Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sentry mode (safety & security package)

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas zal sentry mode je weinig kunnen helpen. Misschien een gezicht op te zien maar dan nog zal politie hier geen prio aan geven. Ook helaas helpen de beelden niet bij je verzekering want het is vandalisme.

Bij mijn verzekering is vandalisme gewoon gedekt bij Beperkt Casco en Volledig Casco.
En daarnaast kan je dan evt de beelden gebruiken om te delen op social media om er zo achter te komen wie het is. Vervolgens hem/haar even voorzien van betonnen schoenen en daarmee in de Nieuw Maas flikkeren.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Mars1 and Herbie65
Gaat deze modus ook helpen tegen wegpiraten? Werd vanochtend door eoa asociaal in een grote SUV op de A10 ongeveer tegen de vangrail gekwakt. Hij vond klaarblijkelijk dat ik voor hem aan de kant moest gaan terwijl er voor mij nog andere auto's reden. Vervolgens probeerde hij rechts in te halen, maar kwam er natuurlijk niet tussen - zo'n gaatje rij je direct dicht.... Daarna probeerde hij me met een zwieper naar links de vangrail in te rijden om vervolgens direct daarnal de afslag naar de stad te nemen... bang dat het hem gelukt zou zijn denk ik.. Want een K##zak. Zou leuk zijn als dit soort dingen op film gezet konden worden. Hij reed een tijdje vlak naast me aan de rechterkant - gezicht in richting van de zijcamera -;)
 
Gaat deze modus ook helpen tegen wegpiraten? Werd vanochtend door eoa asociaal in een grote SUV op de A10 ongeveer tegen de vangrail gekwakt. Hij vond klaarblijkelijk dat ik voor hem aan de kant moest gaan terwijl er voor mij nog andere auto's reden. Vervolgens probeerde hij rechts in te halen, maar kwam er natuurlijk niet tussen - zo'n gaatje rij je direct dicht.... Daarna probeerde hij me met een zwieper naar links de vangrail in te rijden om vervolgens direct daarnal de afslag naar de stad te nemen... bang dat het hem gelukt zou zijn denk ik.. Want een K##zak. Zou leuk zijn als dit soort dingen op film gezet konden worden. Hij reed een tijdje vlak naast me aan de rechterkant - gezicht in richting van de zijcamera -;)
Probleem tegenwoordig dat je nooit weet of zoiemand toevallig een “professional op weg naar liquidatie-opdracht” is:confused:

Ben de laatste jaren te veel hele enge mensen tegengekomen en hou me iets rustiger in verkeer. Jaja, watje, ik weet het:rolleyes:
 
Het ging hier om identificatie.

Klopt, ik heb het ook over identificatie gehad. Door de beelden te delen kan je iemand identificeren.

Uiteraard kan je verzekering uitkering maar dat je hierbij een bijbehorende val maakt in je opgebouwde BM ladder. Dat zie ik niet als uitkeren maar als zelf betalen.

Nooit gehoord van de no blame, no claim regeling?
HIerbij hou je je BM trede zolang het niet jouw schuld is. En vandalisme door derden is uiteraard niet jouw schuld.
 
00376DF4-90DB-465A-A94D-B42F925067E8.png
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Klopt, ik heb het ook over identificatie gehad. Door de beelden te delen kan je iemand identificeren.



Nooit gehoord van de no blame, no claim regeling?
HIerbij hou je je BM trede zolang het niet jouw schuld is. En vandalisme door derden is uiteraard niet jouw schuld.

De verzekeringen die ik heb gehad kennen de bepaling dat alleen bij ruitschade of teruggevorderde schade geen terugval in no-claim optreedt. Dus bij niet verhaalde vandalismeschade is er wel een malus.
 
De verzekeringen die ik heb gehad kennen de bepaling dat alleen bij ruitschade of teruggevorderde schade geen terugval in no-claim optreedt. Dus bij niet verhaalde vandalismeschade is er wel een malus.

Exact, zo zijn al mijn volledig casco *auto* verzekeringen geweest ook al kun je aantoonbaar maken dat een ander de schade heeft veroorzaakt.

Enkel als uitzondering is een WA verzekering waar dit wel van toepassing is maar als volle mep volledig casco verzekerde val je buiten het bootje.
 
Paar voorbeelden hoe zinvol het is Bewakingsmodus / Sentry Mode aan te zetten, mn. tijdens parkeren..

Sentry Mode Catches Hit in Parking Lot
upload_2019-4-2_9-23-20.png

Kan niet sturen / inparkeren, kijkt notabene niet eens of de lak van haar auto niet op de Model 3 bumper zit...! je zet haar / de andere bestuurder dus.., wel even sluiks opzij kijken na uitstappen!

Tesla vandal arrested after footage of incident was captured on Sentry Mode
upload_2019-4-2_9-21-35.png

..gevalletje vandalisme door een 'mum'... ! Motivatie van die mum is (nog) onbekend.
 

Attachments

  • upload_2019-4-2_9-22-51.png
    upload_2019-4-2_9-22-51.png
    49.4 KB · Views: 29
Als ik het goed begrijp worden de Sentry beelden opgeslagen op de USB net zoals bij de dashcam functie.
Maar als ze dus bij een inbraak je USB stick ook jatten, heb je er alsnog niks aan.
Is er dan een andere manier om de beelden alsnog te krijgen?