Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, de melding krijg je altijd. Maar ik kreeg vaak direct een "waarschuwing dat ik het stuur moet bewegen" met een harde piep bovenin het scherm. Sinds het schuifje open staat, heb ik daar geen last meer van. Ik omschreef het verkeerd.
Ik snap je helemaal. Die waarschuwing kreeg ik ook een tijdje. Na inschakelen van de AP, na 1 seconden en uiterlijk na 5 seconden. Altijd een waarschuwingsmelding op het scherm direct gevolgd door een harde geluidsmelding. Ook als ik mijn handen aan het stuur had maar niet (overdreven) heen en weer bewoog. En niet eerst een blauw waarschuwings scherm maar gelijk hoog in de emotie.

Heb al een tijdje de AP niet gebruikt maar hoop wel dat die "fout" eruit is na wat updates.
 
Je mist wat

Als ik heel eerlijk moet zijn (en nu ga ik hier waarschijnlijk aan heiligschennis doen). Ik gebruik AP nu zo vaak als mogelijk, tenzij op banen waar ik weet dat snelheidsaanduidingen momenteel niet correct zijn. Maar moest ik morgen met een wagen zonder AP rijden, ik zou het echt niet missen…

Maar misschien is mijn mening wat biased omdat snelheidsherkenning momenteel gewoon ramp is en ik met mijn 4 maanden anciënniteit potentieel betere tijden niet heb meegemaakt.
 
Als ik heel eerlijk moet zijn (en nu ga ik hier waarschijnlijk aan heiligschennis doen). Ik gebruik AP nu zo vaak als mogelijk, tenzij op banen waar ik weet dat snelheidsaanduidingen momenteel niet correct zijn. Maar moest ik morgen met een wagen zonder AP rijden, ik zou het echt niet missen…

Maar misschien is mijn mening wat biased omdat snelheidsherkenning momenteel gewoon ramp is en ik met mijn 4 maanden anciënniteit potentieel betere tijden niet heb meegemaakt.
Snelheidsbordherkenning is inderdaad een ramp. Mijn AP1 van 2016 deed beter. Maar dat weerhoudt mij er niet van om AP te gebruiken. Ik geef gas bij met mijn rechtervoet.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Als ik heel eerlijk moet zijn (en nu ga ik hier waarschijnlijk aan heiligschennis doen). Ik gebruik AP nu zo vaak als mogelijk, tenzij op banen waar ik weet dat snelheidsaanduidingen momenteel niet correct zijn. Maar moest ik morgen met een wagen zonder AP rijden, ik zou het echt niet missen…

Maar misschien is mijn mening wat biased omdat snelheidsherkenning momenteel gewoon ramp is en ik met mijn 4 maanden anciënniteit potentieel betere tijden niet heb meegemaakt.
Hier ook, elke weg waar hij aangeeft dat ik AP kan aanzetten, zet ik hem aan.
Enkel als de vrouw in de auto zit, dan rij ik wel manueel op de wegen waarvan ik weet dat hij wel eens kan flippen.
 
Ik kreeg mijn eerste waarschuwing onder dat nieuwe systeem toen ik in een stilstaande file stond. Want inderdaad, ik stond in de stilstaande file en was een album of playlist aan het kiezen. Ja, die eerste waarschuwing gaat af, maar dan heb je nog altijd niet je album gekozen. Dus je kijkt even nodeloos naar de weg (gaat niet want er staan auto's voor) en dan doe je verder, en dan krijg je weer een waarschuwing.

Laatste strike was ik gewoon naar de weg aan het kijken en plots kreeg ik een strike. En dan moest ik een week zonder autopilot rijden. Ja, dat was zinloos. Heb dan ook toch die camera afgeplakt, en sindsdien gaat het veel beter.
Werkt de TACC nog als je een week op de strafbank moet zitten?
 
Raar maar twee weken geleden reed ik naar vliegveld Keulen. Ik had al 3 kruisjes, het was slecht weer en ineens kreeg ik een vierde. Ik dacht, laat ik het verlies maar nemen, want ik ben toch 6 dagen weg. Zo gezegd zo gedaan. Stoppen, deur open en even uitstappen (even in de N zetten werkte niet), wegrijden en nog een keer doen. Na geparkeerd te hebben keek ik dit keer wel naar het scherm en daar stond dat ik weer drie kruisjes had. Kennelijk waren er dus al twee kwijtgescholden.

Enfin, een kruisje na een week voorbeeldig rijden kwijtschelden is natuurlijk prima.
 
