Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren was ik onderweg naar Zeeland. Ik had raar gedrag van de navigatie wat ik eerder op dit traject niet heb gezien.

Eerst op de A17 wilde hij me de afslag A59 laten nemen en dan via de A4 naar Bergen op Zoom. Ik heb er voor gekozen om maar gewoon door te rijden op de A17 en zo naar Bergen op Zoom te rijden.

Kort daarna kreeg ik dit voorstel:
20220812_200102.jpg



Dat heb ik ook maar genegeerd...
Hebben meer mensen dit vreemde gedrag?

Edit: Ik zie dat Google maps hetzelfde doet 🤔
Screenshot_20220813-150348_Maps.jpg


Screenshot_20220813-150326_Maps.jpg
 
Last edited:
Gisteren was ik onderweg naar Zeeland. Ik had raar gedrag van de navigatie wat ik eerder op dit traject niet heb gezien.

Eerst op de A17 wilde hij me de afslag A59 laten nemen en dan via de A4 naar Bergen op Zoom. Ik heb er voor gekozen om maar gewoon door te rijden op de A17 en zo naar Bergen op Zoom te rijden.

Kort daarna kreeg ik dit voorstel:
View attachment 840439


Dat heb ik ook maar genegeerd...
Hebben meer mensen dit vreemde gedrag?

Edit: Ik zie dat Google maps hetzelfde doet 🤔
View attachment 840441

View attachment 840443
Heeft vaak een goede reden. Vast een (tijdelijke) wegafsluiting oid.
 
De onbruikbare cruisecontrol, welke zo af en toe eens voorbij kwam, is na de installatie van 2022.20.8 structureel. Sinds de installatie van deze versie (afgelopen donderdag) geen enkele route meer gebruik kunnen maken van cruisecontrol, laat staan van autosteer. Mail naar Tesla is inmiddels weer de deur uit...
Mocht iemand hier inmiddels een work-around voor hebben bedacht hoor ik het graag, want valt ineens tegen als je ineens weer alles zelf moet doen...

IMG_0992.JPG
 
De onbruikbare cruisecontrol, welke zo af en toe eens voorbij kwam, is na de installatie van 2022.20.8 structureel. Sinds de installatie van deze versie (afgelopen donderdag) geen enkele route meer gebruik kunnen maken van cruisecontrol, laat staan van autosteer. Mail naar Tesla is inmiddels weer de deur uit...
Mocht iemand hier inmiddels een work-around voor hebben bedacht hoor ik het graag, want valt ineens tegen als je ineens weer alles zelf moet doen...

View attachment 840827
Heb Tesla wel eens gebeld tijdens het rijden met dit fenomeen. Op hun advies wagen langs de kant gezet, power off 4 minuten. Dat werkte, maar is natuurlijk heel omslachtig en niet ok.
 
De onbruikbare cruisecontrol, welke zo af en toe eens voorbij kwam, is na de installatie van 2022.20.8 structureel. Sinds de installatie van deze versie (afgelopen donderdag) geen enkele route meer gebruik kunnen maken van cruisecontrol, laat staan van autosteer. Mail naar Tesla is inmiddels weer de deur uit...
Mocht iemand hier inmiddels een work-around voor hebben bedacht hoor ik het graag, want valt ineens tegen als je ineens weer alles zelf moet doen...

View attachment 840827
USB stick verwijderen
Auto laten slapen
Daarna weer rijden 👍🏻

Je kunt dan ook de USB stick weer terug steken. Voor de zekerheid laat ik ‘m formatteren door de Tesla.
 
De onbruikbare cruisecontrol, welke zo af en toe eens voorbij kwam, is na de installatie van 2022.20.8 structureel. Sinds de installatie van deze versie (afgelopen donderdag) geen enkele route meer gebruik kunnen maken van cruisecontrol, laat staan van autosteer. Mail naar Tesla is inmiddels weer de deur uit...
Had een serviceafspraak gemaakt via de app. Afspraak inmiddels geannuleerd, aangezien ze het op afstand hebben gefixt. Ze hebben een update gepushed naar de auto (over 4G gedownload, wat ik ook wel opmerkelijk vond gezien ik geen premium connectivity heb) en daarmee is het opgelost. Tevreden over de snelle service! :)

Heb jij al geprobeerd met taal of wielen te veranderen? Dit veroorzaakt een dieper reset en heeft al vaker geholpen waar de gewonde soft/hard reset geen hulp biedt.
Bedankt voor de tip. Ik zal het onthouden voor het geval het nog een keer gebeurt.
 
geen idee of dit te maken heeft met de versie , maar sinds gisteren is mijn navigatiescherm leeg op enkel de wegen na. geen namen meer van winkels, bedrijven en andere. Of werd dit verschoven naar het premium pakket? OF moet Tesla nog geld aan Google:)