Ben ik de enige die zeer verbaasd is over de beperkte range van de performance? Benieuwd waar het in zit. Zou het de aangepaste aero zijn of de banden? Neem toch niet aan dat deze motor zoveel minder efficiënt is. Je moet wel heel erg van "dynamisch" rijden houden als je deze meerprijs en lagere range voor lief neemt. MKBHD reviews vind ik altijd prettig om te zien, maar helaas gaat hij er niet op in. Dit staat er op de website:
View attachment 1041034
Feitelijk heb hetzelfde bereik als van een RWD met als nadeel dat je niet altijd tot 100% kan opladen, dus in de praktijk zal een RWD betere range hebben (als het werkelijke verbruik een beetje klopt). Bij de Y lever je overigens veel minder in op bereik:
View attachment 1041036
Desondanks voor nog geen 60K een auto -die in 3.1s naar de 100 sprint en waarschijnlijk ook nog een goed weggedrag heeft- is natuurlijk insane. Dat een EV verhoudingsgewijs duurder is kan je toch eigenlijk niet meer volhouden. Er is geen ICE te koop voor het geld van een (willekeurige) Model 3/Y en vergelijkbare specs heeft. Enkel in het A en B segment is er nog niet echt een EV alternatief te koop voor vergelijkbaar geld.
De meerprijs van de performance vind ik wel reëel. Betere stoelen, adaptief onderstel, track mode en veel meer power. Voor al die zaken zou je bij de Duitste premium merken per stukl al zeker 6K extra moeten afrekenen.