Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat de snelheid overlay direct van internet wordt gehaald kan na deze update ook naar het land der fabelen. Heen op 2020.8.3 op zowel A73, A50 als A2 foutieve snelheid. Op tussenbestemming 2020.12.5 geïnstalleerd en op terugweg op eerder genoemde snelwegen wel overal 100. Begin nu ook te twijfelen of online kaarten wel zo online zijn.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Op tussenbestemming 2020.12.5 geïnstalleerd en op terugweg op eerder genoemde snelwegen wel overal 100. Begin nu ook te twijfelen of online kaarten wel zo online zijn.

Je hebt enkel een nieuwe software update want er zijn nog geen nieuwe kaarten. Je bevestigd juist dat de laatste versie iets anders doet met kaart data. Aangezien de kaart data niet bijgewerkt is moet de informatie dan wel online achterhaald zijn.
 
Vandaag met 2020.12.5 gereden op N-wegen. Nou dat is feest hoor. Hij ziet nu de helft van de witte bermpaaltjes en ongeveer alle lantaarnpalen als oranje kegels. Ook wuivend (hoog) gras wordt gekegeld. Er valt nog wel wat te verbeteren denk ik.
O ja, voor de fijnproevers: ik rij met MCU2 en hw2.5

lijkt bijna een hw dingetje te zijn misschien? Als ik op een N weg of ander weggetje rijdt, dan herkent hij het verschil tussen de reflector paaltjes en pilonen wel goed. Alleen die rood/wit gemarkeerde vierkante afzettingspalen ziet hij als oranje pilonen. In mijn geval dus hw3
 
Vandaag 2020.12.5 geinstalleerd. Meteen dashcam viewer geprobeerd, waarna het scherm bevroor, een reboot heeft dit weer verholpen. Bij mij ontgrendelt de laadpoort niet meer automatisch na ontgrendeling van laadpaal met druppel (dit werkte voorheen wel zo (M3)), beetje onhandig om dit weer zoals vroeger in de auto of via de app te moeten doen. Hebben meer mensen dit?
 
Je hebt enkel een nieuwe software update want er zijn nog geen nieuwe kaarten. Je bevestigd juist dat de laatste versie iets anders doet met kaart data. Aangezien de kaart data niet bijgewerkt is moet de informatie dan wel online achterhaald zijn.
Ik vermoed dat routering en online navigatie een project is dat nog volop in ontwikkeling is.

In de lente van 2018 was het namelijk dat je met een software update niet meer een Garmin navigatie systeem in je auto had, maar een ander navigatie systeem kreeg, met andere stem.

2018 is ook het jaar dat Mapbox 'Valhalla' kocht, dus dat was toen nog niet geïntegreerd. Maar 2018 was ook het jaar dat Tesla met Mapbox in zee ging (niet abnormaal, Tesla en Mapbox hebben beiden Ira Ehrenpreis in hun raad van bestuur). De transitie van gedownloade maps naar online data zal dus nog volop bezig zijn, en dit lijkt me een mooi voorbeeld van een navigatie-update die niet meer vertrouwt op offline kaartgegevens.

Tesla will build its own maps using driving data from the fleet, confirms Elon Musk
 
Vandaag met 2020.12.5 gereden op N-wegen. Nou dat is feest hoor. Hij ziet nu de helft van de witte bermpaaltjes en ongeveer alle lantaarnpalen als oranje kegels. Ook wuivend (hoog) gras wordt gekegeld. Er valt nog wel wat te verbeteren denk ik.
O ja, voor de fijnproevers: ik rij met MCU2 en hw2.5
Hebben nu ook alle voetgangers een kaboutermuts op?
 
Ik weet zeker dat hij dat bij de vorige versie niet deed. Het kan natuurlijk bij sommige versies aan of uit gaan..:confused:
Ik ga gelijk zoeken naar de handmatige manier, dank voor de tip! (ik kwam niet verder dan stekker eruit, toch maar niet gedaan)
Mijn eerste rit met m'n Model X met aanhanger was in 2018 en toen had ik al TACC, maar geen autopilot. Maar je kan dus handmatig de aanhangermodus uit schakelen. Dan wordt het caravan icoontje oranjegeel op je dashboard, maar werkt autopilot.

Handleiding zegt natuurlijk dat het niet mag. YMMV.

https://www.tesla.com/sites/default/files/model_x_owners_manual_europe_nl_nl.pdf pagina 104.

Handleiding zeg zelf dat de cruise control werkt:
upload_2020-4-14_16-58-45.png
 
  • Informative
Reactions: MaH
Ik krijg sinds 1 dag af en toe van model 3 de mededeling “Bewakingsmodus uitgeschakeld vanwege systeemfout” op mijn telefoon. Ik kan hem daarna gewoon weer inschakelen.
View attachment 531931

sinds update naar 2020.12.5 krijg ik deze melding dagelijks wel een keer. Tegen de tijd dat ik de melding zie, kan ik via de app de bewaking weer aanzetten. Maar dan toch een periode bewakingsloos doorgebracht.
 
  • Informative
Reactions: Primus
Ik krijg sinds 1 dag af en toe van model 3 de mededeling “Bewakingsmodus uitgeschakeld vanwege systeemfout” op mijn telefoon. Ik kan hem daarna gewoon weer inschakelen.
Hebben jullie dit ook eens gezien en waardoor komt het?
View attachment 531931

Had dit nog niet gehad totdat ik jouw post vanmiddag las. Nog geen 15 minuten later kreeg ik ook die melding. Is mijn Model 3 nu ook jinxed? :D

Maar is inderdaad best vervelend als je het niet direct ziet. Staat dan toch een tijdje zonder bewakingsmodus wat niet zo handig is als net in die tijd iets gebeurt.
 
  • Like
Reactions: Primus
Ik weet zeker dat hij dat bij de vorige versie niet deed. Het kan natuurlijk bij sommige versies aan of uit gaan..:confused:
Ik ga gelijk zoeken naar de handmatige manier, dank voor de tip! (ik kwam niet verder dan stekker eruit, toch maar niet gedaan)
Heeft het hier altijd wel gedaan.

Wat volgens mij wel is veranderd: heb je aanhanger-modus aan staan dan zet je de TACC (in de model 3) vast op huidige snelheid, ook als dat lager is dan Max.