Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Question: als je je key-less entry uitschakeld is het dan nog mogelijk om via de hack de auto open te krijgen? De 1 zegt key-less uitschakelen is voldoende en de andere key-less en fob in een tinnen box....
Vooralsnog heb ik enkel mijn key-less uitstaan.....
Niets is zeker, maar zeker lijkt wel dat de huidige serie diefstallen alleen maar lukt als
a. Keyless entry aan staat; en
b. De fob op afstand uit te lezen is (dus bijv in een jaszak niet te ver van de voordeur zit).

Woon je 10 hoog of op een eiland dan hoef je je waarschijnlijk helemaal niet druk te maken.

Gevallen van diefstal via een hack op andere wijze heb ik niet langs zien komen.
 
Zoekresultaten voor ‘Tesla’

Dat zijn er 10 in Nederland. Ik weet niet of onze buren ook zo'n overzicht kunnen produceren.

Van alle Model S'en in Nederland is dus 0,13% gestolen. Overigens allemaal dit jaar.
<zift>ik denk dat er van de S'en in NL 0% gestolen zijn, en er 0,13% zonder toestemming van de eigenaar naar het buitenland zijn verplaatst...:rolleyes:</zift>
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and pvkeep
Niets is zeker, maar zeker lijkt wel dat de huidige serie diefstallen alleen maar lukt als
a. Keyless entry aan staat; en
b. De fob op afstand uit te lezen is (dus bijv in een jaszak niet te ver van de voordeur zit).

Woon je 10 hoog of op een eiland dan hoef je je waarschijnlijk helemaal niet druk te maken.

Gevallen van diefstal via een hack op andere wijze heb ik niet langs zien komen.
Thanks!
Hoe werkt de hack als je key-less uitstaat?
Het openen van de portieren werkt dan toch enkel door 2x op de fob te klikken of hebben de boefjes daar dan ook weer een truc voor gevonden?

Off topic: schandalig dat Tesla hier nog geen oplossing voor heeft gevonden als high tech bedrijf!
 
Thanks!
Hoe werkt de hack als je key-less uitstaat?
Het openen van de portieren werkt dan toch enkel door 2x op de fob te klikken of hebben de boefjes daar dan ook weer een truc voor gevonden?

Off topic: schandalig dat Tesla hier nog geen oplossing voor heeft gevonden als high tech bedrijf!

De hack werkt dan inderdaad niet! Daarom is het ook zo efficiënt. Maar het gemak is dan ook weg.. vandaar de keuze: of off of blikjes.

Toelichting: indrukken van het dak van de fob is een sterk signaal dat met een zgn rolling (unieke en steeds wisselende) code werkt (en dus sowieso niet zo gemakkelijk te dupliceren schijnt te zijn) daarom heb je geen risico als je al lopend naar de auto ouderwets tweemaal drukt. Zit er dan een onverlaat het signaal te peilen dan kan zij/hij daar de volgende keer niets mee.

Hoe de hack van de fob wel werkt: Het zwakke signaal dat altijd door de fob wordt uitgezonden en een bereik van een meter of 5 heeft (maar op grotere afstand met de juiste apparatuur ook opgevangen kan worden) kan door te versterken en doorleiden naar de andere onverlaat vlak bij de auto dus wel gebruikt/herhaald worden. De auto denkt: hé, daar is mijn baas en doet open. En hij is foetsie.

Dat kan dus ook als je bij de macdo of in een pwc-congres zit en iemand peilt je broekzakfob uit. Als die niet in een farady hoeske zit. Vandaar dat alleen een blik thuis niet afdoende is als je de functie wilt behouden.

Tot zover hoe ik het als leek begrepen heb.

Je andere vraag/opmerking vul daar dan voor de eerlijkheid ook Mercedes, Ford, Volvo, VW etc maar in. Allemaal hebben ze er last van, geen heeft het al opgelost.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Steven and GIO1974
Je andere vraag/opmerking vul daar dan voor de eerlijkheid ook Mercedes, Ford, Volvo, VW etc maar in. Allemaal hebben ze er last van, geen heeft het al opgelost.

Yep, mijn vrouw heeft een Fiat 500 ook met het key-less probleem.
Maar met een software update over air(mogelijkheid die Tesla bij mijn weten als enigste heeft)met bijvoorbeeld het moeten invoeren van een pin-code als tijdelijke oplossing denk ik dat heel wat van ons rustiger slapen....
 
Dat hoesje heb ik ook. Al 4 stuks verbruikt.
Het signaal wordt namelijk slechts tijdelijk geblokkeerd. Na enkele weken (max 2 maanden) gebruik begint het hoesje toch het signaal te lekken. Hoe dat precies komt weet ik niet. Mogelijk dat de dunne staaldraden breken (of verschuiven?) of dat er lekkage ontstaat langs de naden. Dit is echter niet zichtbaar, wel merkbaar: De Tesla herkent mij weer vrolijk als ik met de fob in het 4 weken oude hoesje voorbij loop.
 
Ik draag het hoesje de hele dag bij me in mijn broekzak, met fob erin, want ook op kantoor wil ik dat de auto veilig staat.
Mogelijk slijt de Faraday kooi van het hoesje daardoor sneller. Als je het hoesje alleen thuis op je nachtkastje gebruikt gaat hij misschien veel langer mee.

Maar zorg dan dat ze je Tesla niet van de oprit stelen als je binnen thuis op de bank van een lekker glas wijn aan het genieten bent en de fob nog niet in het koffieblik op je nachtkastje ligt.
 
Inmiddels heb ik ook het blikje verruild voor de setting passive-entry off.
Eigenlijk alleen wennen bij het even tussendoor de auto verlaten voor een kleine boodschap oid. Hierna moet de auto dus opnieuw ontgrendeld worden om te kunnen rijden.
Gelukkig blijft de automatische vergrendeling bij weglopen gewoon werken. Die zag ik mezelf namelijk wel vergeten.
 
Last edited: