Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wie o wie kan mij helpen.

Sinds 2 dagen hoor ik een soort knikker rollen in de auto. Hele dag zoeken.. blijkt het in de ventilatierooster te zitten onder de passagiers stoel.
Als ik erop tik namelijk hoor ik het geluid. Echter ik heb heel mijn hand erin gestopt maar er komt er maar geen einde aan.
Wie o wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik word namelijk knettergek van het geluid als ik bochten neem.

Ben je dankbaar!
Ik hoor hetzelfde in de mijne. Maar ik kon nog niet ontdekken waar het juist zit.

Heb net eens gevoeld in de ventilatie roosters zoals je aangaf, maar voel niets.

Kan je een foto plaatsen van waar dit "knikker" geluid komt in jou auto? Zo ga ik ook op zoek naar de juiste plek.
 
Ik hoor hetzelfde in de mijne. Maar ik kon nog niet ontdekken waar het juist zit.

Heb net eens gevoeld in de ventilatie roosters zoals je aangaf, maar voel niets.

Kan je een foto plaatsen van waar dit "knikker" geluid komt in jou auto? Zo ga ik ook op zoek naar de juiste plek.
Daar hoor ik het. Alleen ik heb er een stofzuiger ingedaan maar geen succes.

Als ik aan de bovenkant tik hoor ik het geluid. Heel bizar. Ene kant denk ik dat het een losse kabel is. Probleem is echter dat je er met je hand niet diep in kan gaan.
 

Attachments

  • 01398B13-F75E-4049-B5D4-7D9DB1D7402C.jpeg
    01398B13-F75E-4049-B5D4-7D9DB1D7402C.jpeg
    696.6 KB · Views: 114
Het TFF forum staat vol met problemen over o.a. warmtepompen/airco.

Heeft iemand van jullie problemen met de verwarming? Ik merk dat er soms koele lucht en daarna weer warme lucht door de auto heen stroomt. Bovendien lijkt het alsof de prestaties van mijn auto zijn afgenomen. Of ik ben er aan gewend geraakt..
 
Daar hoor ik het. Alleen ik heb er een stofzuiger ingedaan maar geen succes.

Als ik aan de bovenkant tik hoor ik het geluid. Heel bizar. Ene kant denk ik dat het een losse kabel is. Probleem is echter dat je er met je hand niet diep in kan gaan.
Bedankt voor de foto.

Heb eens rondgekeken op dit forum. Misschien is deze link wel handig voor je


Denk dat ik ook een steentje of iets anders van de kinderen in het rooster heb wat rolt.

Nu het er nog uit krijgen. Ik ga eens proberen met een lucht compressor denk ik.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Dinsdag even gebeld en mocht meteen vandaag (woensdag) een loaner ophalen en ze gaan ermee aan de slag.
Ze zijn er nog steeds mee bezig (vooral onderdelen die nog binnen moesten komen). Ik keek even naar de (winter)banden van de loaner en de 275 zitten voor en de 255 zitten achter. Is dat een probleem? Zie in een ander topic wel meer verschillende maten.
 
Sinds twee weken rijdt ik nu een MY LR. Voorheen 6 jaar met veel plezier in een MS gereden. Qua range en comfort is de MY een erg fijne auto. Wat ik merk qua stuurgedrag is dat ik continu heel kleine stuurcorrecties moet doen. Bij de MS was dat niet zo. Is dat een vd karakteristieken vd MY of is er iets aan de hand? Wat is jullie ervaring?
 
Sinds twee weken rijdt ik nu een MY LR. Voorheen 6 jaar met veel plezier in een MS gereden. Qua range en comfort is de MY een erg fijne auto. Wat ik merk qua stuurgedrag is dat ik continu heel kleine stuurcorrecties moet doen. Bij de MS was dat niet zo. Is dat een vd karakteristieken vd MY of is er iets aan de hand? Wat is jullie ervaring?
Kleine stuurcorrectie moeten doen kan nooit normaal zijn. Is wel moeilijk te controleren het aan de wagen ligt. De weg kan afhellen, er kan zijwind zijn (een MY is daar gevoeliger aan door zijn hoogte).
Beste is om op dezelfde, zo vlak mogelijke weg eens heen en terug te testen. Moet dan wel een smalle weg zijn, zodat je heen en terug op dezelfde plaats kan rijden.

Ooit vertelde een MB verkoper mij dat een wagen in het fabriek zo afgesteld werd dat hij lichtjes naar rechts afweek. Dit om te vermijden dat hij naar links zou afwijken en zo een gevaar voor tegenliggers zou betekenen. Maar dat was zever natuurlijk. De verkoopspraatjes van de verdelers…
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Sinds twee weken rijdt ik nu een MY LR. Voorheen 6 jaar met veel plezier in een MS gereden. Qua range en comfort is de MY een erg fijne auto. Wat ik merk qua stuurgedrag is dat ik continu heel kleine stuurcorrecties moet doen. Bij de MS was dat niet zo. Is dat een vd karakteristieken vd MY of is er iets aan de hand? Wat is jullie ervaring?
Het scroll-wiel gedrag wellicht?
 
Sinds twee weken rijdt ik nu een MY LR. Voorheen 6 jaar met veel plezier in een MS gereden. Qua range en comfort is de MY een erg fijne auto. Wat ik merk qua stuurgedrag is dat ik continu heel kleine stuurcorrecties moet doen. Bij de MS was dat niet zo. Is dat een vd karakteristieken vd MY of is er iets aan de hand? Wat is jullie ervaring?

Auto laten uitlijnen zal vermoedelijk een kleine afwijking laten zien, is mijn ervaring en advies.
 
Is er een mogelijkheid om het geluid(Claxon) uit te zetten bij vergrendelen en ontgrendelen ?

We sliepen een nachtje in de MY tussen de campers. Maar elke keer die Claxon aan geeft niet rust. Zou handig zijn als deze gekoppeld zou zijn aan Camp-Mode.
Ik kreeg net het antwoordt op mijn vraag door.

Hier de oplossing in het menu

Bediening > Vergrendelingen > Geluid vergrendelbevestiging
 
  • Like
Reactions: DM231191
Sinds twee weken rijdt ik nu een MY LR. Voorheen 6 jaar met veel plezier in een MS gereden. Qua range en comfort is de MY een erg fijne auto. Wat ik merk qua stuurgedrag is dat ik continu heel kleine stuurcorrecties moet doen. Bij de MS was dat niet zo. Is dat een vd karakteristieken vd MY of is er iets aan de hand? Wat is jullie ervaring?
Iets soortgelijk hier. Lage snelheid geen probleem, boven 80kmh wordt sturen zwaarder en bij 120 kmh stuurt die eigenlijk niet meer neutraal (stuur gaat niet terug naar nul). Kan uitlijning zijn maar ook de stuurbekrachtiging (die is progressief). Model 3 heeft dat duidelijk niet.

Serviceafspraak staan.