Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Strafbaar gedrag is iets wat ik echter niet verwacht dat de software gaat voorstellen ook al blijf ik zelf degene die het voorstel accepteert of niet. Dit is mi een serieus issue en valt niet onder de noemer 'bug'
Dat is allemaal relatief. Als de software denkt dat je er 80 mag, maar de limiet is 50, is dat dan iets dat je niet verwacht? Tot voor kort kende je auto ook geen verkeerslichten, en ging je toch ook niet klagen dat ie niet remde voor een rood licht? Idem met die rode kruizen momenteel: dat kan het systeem nog niet herkennen. Dat is dus geen bug, het is een functie die gewoon nog niet bestaat of geactiveerd is.
 
Dat is allemaal relatief. Als de software denkt dat je er 80 mag, maar de limiet is 50, is dat dan iets dat je niet verwacht? Tot voor kort kende je auto ook geen verkeerslichten, en ging je toch ook niet klagen dat ie niet remde voor een rood licht? Idem met die rode kruizen momenteel: dat kan het systeem nog niet herkennen. Dat is dus geen bug, het is een functie die gewoon nog niet bestaat of geactiveerd is.
Ik verwacht niet dat U al mijn posts leest maar ook over die foutieve snelheden heb ik al vaker opmerkingen gemaakt (in maart dit jaar over het niet updaten van de 130 naar 100 aanpassing overdag in NL en ook over 60 en 80 km aanduidingen bij mij binnen de bebouwde kom).
Daarnaast ging het in mijn post over 44.25 niet alleen over rijstrook wisseling naar een afgekruisde rijbaan maar ook over ongeoorloofd links rijden. Dit is bij ons in NL iig een bekeuring waard.
Zoals ik al schreef, ik ben de bestuurder en zelf verantwoordelijk, wil ook mijn rijbewijs graag behouden.
 
Daarnaast ging het in mijn post over 44.25 niet alleen over rijstrook wisseling naar een afgekruisde rijbaan maar ook over ongeoorloofd links rijden. Dit is bij ons in NL iig een bekeuring waard.
Zoals ik al schreef, ik ben de bestuurder en zelf verantwoordelijk, wil ook mijn rijbewijs graag behouden.
Uit recente ervaringen weet ik dat de politie niet wakker ligt van wat mijn auto voorstelt, ook al deel ik in mijn specifieke geval de mening van mijn auto en niet die van de betreffende politie-agent :p
 
Het probleem met matrixborden is dat de Nederlandse matrixborden ook weer typisch Nederlands zijn.

Leg uit? Die dingen zie je tegenwoordin veel landen. In Nederland zie je ze echter overal. België heeft ook ook velen.

Dat AP de "file" snelheden niet pakt vind ik niet zo heel erg maar daar waar de reguliere maximum snelheid wordt getoond met een rode cirkel is gewoon noodzakelijk. AP rijd dan vaak 100 of 130 terwijl je maar 80 of 100 mag.
 
De beta FSD video's laten zien dat er met name veel verbeterd is buiten de snelweg. De beperkingen van de UNECE regels hebben nu voornamelijk effect op de snelweg. Je zou zeggen dat daarmee die nieuwe versie FSD ook in Europa wel goed gebruikt zou mogen worden. Ben benieuwd of het ook gaat werken.
 
Kwam vandaag mijn auto niet in. Kiddo naar school gebracht en deur ging niet open. Uiteindelijk "op afstand" geopend. Het lukte me dus wel om met bluetooth te verbinen en muziek af te spelen! Daarna wou ie niet starten zonder kaart, terwijl ik wel vaker een minuutje vantevoren op afstand open (rennende kids) en dan gewoon wel kan starten. Heel toevallig die kaart mee, anders geen idee gehad wat ik moest doen. 5 minuten later bij de BSO geen probleem meer, en alles werkte naar behoren.

Anderen ook last van?
 
Kwam vandaag mijn auto niet in. Kiddo naar school gebracht en deur ging niet open. Uiteindelijk "op afstand" geopend. Het lukte me dus wel om met bluetooth te verbinen en muziek af te spelen! Daarna wou ie niet starten zonder kaart, terwijl ik wel vaker een minuutje vantevoren op afstand open (rennende kids) en dan gewoon wel kan starten. Heel toevallig die kaart mee, anders geen idee gehad wat ik moest doen. 5 minuten later bij de BSO geen probleem meer, en alles werkte naar behoren.

Anderen ook last van?
Als dit al eens voorkomt (ik had het wel eens met 2020.44.10.1) kan je normaal gezien nog altijd uw auto openen via de APP (icoontje gebruiken in de app)
 
Zonder keycard is gewoon een risico. En dat ding is nu toch niet zo groot dat het hindert? Kaart past bij mij in een gleuf van mijn portefeuille naast mijn rijbewijs, dat ik ook nooit nodig heb behalve bij problemen :)

ik heb nooit een portemonnee meer bij me en al bijna 2 jaar zeker geen Tesla-pasje.

Sinds laatste software wel heel af en toe dat je de app moet openen om in de auto te kunnen, dat is irritant, maar niet onoverkomelijk.

Zelfs als bluetooth niet zou werken kun je via app unlocken en remote start doen.

Mijn enige angst is nog dat ik een keer in een diepe parkeergarage zonder bereik sta én dat die bluetooth het niet meer doet... Maar goed, dat risico neem ik maar voor lief.
 
  • Like
Reactions: Niek
Ik vermoed dat je dan wel je rijbewijs in de wagen laat liggen of zo, of rekent op coulance bij een mogelijke politie-controle?

Een keer m'n portefeuille kan gebeuren, maar dagdagelijks zonder rijbewijs onderweg zijn riskeer ik niet.
 
Ik vermoed dat je dan wel je rijbewijs in de wagen laat liggen of zo, of rekent op coulance bij een mogelijke politie-controle?

Ik heb werkelijk maar 3 dingen bij me, m'n smartwatch (om te betalen), m'n mobiel en m'n keyfob/sleutels. Gewoon zorgen dat je niet wordt aangehouden als je niks bij je hebt. Geen ID etc meenemen gaat al 25 jaar goed. Zelfs al een paar keer per ongeluk zonder paspoort en rijbewijs op wintersport geweest. Toch wel nuttig die opengrenzen anders had ik bij de grens moeten keren voor m'n papieren :)
 
Leg uit? Die dingen zie je tegenwoordin veel landen. In Nederland zie je ze echter overal. België heeft ook ook velen.
Veel landen hebben matrixborden, dat klopt.

Elk land heeft zijn eigen interpretatie van een matrixbord. In GB staan er matrixborden in de middenberm zonder rode rand, NL kent matrixborden met en zonder rode rand, en bovenal zit er in de Tesla software dus nog geen herkenning van zwarte panelen met rode rand en witte of gele cijfers als verkeersborden.