Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week werd de trekhaak door Tesla gemonteerd. Stekker lijkt wel niet aangesloten.
Ik test via mijn fietsrek (Thule). Die heeft een 7-pins-aansluiting.
Ook een nieuwe Thule adapter 13 naar 7 pin gekocht, het zou daar nog kunnen aan liggen ook.
Ik dacht dat de aanhangermodus automatisch geactiveerd werd bij aankoppelen, maar dat gebeurt niet. Ik heb ook getest na manueel aanhangermodus op te zetten. Werkt ook niet.
Ik heb dan de stekker uitgemeten terwijl de lichten aan stonden. Geen spanning.
Iemand ervaring? Zou de adapter niet gedetecteerd worden?
De Teslapartner komt hem volgende week ophalen om naar de keuring te rijden (inbegrepen in de montageprijs). Wordt de elektriciteit ook gekeurd? Misschien wacht ik wel tot na de keuring, dan weet ik zeker of het al dan niet aan de montage ligt. Indien niet, wil ik nog een 13-pins stekker op mijn fietsrek plaatsen
Mijn eerste post op dit forum. Sinds kort ben in het bezit van een MYLR. Geweldige auto tot nog toe. Ik heb er vorige week ook een trekhaak op laten zetten door Tesla, maar kwam er ook achter dat de verlichting niet werkt. Op dit moment is Tesla bezig om hetzelfde probleem bij mij te verhelpen. De oorzaak zit in ieder geval niet in de connector, maar wellicht in een computer die niet voorbereid is op een trekhaak. Ze zijn er ieder geval nog bezig.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ik heb dezelfde ervaring met mijn MYLR Tesla is nu bezig om het probleem te verhelpen. in mijn geval is het probleem is in ieder geval groter dan een probleem in de connector. Mogelijk is een computer niet voorbereid op een trekhaak
Klinkt tegelijk bemoedigend omdat ik niet alleen ben en verontrustigend omwille van de dieper liggende oorzaak.
Ze beweerden aan de telefoon nochtans dat ze de kabel altijd testen. Ze hebben daar een testtoestel voor.
 
Klinkt tegelijk bemoedigend omdat ik niet alleen ben en verontrustigend omwille van de dieper liggende oorzaak.
Ze beweerden aan de telefoon nochtans dat ze de kabel altijd testen. Ze hebben daar een testtoestel voor.
Naar mijn mening pakken ze het snel op. Ik heb telefonisch het probleem besproken en kon meteen langskomen. Ze zijn nu al vier dagen bezig en hebben het probleem gevonden. Het is voor mij nog niet duidelijk of het makkelijk op te lossen is.
 
Naar mijn mening pakken ze het snel op. Ik heb telefonisch het probleem besproken en kon meteen langskomen. Ze zijn nu al vier dagen bezig en hebben het probleem gevonden. Het is voor mij nog niet duidelijk of het makkelijk op te lossen is.
Jouw info was heel welkom in het SeC. Na ongeveer 1 uur wagen teruggekregen met de melding dat er een ‘module’ besteld is.

Problemen waren vermijdbaar door gewoon eens te testen na montage van de trekhaak (toen ik het probleem meldde zeiden ze dat ze dit gedaan hadden en daarvoor zelfs een toestel hebben dat ze inpluggen).
Het had mij 2 ritten naar het SeC bespaard en ook een uurtje testen, hertesten, googlen, gebruiksaanwijzing lezen, buurman lastig vallen om eens met zijn adapter te proberen…
 
  • Like
Reactions: NielsV
Jouw info was heel welkom in het SeC. Na ongeveer 1 uur wagen teruggekregen met de melding dat er een ‘module’ besteld is.

Problemen waren vermijdbaar door gewoon eens te testen na montage van de trekhaak (toen ik het probleem meldde zeiden ze dat ze dit gedaan hadden en daarvoor zelfs een toestel hebben dat ze inpluggen).
Het had mij 2 ritten naar het SeC bespaard en ook een uurtje testen, hertesten, googlen, gebruiksaanwijzing lezen, buurman lastig vallen om eens met zijn adapter te proberen…
Dan moet ik ook maar snel eens even testen als het een algemeen probleem lijkt te zijn.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Hi allen,

Wie heeft er ook last van kraak/rammel geluid van de bestuurderstoel? Ik merk sinds een aantal weken dat wanneer ik optrek ik een kraak/rammel geluid hoor bij mijn stoel. Het lijkt van achteren te komen.

Meerdere hier last van? Herkenbaar? En beter gezegd wat te doen en doet Tesla service hier wat aan?
 
