Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zie ook de volgende link met foto's:
Model Y - Tow Hitch Spotted!!! : teslamotors
Op Reddit gaat wel de discussie of dit alleen een opening is voor een hitch of een echte trekhaak.
Ik wacht nog even met bestellen...
En wie weet komt dezelfde trekhaakoptie toch ook nog op de M3, goed om de 70% gelijke onderdelen op peil te houden.
Als ik het (uitneembaar) vierhoekig plaatje vergelijk met foto's van de model X met trekhaak dan lijkt het qua afmetingen wel ongeveer overeen te komen...
 
Last edited:
60ECEAA4-F0CE-43FE-B557-09B0A7C41995.jpeg

Dit is de 3e zitrij. Lijkt op een opklapbare of uitschuifbare hoofdsteun.
Ik vraag me af hoe een volwassene daar kan zitten met de achterklep dicht.
 
Jawel. Ik blijf hopen dat Tesla leert van de M3 huidige chaos en het in 2021 beter doet. Als er geen nieuwe bijtellingskorting komt in 2021 annuleer ik de bestelling weer en koop ik waarschijnlijk in 2020 nog iets anders..
Je loopt wel het risico om 2500 euro kwijt te raken, bij een faillissement van Tesla.
In mijn geval heeft het ook geen nut om nu te bestellen en hopen om als 1 van de eersten geleverd te krijgen, want de 7-zits optie komt pas later.
 
Die 3e rij lijkt me ideaal voor kinderen, die vinden achterin zitten wel tof.

Echt zo jammer dat ie niet al beschikbaar is, anders had ik mijn 3 bestelling allang omgezet naar de Y. En daar is dan wellicht ook de issue, ze willen waarschijnlijk de 3 vraag zo volledig mogelijk uitputten alvorens ze hem potentieel gaan kannibaliseren. Want productietechnisch zal de Y niet zo moeilijk meer te maken zijn, hooguit capaciteitsissues, maar daar valt mee te schuiven.

Ik vind de Y in ieder geval prachtig. Net een mini X met de sleek looks van de 3.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Je loopt wel het risico om 2500 euro kwijt te raken, bij een faillissement van Tesla.
Het in bezit hebben van een Tesla lijkt mij in dat scenario veel risicovoller....
Ik volg de redenering: ik reserveer niet want het levert toch geen levertijd-winst op en zelfs een miniem risico de aanbetaling niet terug te krijgen. Maar voor potentiele kopers die faillissementsrisico hoog inschatten lijkt mij al dan niet aanbetalen nog een ondergeschikt punt.
 
de kans dat Tesla "failliet" gaat (in de overdrachtelijke zin van het woord) is nul, onbestaande.

Het meest kritieke punt voor Tesla ooit is augustus-september 2008 geweest.
Toen de Roadster maar niet wou van de grond komen (figuurlijk), en de Falcon-1 letterlijk.
Toen zat Musk echt op het einde van zijn financiële draagkracht, en had de vierde vlucht van Falcon-1 ook een mislukking geweest, dan was het over en uit geweest. Voor Musk, voor SpaceX én voor Tesla.

Als Tesla nu in zwaar financieel water komt, zal Musk, samen met de andere aandeelhouders bloeden.
Musk zal dan verdwijnen bij Tesla.


Maar de waarde van Tesla is zo groot, dan er velen met deep pockets staan te springen om Tesla in te lijven.
Tesla is op de beurs ongeveer 50 miljard dollar waard.
Dat is voor de grote automobieljongens of de grote technologiejongens peanuts.

Pakweg Musk zijn maatje, Ellison, is in zijn eentje meer waard.
 
de kans dat Tesla "failliet" gaat (in de overdrachtelijke zin van het woord) is nul, onbestaande.

Het meest kritieke punt voor Tesla ooit is augustus-september 2008 geweest.
.

Afgelopen jaar zijn ze nog bijna omgevallen. Alle signalen die we nu zien duiden weer op een groot liquiditeitsprobleem.

Ik kan je volgen met het verhaal dat ze uiteindelijk wel overgenomen zullen worden maar dat ze zich nu in een financieel penible situatie bevinden is toch wel duidelijk lijkt me zo.
 
Tsja, mijn leasemaatschappij (arval) neemt geen orders voor Tesla aan, juist vanwege de onzekere financiële situatie. Ik mag toch aannemen dat ze een reële risico inschatting kunnen maken daar.

tja, uit het verleden blijkt dat zowat alle "gevestigde waardes" Tesla hélémaal verkeerd inschatten.
En niet één keer,, maar keer op keer opnieuw.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Het in bezit hebben van een Tesla lijkt mij in dat scenario veel risicovoller....
Ik volg de redenering: ik reserveer niet want het levert toch geen levertijd-winst op en zelfs een miniem risico de aanbetaling niet terug te krijgen. Maar voor potentiele kopers die faillissementsrisico hoog inschatten lijkt mij al dan niet aanbetalen nog een ondergeschikt punt.
Pfffffff
 
de kans dat Tesla "failliet" gaat (in de overdrachtelijke zin van het woord) is nul, onbestaande.

Als het zodanig misgaat dat Elon Musk er wordt gedwongen uit de stappen, zullen die grote jongens pas instappen na een herstrukturering. En dan is het wel degelijk mogelijk dat de vroegere aanbetalingen niet mee genomen worden in de nieuwe entiteit.Niet heel waarschijnlijk (tenzij de naam Tesla dan toch al zo verbrand zou zijn dat die geen marktwaarde meer heeft), maar niet onmogelijk.
 
Dat Tesla zal blijven bestaan is aannemelijk. Maar bij een overname / doorstart na een faillissement, ben je je aanbetaling toch echt kwijt.
Doet me denken aan april 2011. Toen kon je een "Signature" MS reserveren met 40.000 EUR aanbetaling (ipv 4.000 EUR voor een "gewone"). Upside: je kreeg je wagen na 2 jaar en 3 maanden (in plaats van 2 jaar en 6 maanden). Downside: tja, 40.000 EUR, bij faillissement.
De mensen die toen pasten voor een Signature maar het verschil in aanbetaling wel belegden in TSLA (was toen 29 EUR of zo waard, en begin 2014 was het aandeel zo'n 240 EUR waard), werden 280.000 EUR rijker en hadden dus drie MS'en kunnen kopen. Ik heb in 2011 gepast voor de Signature, maar heb jammer genoeg het verschil niet geïnvesteerd in TSLA :rolleyes:.
 
Het valt mij op dat in de model Y configurator AP als optie wordt vermeldt voor 3.200 euro en Volledig zelfrijdende besturing voor 5.300 euro. Merkwaardig dat daar de AP nog niet inclusief is en ook dat die 5.300 nog niet is verhoogd. (samen 8.500 euro)