Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik twijfel een beetje welke Model 3 ik moet gaan kopen. In de Model S reed ik altijd erg rustig en de range van een Model 3 zal denk ik altijd al meer zijn dan die van een MS 75D. Enkel de wintersport doen we met deze auto, want de zomervakantie doen we altijd met de cabriolet. Range is dus niet zo'n issue, dus ik overweg een RWD te nemen. De geluidsinstallatie is wat minder, maar ik vond het eigenlijk ruim voldoende klinken. Verder is er volgens mij niet veel verschil. Het alcantara in de deuren is een stofje, maar kan ik ook wel mee leven.

Dan wordt het een RWD en dan wordt de SEPP subsidie ook meteen een dingetje. Ik zat te denken aan een zwarte Model 3 met 19" velgen, maar dan val je net buiten de subsidie (en ik pak graag die 3K mee). Ik overweeg nu een witte te nemen met de standaardv velgen:

1701881717790.png


Ik vind dit helemaal niet verkeerd staan (oogt alleen wel wat klein), maar dat middelste deel ziet er zo niet uit natuurlijk. Weet iemand of er een beetje nette cover is te krijgen voor enkel het hart van de velg? Ik bedoel dus precies over dat ronde deel. Volgens mij ziet dat er prima uit en heb je voor 40K een nette auto op de oprit staan.

Ik bedoel dus iets als de Aero wieldoppenset (maar dan mooier en voor de Highland velgen):
1701882047626.png
 
Ik twijfel een beetje welke Model 3 ik moet gaan kopen. In de Model S reed ik altijd erg rustig en de range van een Model 3 zal denk ik altijd al meer zijn dan die van een MS 75D. Enkel de wintersport doen we met deze auto, want de zomervakantie doen we altijd met de cabriolet. Range is dus niet zo'n issue, dus ik overweg een RWD te nemen. De geluidsinstallatie is wat minder, maar ik vond het eigenlijk ruim voldoende klinken. Verder is er volgens mij niet veel verschil. Het alcantara in de deuren is een stofje, maar kan ik ook wel mee leven.

Dan wordt het een RWD en dan wordt de SEPP subsidie ook meteen een dingetje. Ik zat te denken aan een zwarte Model 3 met 19" velgen, maar dan val je net buiten de subsidie (en ik pak graag die 3K mee). Ik overweeg nu een witte te nemen met de standaardv velgen:

View attachment 996980

Ik vind dit helemaal niet verkeerd staan (oogt alleen wel wat klein), maar dat middelste deel ziet er zo niet uit natuurlijk. Weet iemand of er een beetje nette cover is te krijgen voor enkel het hart van de velg? Ik bedoel dus precies over dat ronde deel. Volgens mij ziet dat er prima uit en heb je voor 40K een nette auto op de oprit staan.

Ik bedoel dus iets als de Aero wieldoppenset (maar dan mooier en voor de Highland velgen):
View attachment 996983
Ik ben (ook) positief verrast door de achterliggende velg.
Het zal een kwestie van tijd zijn totdat er iets te verkrijgen is voor het center van de velg (tot op heden nog niets tegen gekomen)

Een vlakke ronde schijf kan eenvoudig/goedkoop gesneden worden op een laser-bank. Tesla logo kun je mee laten graveren op dezelfde machine.
Dan blijft alleen de bevestiging nog over....
 
Ik twijfel een beetje welke Model 3 ik moet gaan kopen. In de Model S reed ik altijd erg rustig en de range van een Model 3 zal denk ik altijd al meer zijn dan die van een MS 75D. Enkel de wintersport doen we met deze auto, want de zomervakantie doen we altijd met de cabriolet. Range is dus niet zo'n issue, dus ik overweg een RWD te nemen. De geluidsinstallatie is wat minder, maar ik vond het eigenlijk ruim voldoende klinken. Verder is er volgens mij niet veel verschil. Het alcantara in de deuren is een stofje, maar kan ik ook wel mee leven.

Dan wordt het een RWD en dan wordt de SEPP subsidie ook meteen een dingetje. Ik zat te denken aan een zwarte Model 3 met 19" velgen, maar dan val je net buiten de subsidie (en ik pak graag die 3K mee). Ik overweeg nu een witte te nemen met de standaardv velgen:

View attachment 996980

Ik vind dit helemaal niet verkeerd staan (oogt alleen wel wat klein), maar dat middelste deel ziet er zo niet uit natuurlijk. Weet iemand of er een beetje nette cover is te krijgen voor enkel het hart van de velg? Ik bedoel dus precies over dat ronde deel. Volgens mij ziet dat er prima uit en heb je voor 40K een nette auto op de oprit staan.

Ik bedoel dus iets als de Aero wieldoppenset (maar dan mooier en voor de Highland velgen):
View attachment 996983
Hey Bugboy,

Ik heb de vraag gesteld bij Tesla in Gent want in de showroom was de Highland te bekijken in het grijs met een origineel logo op de blote velg zonder wieldeksel.

Ikzelf ben hier ook grote fan van, en met de wagen in bezit kan ik ook zeggen dat hij zeker knap is om naar te kijken ;-)

Verkoper gaf aan dat dit als origineel te kopen valt binnenkort zonder verder te specifiëren wanneer precies.

Ik wacht geduldig want zo’n oem prulletje zal in mijn ogen altijd beter passen dan zoiets aftermarket.

Groeten!
 
