Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Maar je kan wel links, rechts, voor of achteraan gaan zitten en... uit het raampje kijken 😀
Doel van een reis is meestal niet zitten of uit een raampje kijken.
Doel is doorgaans van waar je bent naar waar je wilt zijn.
Probleem van het OV is dat het gaat van waar je niet bent naar waar je niet wilt zijn.

Een taxi is een optie maar duur. Hopelijk komt er snel een FSD(not supervised), versie 12.4 voor EU?. Scheelt 90% auto's en 99% parkeerruimte in de stad.
 
  • Like
Reactions: Phil V
De robotaxi komt naar jou toe toch.
Voor de believers en in een ideale wereld misschien wel.

Of er staan door de week honderden robotaxi's werkloos toe te kijken of je staat als persoon in het weekend uren aan te schuiven tot er een robotaxi beschikbaar is.
Ik zie het allemaal niet zo snel veranderen. Onze heilige koe is voor de meeste heiliger dan Allah, God, Buda en alle andere die aanbeden worden...
 
Ik vraag me af hoe de adaptive headlights gaan werken.
Bij mijn bmw vroeger konden de lenzen naar links en rechts draaien om de bochten te verlichten, maar dat heeft de Tesla toch niet? Of zou men met de matrix lichten alleen voldoende hoek kunnen halen?
Het zou me straf lijken als de Tesla meer naar links of rechts kan schijnen dan hij nu al doet.
 
Ik vraag me af hoe de adaptive headlights gaan werken.
Bij mijn bmw vroeger konden de lenzen naar links en rechts draaien om de bochten te verlichten, maar dat heeft de Tesla toch niet? Of zou men met de matrix lichten alleen voldoende hoek kunnen halen?
Het zou me straf lijken als de Tesla meer naar links of rechts kan schijnen dan hij nu al doet.
Ze kunnen draaien, dit is de regeling die je ziet als je bij service je lichten aanpast.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Een paar weken terug heb ik het schuifje weer open gezet. En dat ging helemaal prima. Geen straf meer en zeer sporadisch een melding dat ik op de weg moest letten. Ook tijdens een rit naar Oostenrijk en terug ging het perfect. Mijn conclusie is dat 'ie in de afgelopen updates een stuk beter is geworden in het detecteren of je op weg let of niet.
Ik heb nog nooit een strike gehad en ik weet zeker dat ik beter kan opletten. Ik krijg wel eens "houd uw handen aan het stuur" omdat ik het stuur te goed vast heb en "let op de weg" als ik op het scherm bezig ben, maar een strike nog nooit gehad.

En bijkomend voordeel: ik ben nu van die harde piep en "Houd uw handen aan het stuur!" af die ik altijd kreeg direct na het inschakelen van Autopilot.
Die melding krijg je toch wel altijd bij het inschakelen? Geen piep, maar wel een melding op het scherm.
 
Een paar weken terug heb ik het schuifje weer open gezet. En dat ging helemaal prima. Geen straf meer en zeer sporadisch een melding dat ik op de weg moest letten. Ook tijdens een rit naar Oostenrijk en terug ging het perfect. Mijn conclusie is dat 'ie in de afgelopen updates een stuk beter is geworden in het detecteren of je op weg let of niet.

En bijkomend voordeel: ik ben nu van die harde piep en "Houd uw handen aan het stuur!" af die ik altijd kreeg direct na het inschakelen van Autopilot.
Volgens mij wordt het nag-interval dynamisch bepaald in functie van je gedrag. Hoe meer nags je krijgt hoe korter het interval wordt. En als je er een tijdje geen krijgt, wordt het interval weer langer.
 
  • Like
Reactions: OttoR