Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sentry mode (safety & security package)

This site may earn commission on affiliate links.
Is er dan een andere manier om de beelden alsnog te krijgen?
Op dit moment niet. Oplossing is vrij eenvoudig, zorg ervoor dat bij een inbraak de USB stick lastiger te bemachtigen is. Een inbreker gaat echt niet opzoek naar het einde van het weggewerkte kabeltje als het auto alarm afgaat er en keihard muziek uit de speakers komt.

Ik hoop dat er uiteindelijk auto upload voor de dash saves komt als je bent verbonden met wifi. Op dit moment is het gewoon erg irritant dat je fysiek de drive er steeds uit moet halen en in een computer moet pluggen.
 
Ik hoop dat er uiteindelijk auto upload voor de dash saves komt als je bent verbonden met wifi. Op dit moment is het gewoon erg irritant dat je fysiek de drive er steeds uit moet halen en in een computer moet pluggen.

Misschien hobby projectje met een Pi Zero die zich richting de Tesla als USB-storage gedraagd, maar zodra je op je home-wifi zit bestanden naar je NAS gecopyeerd ofzo? ;-)

Make a Pi Zero W Smart USB flash drive - The MagPi Magazine

Zomaar even snel een googletje, maar is misschien wel iets waar ik me in ga verdiepen
 
Als ik het goed begrijp worden de Sentry beelden opgeslagen op de USB net zoals bij de dashcam functie.
Maar als ze dus bij een inbraak je USB stick ook jatten, heb je er alsnog niks aan.
Is er dan een andere manier om de beelden alsnog te krijgen?

Altijd zinvol eerst even de documentatie door te lezen... bijv.
Sentry Mode: Guarding Your Tesla
daar staat oa. in
.. If a car switches to “Alarm” state, owners will also receive an alert from their Tesla mobile app notifying them that an incident has occurred...
Zoals hierboven te lezen en in de vele Tesla fora met Sentry Mode draadjes, eea is volop in ontwikkeling... ;)
 
Op dit moment niet. Oplossing is vrij eenvoudig, zorg ervoor dat bij een inbraak de USB stick lastiger te bemachtigen is. Een inbreker gaat echt niet opzoek naar het einde van het weggewerkte kabeltje als het auto alarm afgaat er en keihard muziek uit de speakers komt.

Ik hoop dat er uiteindelijk auto upload voor de dash saves komt als je bent verbonden met wifi. Op dit moment is het gewoon erg irritant dat je fysiek de drive er steeds uit moet halen en in een computer moet pluggen.

Het kan ook zo... via een Usb OTG direct aan je Smartphone of tablet
Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

teslacam-dashcam-usb-otg-jpg.378091
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Komt het iemand bekend voor dat de wagen regelmatig met het licht knippert als Sentry mode aan staat?

Kreeg van de week meerdere overburen op bezoek die 's nachts wakker waren geworden omdat de Model 3 regelmatig groot licht inschakelde.
Ze dachten eerst dat het begon te onweren :eek:
Heb de proef op de som genomen en inderdaad geconstateerd dat soms het grote licht even aan gaat zonder dat er beweging is rondom de auto.
 
@joverdijk Zie ook cimryan/teslausb

Sentry neemt goed op en waarschuwt ook netjes als iemand te dichtbij komt.
Bedankt voor de link Jamie! Heb zojuist een Pi Zero W besteld en zal m'n bevindingen hier delen. Ik ben als IT-er gek op dit soort projectjes ;). En als bijkomend voordeel schijnt de teslausb ook dit probleem op te lossen "The Pi can automatically repair filesystem corruption produced by the Tesla's current failure to properly dismount the USB drives before cutting power to the USB ports." Nice...
 
Komt het iemand bekend voor dat de wagen regelmatig met het licht knippert als Sentry mode aan staat?

Kreeg van de week meerdere overburen op bezoek die 's nachts wakker waren geworden omdat de Model 3 regelmatig groot licht inschakelde.
Ze dachten eerst dat het begon te onweren :eek:
Heb de proef op de som genomen en inderdaad geconstateerd dat soms het grote licht even aan gaat zonder dat er beweging is rondom de auto.
Was mij ook opgevallen (grootlicht of dimlicht). Lijkt me een bugje.
 
Ik heb Sentry afgelopen nacht aangehad, de beelden bekeken en het heeft meerdere keren heel kort het licht aangezet, zullen mijn buren idd niet fijn vinden. ik hoop dat er een update komt waarbij je dit uit kan zetten en toch opnemen.
 
Bedankt voor de link Jamie! Heb zojuist een Pi Zero W besteld en zal m'n bevindingen hier delen. Ik ben als IT-er gek op dit soort projectjes ;). En als bijkomend voordeel schijnt de teslausb ook dit probleem op te lossen "The Pi can automatically repair filesystem corruption produced by the Tesla's current failure to properly dismount the USB drives before cutting power to the USB ports." Nice...

Ik had nog een ongebruikte Pi ZeroW liggen in de blue-smoke projecten-curverbak ... Ik ga straks alvast even prutsen. Moet toch nog 1,5e maand op mijn Model3 wachten ;-/

Ik vraag me alleen af, als auto 'uit' staat is Raspberry ook uit. Is hij snel genoeg geboot dat de TeslaCAM de 'usb-storage' ziet ?