Vandaag mijn grijze Highland Long Range opgehaald in Tilly. Mooie bak om te zien inderdaad. Was wel een hele wenrit vergeleken met mijn oude M3 mbt het stuur/missende stalks.

Er waren echter 2 dingen die me bovenal stoorden.

1) de auto trekt bij loslaten stuur vrij snel naar rechts, dat had m’n oude M3 niet. Kwestie van uitlijning?

2) rond 80-100kmh was er een wat luide vibratie hoorbaar, had juist een hele stille rit verwacht maar dat viel toch wat tegen

Anderen die ervaring hebben met bovenstaande? Of wordt het een bezoekje aan service center?
 
Vandaag mijn grijze Highland Long Range opgehaald in Tilly. Mooie bak om te zien inderdaad. Was wel een hele wenrit vergeleken met mijn oude M3 mbt het stuur/missende stalks.

Er waren echter 2 dingen die me bovenal stoorden.

1) de auto trekt bij loslaten stuur vrij snel naar rechts, dat had m’n oude M3 niet. Kwestie van uitlijning?

2) rond 80-100kmh was er een wat luide vibratie hoorbaar, had juist een hele stille rit verwacht maar dat viel toch wat tegen

Anderen die ervaring hebben met bovenstaande? Of wordt het een bezoekje aan service center?
Punt 2 kan zich nog vanzelf oplossen. Banden kunnen wat afgeplat aijn door lang stil te staann. Zeker als het een ‘Made in China” is.
 
  • Helpful
Reactions: Vlaaiman
Vandaag een proefritje gemaakt in de Model 3 Highland. Naast de bekende voor- en nadelen ten opzichte van mijn 2019 SR+ viel me op dat het regeneratief remmen flink beperkter is, wat one-pedal driving een stuk minder prettig maakt. Dit is ook niet meer in te stellen in het menu. Ik weet dat je met de S3XY buttons de regeneratie aan kan passen, maar kan je ook verhogen t.o.v. de default stand of alleen maar verlagen?
 
Vandaag een proefritje gemaakt in de Model 3 Highland. Naast de bekende voor- en nadelen ten opzichte van mijn 2019 SR+ viel me op dat het regeneratief remmen flink beperkter is, wat one-pedal driving een stuk minder prettig maakt. Dit is ook niet meer in te stellen in het menu. Ik weet dat je met de S3XY buttons de regeneratie aan kan passen, maar kan je ook verhogen t.o.v. de default stand of alleen maar verlagen?

Tenzij de regeneratie softwarematig is beperkt bij de Highland, kan de S3XY button daar niets aan veranderen.

Maar wel raar dat de regeneratie minder is bij de Highland...
 
Vandaag een proefritje gemaakt in de Model 3 Highland. Naast de bekende voor- en nadelen ten opzichte van mijn 2019 SR+ viel me op dat het regeneratief remmen flink beperkter is, wat one-pedal driving een stuk minder prettig maakt. Dit is ook niet meer in te stellen in het menu. Ik weet dat je met de S3XY buttons de regeneratie aan kan passen, maar kan je ook verhogen t.o.v. de default stand of alleen maar verlagen?
Denk dat je inderdaad een te koude Highland hebt meegekregen of het buiten te koud was.

Na 5 jaar Model 3 2019 voel ik geen noemenswaardig verschil in de Highland qua regenerative braking.
Vandaag een proefritje gemaakt in de Model 3 Highland. Naast de bekende voor- en nadelen ten opzichte van mijn 2019 SR+ viel me op dat het regeneratief remmen flink beperkter is, wat one-pedal driving een stuk minder prettig maakt. Dit is ook niet meer in te stellen in het menu. Ik weet dat je met de S3XY buttons de regeneratie aan kan passen, maar kan je ook verhogen t.o.v. de default stand of alleen maar verlagen?
Voel zelf geen verschil tov m’n “oude 2019”, kan het zijn dat de Highland die je meekreeg nog te koud was?

Knopje voor regen setting is inderdaad wel weg, maar die stond bij mij toch altijd op Hoog…
 
Vandaag een proefritje gemaakt in de Model 3 Highland. Naast de bekende voor- en nadelen ten opzichte van mijn 2019 SR+ viel me op dat het regeneratief remmen flink beperkter is, wat one-pedal driving een stuk minder prettig maakt. Dit is ook niet meer in te stellen in het menu. Ik weet dat je met de S3XY buttons de regeneratie aan kan passen, maar kan je ook verhogen t.o.v. de default stand of alleen maar verlagen?
Ik denk dat het regeneratief vermogen door een aantal zaken wordt bepaald:
Het vermogen van de elektromotor, de grote van je accupack en de software.
Tesla zal het regeneratief vermogen denk ik dusdanig hebben afgesteld om te voorkomen dat er problemen kunnen ontstaan in je elektromotor of je accupack.
Als het al mogelijk is, zou ik niet zelf gaan “knoeien” met S3XY buttons om de instelingen aan te passen zonder te weten wat de gevolgen kunnen zijn.
 
Ik denk dat het regeneratief vermogen door een aantal zaken wordt bepaald:
Het vermogen van de elektromotor, de grote van je accupack en de software.
Tesla zal het regeneratief vermogen denk ik dusdanig hebben afgesteld om te voorkomen dat er problemen kunnen ontstaan in je elektromotor of je accupack.
Als het al mogelijk is, zou ik niet zelf gaan “knoeien” met S3XY buttons om de instelingen aan te passen zonder te weten wat de gevolgen kunnen zijn.
+ de inhoud van je accu (bijna vol is <regenereren)