Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste firmware in de 2024.20 reeks rolt uit. Vooralsnog niet veel nieuwe features te zien:

 
Wie weet duwen ze nu ook door dat je geen AP meer kan gebruiken als je camera is afgeplakt.
Herkennen dat de camera is afgeplakt, dat kunnen ze namelijk al.

X-screenshot die ik 6-tal weken geleden vond, 2024.8.9 (met afgeplakte camera)
IMG_2935.png
 
Vooral dat een strike na een week vervalt zou me misschien ooit kunnen overtuigen om de tape op de camera te verwijderen.
Ik had er een schuifje voor gezet, toen deze functie net uitkwam. Ik las dat 'ie nogal erg streng was en had al één keer (ineens) straf gekregen. Mijn wintersport naar Oostenrijk was aanstaande en ik was bang om op de heen- of terugreis zonder Autopilot te moeten rijden.

Een paar weken terug heb ik het schuifje weer open gezet. En dat ging helemaal prima. Geen straf meer en zeer sporadisch een melding dat ik op de weg moest letten. Ook tijdens een rit naar Oostenrijk en terug ging het perfect. Mijn conclusie is dat 'ie in de afgelopen updates een stuk beter is geworden in het detecteren of je op weg let of niet.

En bijkomend voordeel: ik ben nu van die harde piep en "Houd uw handen aan het stuur!" af die ik altijd kreeg direct na het inschakelen van Autopilot.
 
Vooral dat een strike na een week vervalt zou me misschien ooit kunnen overtuigen om de tape op de camera te verwijderen.
Ik heb nog steeds geen enkel strafpunt. En je moet tot 5 gaan, vooraleer je op de strafbank moet.
Ik snap het probleem niet. Je hoort de waarschuwing toch? Blijf je dan toch verder op het scherm kijken als de waarschuwing komt?
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Krisja
Zoals ik het nu lees, dan gaat er vanaf nu slecht 1 strafpunt per week weg, maar die periode van 7 dagen herstart als je je toch slecht gedraagt.

Nu goed, ik weet niet zeker hoe het nu werkt, aangezien ik ook nog strafpuntloos ben.

Ik snap het probleem niet. Je hoort de waarschuwing toch? Blijf je dan toch verder op het scherm kijken als de waarschuwing komt?
Als je een waarschuwing krijgt, ben je dan eigenlijk al niet te lang op dat scherm aan het kijken… ?
 
Als je een waarschuwing krijgt, ben je dan eigenlijk al niet te lang op dat scherm aan het kijken… ?
Bwa, ik vind dat ze te rap komen, maar wie ben ik.
Dit is ontworpen door mensen die het beter weten dan ikzelf. En het is niet omdat het mij ambeteert dat het verkeerd is.
Ik zou op veel wegen ook graag sneller rijden dan toegelaten, maar toen men rond 2007 massaal begon in te zetten op snelheidscamera ‘s en het aantal slachtoffers daardoor drastisch verminderde ben ik mij toch maar aan de vmax beginnen houden. Blijkbaar is de vmax niet zo verkeerd gekozen en scheelt het een pak als hij afgedwongen wordt.
En al redt het maar 1 slachtoffer per jaar, het zal je kind maar wezen.
 
  • Like
Reactions: Krisja
De vraag die ik me dan altijd stel is: “wat is te snel voor een waarschuwing bij AP?” 1, 3, 5, 10 of nog meer seconden?

Zolang AP een “hulpmiddel” is dat “supervisie” vereist*, blijft elke seconde niet op de weg letten er één te veel.

Zolang wij als bestuurder verantwoordelijk blijven voor wat AP uitspookt, dan snap ik werkelijk niet waarom die grenzen opgezocht moeten worden.

And again, iedereen past zijn verwarming aan, zet een ander radiostation op…, (in welke wagen dan ook) daar gaat het natuurlijk niet over (want daar krijg je geen waarschuwing of strafpunt voor). Wat niet wil zeggen dat het ok is om dat tijdens het rijden te doen.

*Ook al zou AP de dag van vandaag hoogstwaarschijnlijk gerust met wat minder supervisie kunnen.
 
