Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er is nog geen suspension upgrade beschikbaar voor de Model Y. Er gaan inderdaad geruchten over een toekomstige luchtvering, maar bjij mijn weten is dit nog niet officieel bevestigd. Dus of en wanneer het komt?

Er zijn diverse mensen (en veel Youtube reviews) die klagen over de stugheid van het huidige onderstel, maar er zijn ook mensen die het helemaal niet stug vinden en zelfs de grotere 20 inch velgen op de Model Y nemen... Bottom line: heb je al proefgereden om het onderstel zelf te beoordelen?
Voor de Model 3 werd luchtvering al 'geleaked' in februari 2020. De vraag is maar of je wilt wachten op dergelijke leaks.
 
Ik ben idd benieuwd naar mijn 20 inch MY. Ik ga er maar vanuit dat ik op onze Hollandsche schaatsbanen geen centje pijn ga hebben. Als ik in België had gewoond en moest rijden over kruiend ijs, had ik er mss nog een keer over nagedacht:)
Op het NLse biljartlakenasfalt heb je dat niet nodig maar kijk bijvoorbeeld eens naar de FSD Beta videos van Dirty Tesla wat een rammelbak de Model Y is als het asfalt niet zo glad is
 
Er zijn diverse mensen (en veel Youtube reviews) die klagen over de stugheid van het huidige onderstel, maar er zijn ook mensen die het helemaal niet stug vinden en zelfs de grotere 20 inch velgen op de Model Y nemen... Bottom line: heb je al proefgereden om het onderstel zelf te beoordelen?
Zo hoor ik ook de reviews, maar een kennis van me is de Y en de Ford Mustang Mach-e gaan testrijden en vond de Mach-E zompig en zweverig, en de Y veel beter.
 
Zo hoor ik ook de reviews, maar een kennis van me is de Y en de Ford Mustang Mach-e gaan testrijden en vond de Mach-E zompig en zweverig, en de Y veel beter.
ik rij nu aantal maanden in mijn Y. De vering is zeker straf, maar ook inmiddels wat "ingedaald". Dus het is zelfs iets comfortabeler geworden. Ik heb absoluut de voorkeur voor deze wat zwaardere vering en iets sportiever gedrag.
 
  • Like
Reactions: Robster
Er is nog geen suspension upgrade beschikbaar voor de Model Y. Er gaan inderdaad geruchten over een toekomstige luchtvering, maar bjij mijn weten is dit nog niet officieel bevestigd. Dus of en wanneer het komt?

Er zijn diverse mensen (en veel Youtube reviews) die klagen over de stugheid van het huidige onderstel, maar er zijn ook mensen die het helemaal niet stug vinden en zelfs de grotere 20 inch velgen op de Model Y nemen... Bottom line: heb je al proefgereden om het onderstel zelf te beoordelen?
Proefrit staat gepland voor vrijdag! Ik reed vorige week de BMW ix .. dat was heerlijk.. maar andere wagen.
 
  • Like
Reactions: arri
Proefrit staat gepland voor vrijdag! Ik reed vorige week de BMW ix .. dat was heerlijk.. maar andere wagen.

Zonder de iX gereden te hebben denk ik afgaande op de reviews dat die een heel ander veercomfort heeft dan een Model Y. De iX wordt namelijk geprezen om zijn veercomfort terwijl het bij de Y vaak andersom is. Maar ook hiervoor geldt: dit kun je het beste zelf uitproberen.

Zelf heb ik in de Model Y proefgereden met de 19 inch velgen. Die was stevig, maar naar mijn smaak niet oncomfortabel. Al heb ik niet op hobbelige klinkerwegen gereden.
Als je de 20 inch variant wat aan de stevige kant vindt, dan denk ik dat 19 inch OK is. Vindt je 20 inch veel te hard, dan denk ik dat je 19 inch ook te stevig gaat vinden. Maar blijft lastig inschatten.

Veel plezier met proefrijden!
 
  • Informative
Reactions: Maarten
De goedkeuring voor Giga Berlijn is bijna rond en productie zou eind december starten meld de Duitse Automobilwoche. Volgens het Brandenburg's Office of the Environment rapport zou Tesla's volledige goedkeuring voor Giga Berlijn zelfs binnen een paar dagen kunnen verlenen.

Van zodra de goedkeuring er is zal de website dan ook aangepast worden met de nieuwe kleuropties, zo weten we dan ook dadelijk dat je een MIG Model Y besteld. Wit zou de standaard kleur blijven, en solid black, Midnight Silver Metallic, en Deep Blue Metallic optie blijft ook €1200. De nieuwe rode Multi-Coat is een optie van €2200.

Dus fingers crossed dat we dit jaar nog een MIG Model Y kunnen bestellen.

bron
 
Het is allemaal nog maar wat journalisten schrijven. Pas als de Deelstaat Brandenburg de papieren heeft getekend geloof ik het ook en ik hoop dat dat inderdaad binnen een paar dagen is. Ik denk dat we dan bij de jaarcijfers nog wel een overzicht gaan krijgen van de backorders. Het is maar goed dat alle automakers die volop hebben en Tesla uiteindelijk het snelst kan leveren. Tesla heeft bovendien geen last van het Osborne effect op ICE modellen. Het worden daarom erg moeilijke tijden voor BIG-auto en toptijden voor de Model Y. China extra productie, Texas en Berlijn online. I say Yessss
 
Toen de eerste berichten kwamen dat Tesla een fabriek in DE zou starten kreeg ik gelijk al jeuk.
Zeker toen de berichten kwamen dat het alleen was gebeurd o.b.v. toezeggingen en niet o.b.v. contracten en vergunningen.

De Duitse politiek is stevig in handen van de Duitse auto lobby. Je ziet dit ook met Europese wetgevingen waar de EU steeds maar naar de pijpen van de Duitse politiek en de wil van de Duitse auto industrie danst.
Ik acht de kans klein dat ze dit jaar en zelfs het eerste kwartaal van 2022 al open gaan.
Al hoop ik natuurlijk van ganse harte dan ik ongelijk krijg.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik denk dat je ook realistisch moet zijn... Zelfs met opstart productie in december, ga je echt in januari nauwelijks nog leveringen zien, laat staan dat je dan al in de configurator al kleuren kan selecteren.

Eerste productie zal net zoals de Model 3 vooral proefdraaien zijn, en dan langzaam opbouwen tot pas goed en wel draaien in H2 2022.
 
  • Like
Reactions: Stijntje