Praktische vraag; hoe ga je superchargen als het allemaal enkele parkeervakken zijn?
Gewoon even loskoppelen en weer aankoppelen. Is 2x 1 minuutje extra per laadbeurt. Jammer dat Fastned niet in Frankrijk zit met een dekkend netwerk ;-)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Praktische vraag; hoe ga je superchargen als het allemaal enkele parkeervakken zijn?
Alles blijft werken. Op je display zie je een oranje caravan-icoontje waarmee je Tesla zegt dat ie weet dat je aan het jokken bent, maar hij laat je doen. Remmen en accelereren gaan zoals normaal, dus niet aangepast op de combinatie.Nog een vraagje, als je tow mode uitschakelt, schakelt de auto dan ook de elektra naar de vouwwagen uit? Of werken de verlichting, remlichten, richtingaanwijzers op de vouwwagen dan nog steeds?
Als je (met vouwwagen) de route invoert dan neem ik aan dat de auto onwetend is van het hogere verbruik. Bijvoorbeeld 250 Wh/km in plaats van 180 Wh/km. De geadviseerde laadpunten op de route zijn dan toch niet juist/haalbaar. Of houdt de routeplanner hiermee rekening wanneer Tow Mode is ingeschakeld? Ik zie onder het tandwiel in de routeplanner geen mogelijkheid iets in te voeren qua hoger verbruik of maximale afstand tot volgend laadstation? Of heeft iemand een tip?
In Noorwegen heb ik al speciale aanhangwagen supercharger stalls gezienPraktische vraag; hoe ga je superchargen als het allemaal enkele parkeervakken zijn?
Wat was het verbruik?Mijn ervaringen met een fietsendrager en twee fietsen achterop zijn wat minder.
Van Arnhem naar Maastricht en batterij was van 90% naar zo'n 10%. Begin reed ik nog redelijk hard (137 cc) maar daarna terug naar 110-120. Normaal zou ik een bereik van 400 moeten hebben maar dit ging door de helft. Volgens mij is gewicht wel OK, maar alles wat wind vangt zorgt ervoor dat je bereik drastisch omlaag gaat.
Mijn ervaringen met een fietsendrager en twee fietsen achterop zijn wat minder.
Van Arnhem naar Maastricht en batterij was van 90% naar zo'n 10%. Begin reed ik nog redelijk hard (137 cc) maar daarna terug naar 110-120. Normaal zou ik een bereik van 400 moeten hebben maar dit ging door de helft. Volgens mij is gewicht wel OK, maar alles wat wind vangt zorgt ervoor dat je bereik drastisch omlaag gaat.
Dank voor de informatie. Dat is niet zo fijn. Nog een extra reden om geen trekhaak te bestellen.Even weer een ervaring delen: De 13-polige stekker van de Model 3 heeft alleen de polen 1 t/m 8 bedraad (alle verlichting loopt hierop). Echter komt er dus geen 12v richting mijn vouwwagen (koelkast in disselbak). dat zit vaak op de 9 of 10..... dat wordt dus de koelbox maar in de kofferbak. En die is niet heel makkelijk toegankelijk door de kleine opening. En dan moet de 12v door de achterbank richting middenarmsteun.
Waarom? Omdat onder de 20% de 12v accu niet bijgeladen wordt ofzo? En dan trekt de koelkast 'm leeg o.i.d.?Een draad trekken vanaf de 12v accu naar de aansluitdoos van de trekhaak is toch niet heel moeilijk?
Je moet dan wel erg hebben dat je niet onder de 20% SoC raakt, dan kan de koelkast de boel weleens verpesten
Ben met twee fietsen achterop (ook elektrisch) naar Trier op en neer geweest. Heb 100 gps aangehouden en mam op 200 En/ km. Ik vond dat enorm meevallen en eigenlijk heel erg netjes.Maar door de helft is wel erg drastisch. Hebben ook een M3 LR met trekhaak besteld voor een fietsdrager met 2 EV fietsen Ben dus erg benieuwd naar meer ervaringen qua verbruik met fietsdrager.
Dat is mooi vergelijkbaar met mijn vouwwagen met 4 fietsen erop. Mijne is iets lichter (650kg) maar jouw aanhanger heeft minder luchtweerstand verwacht ik. Wind is met zo'n windvanger erachter een belangrijke factor. Check de windrichting en sterkte op jouw reisdag maar eens op windy.com. Ik heb zaterdag 20 juli 3 bft wind tegen. Dat geeft zo 50 Wh per km extra verbruik. Kun je invullen op abetterrouteplanner als variabele.Volg dit draadje met name ivm het verbruik van een m3 LR met aanhangwagen en 2 motoren (max 750kg)
Dat is mooi vergelijkbaar met mijn vouwwagen met 4 fietsen erop. Mijne is iets lichter (650kg) maar jouw aanhanger heeft minder luchtweerstand verwacht ik. Wind is met zo'n windvanger erachter een belangrijke factor. Check de windrichting en sterkte op jouw reisdag maar eens op windy.com. Ik heb zaterdag 20 juli 3 bft wind tegen. Dat geeft zo 50 Wh per km extra verbruik. Kun je invullen op abetterrouteplanner als variabele.
Check de windrichting en sterkte op jouw reisdag maar eens op windy.com
Maar gemiddeld 300wh/km aanhouden voor de planning?Dat is mooi vergelijkbaar met mijn vouwwagen met 4 fietsen erop. Mijne is iets lichter (650kg) maar jouw aanhanger heeft minder luchtweerstand verwacht ik. Wind is met zo'n windvanger erachter een belangrijke factor. Check de windrichting en sterkte op jouw reisdag maar eens op windy.com. Ik heb zaterdag 20 juli 3 bft wind tegen. Dat geeft zo 50 Wh per km extra verbruik. Kun je invullen op abetterrouteplanner als variabele.
Ik kwam op 263 Wh per km bij 110 km/u. Dat was met een lege auto en vouwwagen met 1 fiets erop. Vol bepakt en met 4 fietsen erop ga ik even uit van 300 Wh per km bij 110. En vervolgens nog spelen met de windrichting.Maar gemiddeld 300wh/km aanhouden voor de planning?