  • Like
Reactions: Krisja
De vraag die ik me dan altijd stel is: “wat is te snel voor een waarschuwing bij AP?” 1, 3, 5, 10 of nog meer seconden?

Zolang AP een “hulpmiddel” is dat “supervisie” vereist*, blijft elke seconde niet op de weg letten er één te veel.

Zolang wij als bestuurder verantwoordelijk blijven voor wat AP uitspookt, dan snap ik werkelijk niet waarom die grenzen opgezocht moeten worden.

And again, iedereen past zijn verwarming aan, zet een ander radiostation op…, (in welke wagen dan ook) daar gaat het natuurlijk niet over (want daar krijg je geen waarschuwing of strafpunt voor). Wat niet wil zeggen dat het ok is om dat tijdens het rijden te doen.

*Ook al zou AP de dag van vandaag hoogstwaarschijnlijk gerust met wat minder supervisie kunnen.
Inderdaad. Het is niet omdat het naar mijn gevoel te snel is, dat het dat ook is.
Ik zie de beelden van de AP die op een trein wil rijden overal passeren. Had de bestuurder opgelet, dan was het nooit zo ver gekomen.

Er is nog een reden waarom je beter oplet. En die ligt meer bij AP zelf. Er zijn al veel filmpjes verschenen waarbij de bestuurder AP de schuld gaf en waarbij achteraf bleek dat AP niet eens op stond.
Van dat laatste ben ik ervaringsdeskundige. Ik schoof in de file ooit tegen een vrachtwagen in de rijstrook naast mij, terwijl ik niet aan het opletten was. Ik dacht dat AP op stond, maar het was enkel TaCC dat ik opgezet had.
Laat rijden in de file nu net veel vertrouwen geven. Als hij niet aan staat kan hij niets voorkomen.
 
Ik heb nog steeds geen enkel strafpunt. En je moet tot 5 gaan, vooraleer je op de strafbank moet.
Ik snap het probleem niet. Je hoort de waarschuwing toch? Blijf je dan toch verder op het scherm kijken als de waarschuwing komt?
Ik kreeg mijn eerste waarschuwing onder dat nieuwe systeem toen ik in een stilstaande file stond. Want inderdaad, ik stond in de stilstaande file en was een album of playlist aan het kiezen. Ja, die eerste waarschuwing gaat af, maar dan heb je nog altijd niet je album gekozen. Dus je kijkt even nodeloos naar de weg (gaat niet want er staan auto's voor) en dan doe je verder, en dan krijg je weer een waarschuwing.

Laatste strike was ik gewoon naar de weg aan het kijken en plots kreeg ik een strike. En dan moest ik een week zonder autopilot rijden. Ja, dat was zinloos. Heb dan ook toch die camera afgeplakt, en sindsdien gaat het veel beter.
 
Want inderdaad, ik stond in de stilstaande file en was een album of playlist aan het kiezen.
Bij volledige stilstand krijg ik geen nags.
Dus je kijkt even nodeloos naar de weg (gaat niet want er staan auto's voor) en dan doe je verder, en dan krijg je weer een waarschuwing.
Als ik een korte blik op de weg gegooid heb, start de nagtijd terug van 0.
Ik denk ook dat de nagtijd verkort naarmate je er meer krijgt. Maar dat kan perceptie zijn omdat ik er al beter mee om kan.
Ik kan ondertussen wel een nummer zoeken en kiezen.
 
Bij volledige stilstand krijg ik geen nags.

Ja, maar trager dan stapvoets kruipen is niet stil staan, en daar kloeg ie toen over.
Als ik een korte blik op de weg gegooid heb, start de nagtijd terug van 0.
Ik denk ook dat de nagtijd verkort naarmate je er meer krijgt. Maar dat kan perceptie zijn omdat ik er al beter mee om kan.
Ik kan ondertussen wel een nummer zoeken en kiezen.
Nee, absoluut niet. Korte tijd op de weg kijken is verplicht om de nag te doen verdwijnen, maar als ie je 2-3 keren op een tiental minuten de nag moet geven, kom je erg in de buurt van een strike.

Enige manier om dat te voorkomen is telkens autopilot uit zetten, en terug aan zetten.