is van Tesla. Een vinkje om aan te duiden dat je een kopie van de service-afspraak in je mailbox wenst is niet moeilijk te implementeren.
 
Oppervlakteroest binnen in het voertuig. Niet ideaal, maar het zal, bij gebrek aan verdere blootstelling aan water, ook niet verder doorroesten.
Mee eens.
Achter de stoelbekleding van vele andere merken zul je ook onbehandelde lassen tegenkomen.
Idem bij meubels in je huiskamer (als er staal achter bekleding is verwerkt ipv hout)

Tesla kiest ervoor om bepaalde delen uit het zicht wat minder af te werken (kijk maar eens omhoog in de Trunk van een M3)
Doet verder niets af aan de functie, ik heb er verder geen last van. (kan me wel voorstellen dat het bij bepaalde mensen wat minder premium overkomt)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik denk dat ze nog even nodig hebben om Musk zijn idee van eergisteren te implementeren:

View attachment 721714

Serieus nu: ik zou een service-afspraak maken met foto's van de roest en zien wat ze zeggen. Ik zou trouwens ook screenshots van de service-afspraak maken en bewaren. Het grootste nadeel van het app-gebeuren is dat je geen enkel bewijs hebt als ze de afspraak annuleren met een generisch bericht. En dat is dan weer persoonlijk, maar ik heb er allesbehalve van overtuigd dat dat niet doelbewust is van Tesla. Een vinkje om aan te duiden dat je een kopie van de service-afspraak in je mailbox wenst is niet moeilijk te implementeren.
Je kan annulaties zien in de app bij service geschiedenis.