Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Kan jij iets voor ons regelen? Dan kan ik wel enkele dingen verzinnen 😅
Het gaat op volgorde van downloaden dus ik kom vóór jou :)

Nee, ik zou maar een paar wensen hebben:
. filelijsten plus vermoedelijke vertragingen
. totaal aantal kilometers naast bestemming bij road trip
. overzicht verbruik zoals het ooit was.

Voor de rest eigenlijk niks te zeuren.
 
  • Funny
Reactions: Krisja
Het gaat op volgorde van downloaden dus ik kom vóór jou :)

Nee, ik zou maar een paar wensen hebben:
. filelijsten plus vermoedelijke vertragingen
. totaal aantal kilometers naast bestemming bij road trip
. overzicht verbruik zoals het ooit was.

Voor de rest eigenlijk niks te zeuren.
Ik wel : Verkeersinformatie dat meelift met de radiozenders, en op het scherm tonen, zoals bij mijn ‘good old Mercedes’. Geen geneuzel met premium connectivity, gewoon gratis, via de ether.
 
Ik wel : Verkeersinformatie dat meelift met de radiozenders, en op het scherm tonen, zoals bij mijn ‘good old Mercedes’. Geen geneuzel met premium connectivity, gewoon gratis, via de ether.
Ja, dat laatste zou ook fijn zijn maar is nu eenmaal verworden tot een verdienmodel waarbij 9,95 pm nog niet eens zo duur is. Ik dacht dat BMW het helemaal bont aan het maken is.
 
Je wil de onnauwkeurigheid van TMC ook gewoon niet meer op je auto. En ernaast moet je dan ook nog altijd een FM/DAB-ontvanger hebben.
Teslas hebben een FM/DAB+ dus dat is geen issue. En die ‘onnauwkeurigheid’ valt reuze mee. Ik heb het er altijd mee gedaan en als optie, zonder ‘premium’ is het voor Tesla een kleine moeite. Bakken met spelletjes kunnen ook, dus dan is hier ook wel een paar MB voor te vinden.
 
Teslas hebben een FM/DAB+ dus dat is geen issue. En die ‘onnauwkeurigheid’ valt reuze mee. Ik heb het er altijd mee gedaan en als optie, zonder ‘premium’ is het voor Tesla een kleine moeite. Bakken met spelletjes kunnen ook, dus dan is hier ook wel een paar MB voor te vinden.
"Kleine moeite" zeg je.

Behalve dat de wegsegmenten van Google Maps niet dezelfde wegsegmenten van TMC zijn.

Je moet dus een engine bouwen die een merge gaat maken van beide kaarten. Wat gek zou zijn, want de TMC-info gebruikt Google ook, dus waarom zou je dubbel werk doen, terwijl Google Maps je verfijndere data kan geven dan TMC?
 
  • Informative
Reactions: LaurensH
Hoe kan je nu zorgen dat de auto ook gaat voorbereiden op snelladen als je bij een niet-Tesla snellader gaat laden?

Volgens mij ging het vroeger goed als je de oplader koos uit het lijstje van opladers als je in de navigatie voor Opladen koos. Maar de laatste paar keer vond het voorbereiden niet plaats, sterker, ik kreeg het als tip in het scherm dat de auto deze ook kon voorbereiden voor snelladen bij niet Tesla laders.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Hoe kan je nu zorgen dat de auto ook gaat voorbereiden op snelladen als je bij een niet-Tesla snellader gaat laden?

Volgens mij ging het vroeger goed als je de oplader koos uit het lijstje van opladers als je in de navigatie voor Opladen koos. Maar de laatste paar keer vond het voorbereiden niet plaats, sterker, ik kreeg het als tip in het scherm dat de auto deze ook kon voorbereiden voor snelladen bij niet Tesla laders.
Als je via de navigatie de snellader vind, kan je hem selecteren en ernaar toe navigeren. De auto kiest zelf of voorbereiden nodig is. Met deze temperaturen zie ik vaak dat ie er niet aan komt, en zelfs snel te warm wordt en moet gaan koelen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Als je via de navigatie de snellader vind, kan je hem selecteren en ernaar toe navigeren. De auto kiest zelf of voorbereiden nodig is. Met deze temperaturen zie ik vaak dat ie er niet aan komt, en zelfs snel te warm wordt en moet gaan koelen.
Dat leek dus niet te werken, ik maakte er dus idd speciaal een punt van om ze via de navigatie als oplaadpunt op te zoeken itt deze via een adres op te zoeken. Zal dit weekend nog eens proberen, heb 2022.20.8 binnen gekomen, misschien dat dat een verschil maakt.
 
Als je via de navigatie de snellader vind, kan je hem selecteren en ernaar toe navigeren. De auto kiest zelf of voorbereiden nodig is. Met deze temperaturen zie ik vaak dat ie er niet aan komt, en zelfs snel te warm wordt en moet gaan koelen.
je zegt dus dat de auto aan het adres herkent dat het een snellader is?? Dan moet dat dus een vlaggetje in de database hebben: snellaadpunt. Echt? Voorbeeld: Dus ik moet niet Postiljon hotel Arnhem selecteren (waar op de parkeerplaats diverse snelladers staan), maar op googlemaps op mn phone verder inzoomen tot ik Allego oplaadpunt zie, en dan die kiezen als bestemming? DAN verwarmd hij wel voor begrijp ik ?
 
je zegt dus dat de auto aan het adres herkent dat het een snellader is?? Dan moet dat dus een vlaggetje in de database hebben: snellaadpunt. Echt? Voorbeeld: Dus ik moet niet Postiljon hotel Arnhem selecteren (waar op de parkeerplaats diverse snelladers staan), maar op googlemaps op mn phone verder inzoomen tot ik Allego oplaadpunt zie, en dan die kiezen als bestemming? DAN verwarmd hij wel voor begrijp ik ?
Dat is inderdaad zoals ik het ook heb begrepen en doe. Idem met Superchargers. Via het scherm selecteren en niet het adres van Valk ingeven....
 
Dat leek dus niet te werken, ik maakte er dus idd speciaal een punt van om ze via de navigatie als oplaadpunt op te zoeken itt deze via een adres op te zoeken. Zal dit weekend nog eens proberen, heb 2022.20.8 binnen gekomen, misschien dat dat een verschil maakt.
je zegt dus dat de auto aan het adres herkent dat het een snellader is?? Dan moet dat dus een vlaggetje in de database hebben: snellaadpunt. Echt? Voorbeeld: Dus ik moet niet Postiljon hotel Arnhem selecteren (waar op de parkeerplaats diverse snelladers staan), maar op googlemaps op mn phone verder inzoomen tot ik Allego oplaadpunt zie, en dan die kiezen als bestemming? DAN verwarmd hij wel voor begrijp ik ?
Via een adres opzoeken werkt niet. Je moet hem selecteren via het "opladen" tab anders zal de auto geen voorbereiding doen op snelladen.
Anders is het gewoon een POI punt, en dan zal de auto zich niet voorbereiden.

Zie: Model 3 Owner's Manual | Tesla