Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Ook in de herhaling... een pincode òf een gekoppelde telefoon in de buurt.
En mijn grammafoonplaat blijft dus hangen op twee thema’s:

- ‘Passive entry’ moet default ‘ off’ staan,
Met waarschuwing tegen diefstalrisico als je ‘m aanzet. Geen pincode please!
- de M3 moet een trekhaakoptie krijgen (ok, ander draadje:D)
 
Valt er al iets zinnigs te zeggen over het risico voor de MX? Ik las dat de communicatie tussen sleutel en voertuig middels BLE gebeurd itt de Model S. De sleutel ligt prima in een leeg koffieblik hoor, daar komt geen radiogolf doorheen, maar het lijkt me mooi als ook die voorzorgsmaatregel niet nodig zou zijn.
 
En hoe heeft die telefoon dan contact met de auto? Draadloos? Ook dat signaal kan versterkt worden, dat levert dus hetzelfde probleem als met de afstandsbediening.
Jawel, maar toch weer een extra drempel, ander protocol en frequentie. Uiteindelijk nemen ze em toch wel mee als ze graag genoeg willen.
Als ze je telefoonsignaal hebben verlengd, kun je ze ook nog even bellen om ze vriendelijk te verzoeken de auto terug te brengen:)
 
1B75227C-B6E8-45E5-8DB5-73ABBB6CEB25.jpeg

Dit stond net op Facebook, iemand een blauwe X kwijt toevallig?
 
  • Informative
Reactions: Pepp and simonsmidt
Mister Green (leasmaatschappij die veel Tesla's doet) heeft nu ook hun rijders via een email gevraagd om "Passive Entry" te deactiveren wegens veel diefstallen.

Pffff, ik heb al meer dan 10 jaar keyless-drive/entry in mijn voorgaande Volvo's, waarvan ik nog niet vernomen had dat deze gevoelig waren voor deze vorm van diefstal. Wordt weer heel erg wennen :(
 
Mister Green (leasmaatschappij die veel Tesla's doet) heeft nu ook hun rijders via een email gevraagd om "Passive Entry" te deactiveren wegens veel diefstallen.

Pffff, ik heb al meer dan 10 jaar keyless-drive/entry in mijn voorgaande Volvo's, waarvan ik nog niet vernomen had dat deze gevoelig waren voor deze vorm van diefstal. Wordt weer heel erg wennen :(
@Mr green: lekker tijdig (not)
@volvo: Heb jij even geluk gehad!;)

THESE cars can be hacked in SECONDS - Do YOU own one of them?