Raar maar twee weken geleden reed ik naar vliegveld Keulen. Ik had al 3 kruisjes, het was slecht weer en ineens kreeg ik een vierde. Ik dacht, laat ik het verlies maar nemen, want ik ben toch 6 dagen weg. Zo gezegd zo gedaan. Stoppen, deur open en even uitstappen (even in de N zetten werkte niet), wegrijden en nog een keer doen. Na geparkeerd te hebben keek ik dit keer wel naar het scherm en daar stond dat ik weer drie kruisjes had. Kennelijk waren er dus al twee kwijtgescholden.

Enfin, een kruisje na een week voorbeeldig rijden kwijtschelden is natuurlijk prima.
Let erop dat je de auto niet in N moet zetten, maar in P.

Wat jij misschien niet had is een strike, maar dat je met autosteer actief per ongeluk gas bij gaf boven de 140 km/u en autopilot zich daardoor deactiveerde. Dat levert geen strikes op.
 
Let erop dat je de auto niet in N moet zetten, maar in P.

Wat jij misschien niet had is een strike, maar dat je met autosteer actief per ongeluk gas bij gaf boven de 140 km/u en autopilot zich daardoor deactiveerde. Dat levert geen strikes op.
Thnx. Nee, het was een strike. P kan kloppen. Overigens zag ik net dat je in het menu kan zien wat je score is. Dom gewoon.
 
And again, iedereen past zijn verwarming aan, zet een ander radiostation op…, (in welke wagen dan ook) daar gaat het natuurlijk niet over (want daar krijg je geen waarschuwing of strafpunt voor). Wat niet wil zeggen dat het ok is om dat tijdens het rijden te doen.
Ik had gisteren opeens m'n eerste strike.

Wat was ik aan het doen? Op een vrij lege 5 baans snelweg op AP een nummer opzoeken op Spotify voor m'n zoon, die door stemherkenning niet herkent werd.

Maar vooral de waarschuwing (die ik natuurlijk zag) en even stopte waarmee ik bezig was en naar de weg keek en het stuur wiebelde.

Vervolgens kreeg ik weer een waarschuwing en dus weer wiebelen en kijken. Maar toen bleef de waarschuwing zeuren en keek ik naar het scherm om te zien waar hij over griepte.

Helaas is de waarschuwing van dusdanig formaat dat met (zonnen)bril op voor ver kijken ik niet direct de focus goed heb om te zien of het stuur danwel kijken is.

En dus... Strike 1

KAN DAT NIET GROTER / DUIDELIJKER 😜

Ik voelde me eerlijk gezegd erin geluisd door de AI.
 
Ik had gisteren opeens m'n eerste strike.

Wat was ik aan het doen? Op een vrij lege 5 baans snelweg op AP een nummer opzoeken op Spotify voor m'n zoon, die door stemherkenning niet herkent werd.

Maar vooral de waarschuwing (die ik natuurlijk zag) en even stopte waarmee ik bezig was en naar de weg keek en het stuur wiebelde.

Vervolgens kreeg ik weer een waarschuwing en dus weer wiebelen en kijken. Maar toen bleef de waarschuwing zeuren en keek ik naar het scherm om te zien waar hij over griepte.

Helaas is de waarschuwing van dusdanig formaat dat met (zonnen)bril op voor ver kijken ik niet direct de focus goed heb om te zien of het stuur danwel kijken is.

En dus... Strike 1

KAN DAT NIET GROTER / DUIDELIJKER 😜

Ik voelde me eerlijk gezegd erin geluisd door de AI.
Plak binnencamera af. Geeft veel rust.
 
Plak binnencamera af. Geeft veel rust.
Ik heb het plakkertje er juist dit weekend weer af gehaald (zat erop sinds de introductie van eyes-on op AP) en ik merk nu juist meer rust. In de afgelopen maanden is het systeem zoveel beter geworden dat ik nu wel heel erg m'n best moet doen met naar het scherm staren voordat hij aangeeft dat ik op de weg moet letten. Nu ook veel minder stuurnags. Voor mij geeft het dus juist zonder afgeplakte camera meer rust.
 
Ik heb het plakkertje er juist dit weekend weer af gehaald (zat erop sinds de introductie van eyes-on op AP) en ik merk nu juist meer rust. In de afgelopen maanden is het systeem zoveel beter geworden dat ik nu wel heel erg m'n best moet doen met naar het scherm staren voordat hij aangeeft dat ik op de weg moet letten. Nu ook veel minder stuurnags. Voor mij geeft het dus juist zonder afgeplakte camera meer rust.
Typisch. Ik heb hem pas 3 weken geleden afgeplakt. Heerlijk die rust in plaats van al dat overdreven gepiep.
 
  • Like
Reactions: White.M3LR