Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Aanname van mijn kant, de rwd lr mag dagelijks tot 100% geladen worden net als de gewone rwd. Dan wordt het iets van 130km verschil tov het 80% laadadvies van de awd lr. Eens dat het op lange ritten weinig scheelt, maar day to day is het toch flink meer range per lading voor minder geld 😃
Ik blijf dat 100% laden een fake argument vinden bij de vergelijking met een awd.
Als ik een rit ga doen van (meer) dan 100% nodig heb, laad ik gewoon 100%. Zo’n 10 keer per jaar maximum. Door dan zo goed als direct te vertrekken is er zo goed als geen impact op de batterij.
 
Ik blijf dat 100% laden een fake argument vinden bij de vergelijking met een awd.
Als ik een rit ga doen van (meer) dan 100% nodig heb, laad ik gewoon 100%. Zo’n 10 keer per jaar maximum. Door dan zo goed als direct te vertrekken is er zo goed als geen impact op de batterij.
Eens, op lange ritten waar je toch al tot 100% laadt is het verschil verwaarloosbaar. Maar voor korte alledaagse ritten heb je bij de rwd lr 130km extra in de tank. Helemaal als je niet voor de deur kunt laden zie ik daar best voordelen.

Ik kan nog weinig details vinden over deze versie, qua batterij, laadadvies etc, maar dat volgt vast snel de komende dagen.
 
Ik blijf dat 100% laden een fake argument vinden bij de vergelijking met een awd.
Als ik een rit ga doen van (meer) dan 100% nodig heb, laad ik gewoon 100%. Zo’n 10 keer per jaar maximum. Door dan zo goed als direct te vertrekken is er zo goed als geen impact op de batterij.
Fake argument vind ik niet. Met mijn huidige X haal ik het net niet op mijn dagelijkse rit. 90% in de winter net aan niet en 80% in de zomer niet. Als ik tot 100% laad, red ik het wel en scheelt het toch weer tijd per rit. Tot 100% doe ik niet omdat het niet aan te raden is dagelijks, dus laad ik die 10% ong op de rit bij SUC.

De degradatie meer als 10% nu, is wel merkbaar hoor ;) Dus had wel prettig gevonden als ie op 100% kon.
 
Eens, op lange ritten waar je toch al tot 100% laadt is het verschil verwaarloosbaar. Maar voor korte alledaagse ritten heb je bij de rwd lr 130km extra in de tank.
Het verschil tussen de AWD en RWD LR is 35 km op een volle lading, geen 130. Je moet appels met appels vergelijken.

Ik kan nog weinig details vinden over deze versie, qua batterij, laadadvies etc, maar dat volgt vast snel de komende dagen.
Dan moet je voorlopig ook niet die aanname maken. Zoals hierboven al aangehaald, lijkt de kans klein dat je de LR RWD voor dagelijks gebruik tot 100% zal kunnen laden vanwege energiedichtheid vs ruimte.
 
Met mijn huidige X haal ik het net niet op mijn dagelijkse rit.
Weet dat je dan wel bij de uitzonderingen bent. Sowieso is de range van een 2018 niet te vergelijken met een MY.
De degradatie meer als 10% nu, is wel merkbaar hoor ;) Dus had wel prettig gevonden als ie op 100% kon.
600km - 10% en laden tot 90% (AWD) is nog steeds beter dan 455 à 100% (RWD). Al zal deze laatste met hetzelfde aantal km meer dan 10% degradatie hebben, want meer laadcycli.
 
Jammer, dan is het verschil idd maar 35km.
Dat is voor de gemiddelde Belg/Nederlander toch bijna een extra dag range…
Met 450-480 km (wltp weliswaar) heb je een mooie range op 80% voor de dagdagelijkse ritten, zelfs als je geen laadpaal voor deur heb.
Samen met de efficiëntie van Tesla wagens hebben we dus helemaal niet te klagen in vergelijking met de concurrentie.
 
Hallo, een vraag waarvan ik al een tijd het antwoord zoek, maar nog niet gevonden. Dus probeer het hier:

Nu M3 LR 2019 rijder, met plezier. Aan het overwegen om over te stappen op een MY. Belangrijke mogelijke reden is (laad)ruimte. Ik racefiets veel, en ook vaak elders. Regelmatig met 2 volwassenen en 2 racefietsen (achterbank 100% plat, wielen uit de fietsen) in de auto lange afstanden gereden, past prima inclusief bagage. Dat zal in de MY dus ook geen probleem zijn.

De vraag: Is het iemand gelukt om 3 racefietsen in laadruimte MY te krijgen, met achterbank 2/3 plat zodat er 3 personen en 3 racefietsen in passen?
 
  • Like
Reactions: Henk11
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat al geprobeerd hebben. Wat ik wel weet, is als je de vloerplaat uit de koffer trekt je ineens een flink gat hebt waar je de sturen precies in kunt steken. Of er drie op elkaar passen zonder dat je ruit er uit knalt, dat laat ik aan een ander over :)
 
Hallo, een vraag waarvan ik al een tijd het antwoord zoek, maar nog niet gevonden. Dus probeer het hier:

Nu M3 LR 2019 rijder, met plezier. Aan het overwegen om over te stappen op een MY. Belangrijke mogelijke reden is (laad)ruimte. Ik racefiets veel, en ook vaak elders. Regelmatig met 2 volwassenen en 2 racefietsen (achterbank 100% plat, wielen uit de fietsen) in de auto lange afstanden gereden, past prima inclusief bagage. Dat zal in de MY dus ook geen probleem zijn.

De vraag: Is het iemand gelukt om 3 racefietsen in laadruimte MY te krijgen, met achterbank 2/3 plat zodat er 3 personen en 3 racefietsen in passen?
Poeh…. 3 man en 3 fietsen betekent eigenlijk altijd fietsen achter de auto of op het dak (tenzij je een busje hebt). Je maakt misschien een kans wanneer je 2/3 van de bank kantelt en de frames naast elkaar zet (zonder wielen/pedalen en zadelpen naar beneden). Ik ben al voor een Y gegaan omdat de fiets op de bagage past met 4 man in de auto 😅
 
Hallo, een vraag waarvan ik al een tijd het antwoord zoek, maar nog niet gevonden. Dus probeer het hier:

Nu M3 LR 2019 rijder, met plezier. Aan het overwegen om over te stappen op een MY. Belangrijke mogelijke reden is (laad)ruimte. Ik racefiets veel, en ook vaak elders. Regelmatig met 2 volwassenen en 2 racefietsen (achterbank 100% plat, wielen uit de fietsen) in de auto lange afstanden gereden, past prima inclusief bagage. Dat zal in de MY dus ook geen probleem zijn.

De vraag: Is het iemand gelukt om 3 racefietsen in laadruimte MY te krijgen, met achterbank 2/3 plat zodat er 3 personen en 3 racefietsen in passen?
De ruimte was voor mij ook een belangrijk argument. De Y heeft een forse ruimte. Vorig jaar wel 2 gravelbikes (cannondale maat L) met de wielen eruit en de achterbank nog in normale stand, gekregen. Ik denk, dat wanneer je 2/3 van de bank nog plat mag leggen, dit wel moet lukken, maar weet ook dat de wielen vaak wel veel ruimte innemen.
Maar ik zou het gewoon eens proberen in overleg met SEC.
 
Hallo, een vraag waarvan ik al een tijd het antwoord zoek, maar nog niet gevonden. Dus probeer het hier:

Nu M3 LR 2019 rijder, met plezier. Aan het overwegen om over te stappen op een MY. Belangrijke mogelijke reden is (laad)ruimte. Ik racefiets veel, en ook vaak elders. Regelmatig met 2 volwassenen en 2 racefietsen (achterbank 100% plat, wielen uit de fietsen) in de auto lange afstanden gereden, past prima inclusief bagage. Dat zal in de MY dus ook geen probleem zijn.

De vraag: Is het iemand gelukt om 3 racefietsen in laadruimte MY te krijgen, met achterbank 2/3 plat zodat er 3 personen en 3 racefietsen in passen?
Zouden ze niet zonder woelen kunnen recht staan naast elkaar. Met de voorvork in de kofferkelder.
 
Hallo, een vraag waarvan ik al een tijd het antwoord zoek, maar nog niet gevonden. Dus probeer het hier:

Nu M3 LR 2019 rijder, met plezier. Aan het overwegen om over te stappen op een MY. Belangrijke mogelijke reden is (laad)ruimte. Ik racefiets veel, en ook vaak elders. Regelmatig met 2 volwassenen en 2 racefietsen (achterbank 100% plat, wielen uit de fietsen) in de auto lange afstanden gereden, past prima inclusief bagage. Dat zal in de MY dus ook geen probleem zijn.

De vraag: Is het iemand gelukt om 3 racefietsen in laadruimte MY te krijgen, met achterbank 2/3 plat zodat er 3 personen en 3 racefietsen in passen?
Kan deze vraag niet exact beantwoorden maar wat ik wel weet is dat mijn racefiets met de wielen eruit precies in de achterbak past met de achterste rij stoelen rechtop. Daar zou ook nog wel een tweede bijpassen denk ik. De derde zou dan op de plek van de neergeklapte achterbank moeten. Het grootste probleem lijkt mij dan waar je die 6 wielen laat. Lijkt mij daarom heel lastig worden.
 
Heeft iemand misschien nog nieuws over de MY Juniper facelift? Nog steeds Q4 2024 verwacht of gaat het toch 2025 worden? Op internet/ social media lijkt het erg stil inzake dit onderwerp. Of zoek ik niet goed?
Heb ook nog niets gecreets kunnen vinden. Ik moet voor de zomer van wagen wisselen, dus heb ook gezocht. Obv wat ik lees 2025, q4 2024 misschien al voor China. Maar het blijft speculatie, ze kunnen ook zomaar eind Q3 het doek eraf trekken 🤔
 
  • Like
Reactions: IvCh