Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dacht gisteren te Melagnano langs een X te staan maar het was toen ik eens beter keek een Y. Mooie, grote bak, niks mis mee mits met grote velgen. Blijkbaar hebben ze in Italië ook een Tesla Owners Club, stond in stickers op de achterzijde. Ze waren aan het filmen, mijn 3 is ook vereeuwigd.
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
  • Funny
Reactions: job-lek
De stijl van het Volkskrant artikel doet me wat denken aan die van Bas van Putten. En ik vind dat eigenlijk wel een interessante en leuke stijl want niet zo zakelijk als de meeste reviews.
Ik heb de indruk dat sommige van de reageerders hierboven vooral de negatieve dingen in de review lezen. Maar er worden toch echt ook allerlei positieve zaken genoemd. Zoals het ruimteaanbod, efficientie en de autopilot. De genoemde negatieve punten (oa veercomfort en de wat doorgeslagen minimalistische bendiening) zijn wat mij betreft niet nieuw en lees/hoor je in diverse andere reviews ook. Of je het daarmee eens bent is natuurlijk een tweede en blijft (gelukkig) ook persoonlijke voorkeur.
 
De stijl van het Volkskrant artikel doet me wat denken aan die van Bas van Putten. En ik vind dat eigenlijk wel een interessante en leuke stijl want niet zo zakelijk als de meeste reviews.
Ik heb de indruk dat sommige van de reageerders hierboven vooral de negatieve dingen in de review lezen. Maar er worden toch echt ook allerlei positieve zaken genoemd. Zoals het ruimteaanbod, efficientie en de autopilot. De genoemde negatieve punten (oa veercomfort en de wat doorgeslagen minimalistische bendiening) zijn wat mij betreft niet nieuw en lees/hoor je in diverse andere reviews ook. Of je het daarmee eens bent is natuurlijk een tweede en blijft (gelukkig) ook persoonlijke voorkeur.
Klopt. Voorpagina: "Tesla's nieuwe model Y lijkt van binnen nauwelijks op een auto, maar blijkt een prima vervoermiddel voor langere afstanden".
 
De auteur attendeert op kilometer ipv kilometers maar zijn eigen werkje bevat ook fouten ...
Als hij de Y al hard vindt, wat geenszins het geval is imo, zal ik hem eens meenemen in mijn Mustang voor een "ride" ... hij zal dan weten wat hard is!
 
De auteur attendeert op kilometer ipv kilometers maar zijn eigen werkje bevat ook fouten ...
Als hij de Y al hard vindt, wat geenszins het geval is imo, zal ik hem eens meenemen in mijn Mustang voor een "ride" ... hij zal dan weten wat hard is!
Net de Y en 3 proefgereden in Tilburg en wij vinden hem knetterhard. De 3 is zoals het bedoeld is. Wij hebben een X.

Wij gaan naar de I4 kijken hoewel die geen behoorlijk laadnetwerk heeft.
 
Net de Y en 3 proefgereden in Tilburg en wij vinden hem knetterhard. De 3 is zoals het bedoeld is. Wij hebben een X.

Wij gaan naar de I4 kijken hoewel die geen behoorlijk laadnetwerk heeft.
Heb je met 19" of 20" proefgereden? Iedereen die met 20" heeft gereden klaagt tot nu toe over de harde vering.

Zelf wacht ik tot de Y uit Berlijn komt met luchtvering en nieuwe coating (I know, dat kan lang gaan duren).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoe zijn de proefritten tegenwoordig? Toen ik in 2019 een proefrit met de Model 3 wilde maken kon ik bij de Gratie Gods een half uurtje met een Tesla meneer naast me een rondje om het SeC maken. Is dat nog steeds zo of mag je nu zelfstandig en wat langer proefrijden zoals bij "Old Auto" gebruikelijk is?
 
Heb je met 19" of 20" proefgereden? Iedereen die met 20" heeft gereden klaagt tot nu toe over de harde vering.

Zelf wacht ik tot de Y uit Berlijn komt met luchtvering en nieuwe coating (I know, dat kan lang gaan duren).
Ik heb niet naar de bandenmaat gekeken, maar het verschil met de 3 was duidelijk.

Als de i4 tegenvalt dan is wachten op zo’n Berlijn Y met de nieuwe cellen misschien wel een goed idee.

De 3 was een geweldige skelter, maar ik denk dat we een hatchback willen
 
Heb je met 19" of 20" proefgereden? Iedereen die met 20" heeft gereden klaagt tot nu toe over de harde vering.

Zelf wacht ik tot de Y uit Berlijn komt met luchtvering en nieuwe coating (I know, dat kan lang gaan duren).
Ik heb met de 19 proef gereden en nog steeds hard. Goed voor Nederlands asfalt, niet prettig voor beton platen en de Belgische snelweg.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Niek
Hoe zijn de proefritten tegenwoordig? Toen ik in 2019 een proefrit met de Model 3 wilde maken kon ik bij de Gratie Gods een half uurtje met een Tesla meneer naast me een rondje om het SeC maken. Is dat nog steeds zo of mag je nu zelfstandig en wat langer proefrijden zoals bij "Old Auto" gebruikelijk is?
Ik heb twee keer een proefrit van respectievelijk iets minder dan en ruim meer dan twee uur gemaakt. Dit krijg je niet voor elkaar op zaterdag maar op een werkdag was het geen probleem.
 
  • Like
Reactions: mnno
Hoe zijn de proefritten tegenwoordig? Toen ik in 2019 een proefrit met de Model 3 wilde maken kon ik bij de Gratie Gods een half uurtje met een Tesla meneer naast me een rondje om het SeC maken. Is dat nog steeds zo of mag je nu zelfstandig en wat langer proefrijden zoals bij "Old Auto" gebruikelijk is?
Ik heb gisterochtend ruim een half uur proefgereden met de Model Y. Gewoon zelf, zonder Tesla medewerker naast me. Was in Tesla store Duiven. Zonder afspraak, maar die kun je beter wel maken. De Model Y gaat 's werelds best verkochte auto worden, volgens Elon, dus er gaan miljoenen proefritjes gemaakt worden.

Eerste mening: Heerlijke auto, een echte Tesla. Wel nog steeds redelijk veel bandenlawaai. Windgeruis wel veel minder dankzij dubbelglas.
 
  • Like
Reactions: mnno
Ik heb niet naar de bandenmaat gekeken, maar het verschil met de 3 was duidelijk.

Als de i4 tegenvalt dan is wachten op zo’n Berlijn Y met de nieuwe cellen misschien wel een goed idee.

De 3 was een geweldige skelter, maar ik denk dat we een hatchback willen
Zeer raar ... een Y met 20" gereden en niet hard genoeg imo. Benieuwd of de Y Performance met 21" wel hard genoeg gaat zijn!
Erna een 3 en die was inderdaad nog minder hard maar net daardoor heb ik die geschrapt!
Anders kan ik even goed met mijn Volvo blijven rijden die is ook zo boterzacht. Ik wil tenminste iets van reactie voelen als ik rij en niet het gevoel hebben dat ik op een vliegend tapijt zit ;-)
De Y zit ergens tussen mijn Volvo en mijn Mustang en dat zoek ik.
De i4 staat ook op programma net zoals nog een paar anderen maar voor mij tot nu toe is met voorsprong de Y de leukste "ride".
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk