Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.36.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Apple is altijd nog heer en meester op het gebied van User Interfaces. Ook Microsoft maakt er soms nog een potje van (neem bijvoorbeeld Microsoft Word, super chaotisch ADHD ontwerp eerst en nu is alles verstopt achter schuifjes en menu‘s).

Tesla is ook geen meester in het maken van duidelijke UI maar doet het in mijn ogen zeker niet slecht.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Overigens gebruik ik gepland vertrek of gepland opladen niet, omdat de auto nooit 100% zeker weet hoeveel energie ie gaat krijgen, en hoe snel ie kan laden die laatste 10% als je tot 100% wil laden.

Als ik tot 100% wil laden, dan zet ik via Apple Shortcuts een automation dat ie bv om 4 uur 's ochtends tot 100 mag laden, en dan heeft ie pakweg 2 uren om die laatste 10% te laden. En dat loopt wel goed.
Dat is ook een goeie methode. Hoe heb je dat precies gedaan met die shortcut?
 
Dat is ook een goeie methode. Hoe heb je dat precies gedaan met die shortcut?
Ik gebruik er de Watch app for Tesla voor, maar ik gebruik eigenlijk nooit het Watch gedeelte.


Maar eens ingelogd op je smartphone kan je dus allerlei Shortcuts maken en commando's sturen naar deze app.

Om het te automatiseren gebruik je een Automation, die dus op bepaalde tijdstippen kan uitgevoerd worden.

Het volgende wat ik wil is dat ik in m'n agenda zo een commando's kan zetten zodat ik, als ik een trip plan, ik dus ook een commando in de kalender kan plaatsen om vanaf een bepaald uur tot 100% te laden.

1635943526480.jpeg


1635943630022.jpeg
 
Ik gebruik er de Watch app for Tesla voor, maar ik gebruik eigenlijk nooit het Watch gedeelte.


Maar eens ingelogd op je smartphone kan je dus allerlei Shortcuts maken en commando's sturen naar deze app.

Om het te automatiseren gebruik je een Automation, die dus op bepaalde tijdstippen kan uitgevoerd worden.

Het volgende wat ik wil is dat ik in m'n agenda zo een commando's kan zetten zodat ik, als ik een trip plan, ik dus ook een commando in de kalender kan plaatsen om vanaf een bepaald uur tot 100% te laden.

View attachment 728823

View attachment 728824
Dank voor deze nuttige info. Maar....is weer IOS en geen Android. Ik heb toch het idee dat allerlei Tesla dingen net iets beter (dit, shortcuts in widget, the Stats app) en eerder op IOS komen dan op Android. Misschien moest ik voor een volgende telefoon toch maar weer eens zo'n Apple ding proberen (ofschoon dit natuurlijk niet de reden zou mogen zijn).
 
  • Like
Reactions: Duke-U and job-lek
Dank voor deze nuttige info. Maar....is weer IOS en geen Android. Ik heb toch het idee dat allerlei Tesla dingen net iets beter (dit, shortcuts in widget, the Stats app) en eerder op IOS komen dan op Android. Misschien moest ik voor een volgende telefoon toch maar weer eens zo'n Apple ding proberen (ofschoon dit natuurlijk niet de reden zou mogen zijn).
Dit is 100% geen functionaliteit van de Tesla app. Dit is een 3rd party app + Shortcuts app van Apple.
 
De Tesla van de smartphones dus.
Nu, ik begrijp mensen die liever een Android verkiezen, of zelfs nog een telefoon met drukknoppen. Ik bedoel maar, je hebt ook nog altijd mensen die liever een auto hebben die gewoon auto-dingen doet zoals zelf moeten sturen, remmen en gas geven, en sommigen verkiezen zelfs om zelf de versnellingen te kiezen en te kijken of de olie en water om het archaïsche motorblok te koelen binnen de parameters blijven!

😉
 
  • Like
Reactions: jww1966 and Krisja