Hi allen,

Wie heeft er ook last van kraak/rammel geluid van de bestuurderstoel? Ik merk sinds een aantal weken dat wanneer ik optrek ik een kraak/rammel geluid hoor bij mijn stoel. Het lijkt van achteren te komen.

Meerdere hier last van? Herkenbaar? En beter gezegd wat te doen en doet Tesla service hier wat aan?
Geen last van maar daar kun je mobile service voor laten komen. Vaak is het probleem al eerder gelogd en daarmee bekend.
 
  • Helpful
Reactions: telsa013
Naar mijn mening pakken ze het snel op. Ik heb telefonisch het probleem besproken en kon meteen langskomen. Ze zijn nu al vier dagen bezig en hebben het probleem gevonden. Het is voor mij nog niet duidelijk of het makkelijk op te lossen is.
Heb jij al nieuws? Bij mij is een ‘module’ besteld. Zou niet lang duren. Vandaag nog eens geïnformeerd, maar nog steeds leverdatum.
We hebben de eerste wagens met een lithium batterij. Die levert 16V ipv 12 V. Zou dat het probleem zijn?
Ik vrees iets van lange duur eigenlijk.
 
Heb jij al nieuws? Bij mij is een ‘module’ besteld. Zou niet lang duren. Vandaag nog eens geïnformeerd, maar nog steeds leverdatum.
We hebben de eerste wagens met een lithium batterij. Die levert 16V ipv 12 V. Zou dat het probleem zijn?
Ik vrees iets van lange duur eigenlijk.
De status bij mij is dat er een module besteld moet worden. Ik heb nu een leenauto gekregen met een trekhaak voor de vakantie. Na mijn vakantie wissel ik deze weer om voor mijn eigen auto en wacht de levering van de module af. Het omwisselen van de module schijnt niet veel voor te stellen. De levertijd is mogelijk 2 a 3 maanden.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
De levertijd is mogelijk 2 a 3 maanden.
De grote vrees van elke Teslarijder. Dat hij ooit onderdelen nodig heeft die lang op zich laten wachten. Maar als het nog maar voor voor een trekhaak is, mogen we niet klagen.
Ondertussen heb ik er al twee weekends mee gereden. Met een fietsrek. Je ziet dan goed de lichten van de wagen door de fietsen door. De keuring heb ik wel uitgesteld.
Ik heb nu een leenauto gekregen met een trekhaak voor de vakantie.
Ga je naar het buitenland? Normaal mogen loaners niet naar het buitenland omdat ze daar niet verzekerd zouden zijn.
 
De grote vrees van elke Teslarijder. Dat hij ooit onderdelen nodig heeft die lang op zich laten wachten. Maar als het nog maar voor voor een trekhaak is, mogen we niet klagen.
Ondertussen heb ik er al twee weekends mee gereden. Met een fietsrek. Je ziet dan goed de lichten van de wagen door de fietsen door. De keuring heb ik wel uitgesteld.

Ga je naar het buitenland? Normaal mogen loaners niet naar het buitenland omdat ze daar niet verzekerd zouden zijn.
Ik ben op vakantie in Nederland. Geen probleem dus. Dit geeft mij meteen de kans om de leenauto (2016 model X) te vergelijken met mijn eigen mod Y. Er zijn pro’s voor de X, maar overall heb ik de voorkeur voor de Y. Luchtvering en stoelen vind ik beter in de X. Pro’s van de Y vind ik de betere werking van spraak commando’s, bediening is logischer en meer doordacht, bouwkwaliteit, snelheid scherm, netflix, keyless entry werkt prettiger.
 
Ik vind het hier in deze topic specifiek niet zo direct terug en ik merk dat in de VS er andere prijzen zijn en dus wellicht andere specs.
Heeft er iemand op een Y de Enhanced Autopilot (3.800 euro) of zelf de volledige versie extra genomen?
Iemand deze al getest op een Y of kan ik kijken in topic model 3 en daar alles vinden?
Ik weet niet als ik alles her en der lees of de EA die extra 3800 waard is?
Thx!

 
Ik vind het hier in deze topic specifiek niet zo direct terug en ik merk dat in de VS er andere prijzen zijn en dus wellicht andere specs.
Heeft er iemand op een Y de Enhanced Autopilot (3.800 euro) of zelf de volledige versie extra genomen?
Iemand deze al getest op een Y of kan ik kijken in topic model 3 en daar alles vinden?
Ik weet niet als ik alles her en der lees of de EA die extra 3800 waard is?
Thx!

Zoek even op het forum naar EAP/FSD er is een heel topic over (ook in NL/BE) en is niet heel specifiek voor de MY.
 
  • Like
Reactions: KrisL
Ter info. Ze zijn begonnen met de verkoop van PPF. Ik heb er alvast besteld.