Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Net op weg naar huis op de A12 tussen Arnhem en Wageningen, reed op de middelste baan 105km/u op de cruise, was redelijk rustig, rechts wat vrachtwagens. Voor me, maar dan ook een flink stuk voor me, reed een klein autootje die van het gas af ging om af te remmen voor een inhalende vrachtwagen. Niks aan de hand dus, nou daar dacht de cruisewithoutcontrol anders over, op het moment dat het voertuig in het clusterdisplay verschijnt is deze ineens rood gekleurd, ipv licht grijs, en begint er van alles te piepen en knalhard af te remmen (je kon er nog een olietanker tussen parkeren, zoveel afstand zat ertussen). De afstandsinstelling stond op stand 5.
Adrenaline ging ook van 0-100 in 1,2 seconden. Dat ding in 5 verschillende talen zitten te vervloeken, ik hoop dat Elon heeft meegeluisterd. Die 2018.24 begint voor mij wel een beetje een Windows Vista gevoel te creëren. Kijk reikhalzend uit naar de volgende update.
 
Wat ik niet snap, is dat zelfs buiten bereik van stand 5 dat ding in de noodstop springt. Als je hier op Audi/Skoda/V40 afstand achter zit, dan zit je echt in de kofferbak van de X. Ik had van de week ook een paar keer de waarschuwingspiepjes van de botswaarschuwing gehoord, toen ik niet op de cruise reed en ook niks voor me reed. Maar zag niks in het cluster of op het grote scherm, verder geen aandacht aan besteed, maar blijkbaar schiet ie dus vanuit het niets in de noodstop als je hem op AP of cruise hebt staan.
 
krijg de indruk dat het meer voorkomt met de X dan S, ik heb het nog niet voor gehad.

Ik heb een S van nog geen maand oud.....

Gisteren op de ruit van Rotterdam 4x in de ankers terwijl er echt niets aan de hand is :mad::mad::mad:

Een keer tijdens lane change ineens het stuur om en weer terug in de baan waar ik vandaan kwam terwijl er echt niets naast mij reed.

Deze ochtend op een tweebaans 80km weg in de file kruipend met 10-12km stuurt hij ineens scherp naar links en zat bijna op de baan van de tegenliggers. Uiteraard wel tijdig ingegrepen. Maar wel vreemde blikken om mij heen.

Sinds de update "slingert" hij tussen de lijnen van de baan.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Deze ochtend op een tweebaans 80km weg in de file kruipend met 10-12km stuurt hij ineens scherp naar links en zat bijna op de baan van de tegenliggers. Uiteraard wel tijdig ingegrepen. Maar wel vreemde blikken om mij heen.

Sinds de update "slingert" hij tussen de lijnen van de baan.

Bij mij ook. Hoop snel dat deze downgrade (update is niet het juiste woord) wordt vervangen...

NB: er is wal vaker twee stappenvooruit, één achteruit.... maar dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk ontevreden ben. Navigatie, Muziek, dat is allemaal vervelend, maar niet wezelijk. Hier gaat het mis met de primaire EAP functies zoals 'onverwacht remmen' en 'niet goed in de rijbaan blijven'
 
Bij mij ook. Hoop snel dat deze downgrade (update is niet het juiste woord) wordt vervangen...

NB: er is wal vaker twee stappenvooruit, één achteruit.... maar dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk ontevreden ben. Navigatie, Muziek, dat is allemaal vervelend, maar niet wezelijk. Hier gaat het mis met de primaire EAP functies zoals 'onverwacht remmen' en 'niet goed in de rijbaan blijven'

Het ergste vind ik nog dat je niet echt ergens je probleem kwijt kunt.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Deze ochtend op een tweebaans 80km weg in de file kruipend met 10-12km stuurt hij ineens scherp naar links en zat bijna op de baan van de tegenliggers. Uiteraard wel tijdig ingegrepen. Maar wel vreemde blikken om mij heen.

Sinds de update "slingert" hij tussen de lijnen van de baan.
Same here..Bij file rijden creep de Tesla heel dicht bij de tegenliggers. Kreeg een vuist met middenvinger van Audi rijder ipv Thumb up zoals mede-tesla rijders.

Ook wel ambetant is dat eenmaal stilstaat, om terug te rijden moet je de E-pedal drukken.

Hard remmen heb ik nog niet bij nieuwe update met AP maar ACC remt wel hard bij bochten/rechte stukken zonder enig reden.
 
Zowel op AP als op de ACC remt hij, zij het redelijk beschaafd, af als je een bocht hebt op een autosnelweg.
De Vmax is dan bijv. 100km en dan remt hij voor die bocht af naar 85-90km en dan nog lijkt hij moeite te hebben om binnen de lijntjes te kleuren.
Niemand verwacht dan dat je daar als een natte krant door de bocht gaat dus dat geeft dan ook wat verbaasde blikken.

Als je op AP gas bij geeft, dan schiet hij ook gelijk van de AP af en mag je het halverwege de bocht ineens zelf uitzoeken. :eek: :mad:

Dit terwijl ik gewend was met de BMW om daar 120km op de CC door de bocht te gaan zonder dat dit enige uitdaging was qua snelheid.
Volledig handmatig is het ook met de Tesla S geen uitdaging.
 
Een Audi is immers niets meer dan een VW waar je veel te veel voor betaald hebt en een VW is al veel te duur voor wat je krijgt.
Pinkers zijn een optie. Claxon is standaard :p

Over pinkers gesproken...een nutteloos weetje die ik recent las.

Van uitgaande dat er per pinkactie ongeveer gedurende 12,5 seconden wordt gepinkt en dit aan plusminus een 20 keer per dag en 365 dagen op een jaar, dan staat onze pinker 91.250 seconden (= 25,35 uur) te pinken per jaar. Een pinker verbruikt 70 Watt per uur, dus dat komt dan weer neer op 1774 Watt. De huidige prijs per KWH is rond 2.50 euro en nog even de regel van drie toepassen en dan komen we uit op 4,44 euro per jaar.[/QUOTE
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Stand 5 is gewoon prima. Dat (E)AP soms gekke dingen doet, staat los van het houden van een veilige afstand. Zeker op de snelweg is afstand houden cruciaal voor de veiligheid.
Ik rij voornamelijk op stand 2 en dan nog kan er op de snelweg een vrachtwagen invoegen.
EAP zal zijn dingen doen, maar op stand 5 is een object natuurlijk sneller in de volgafstand dan bij stand 2.
 
Ruimer dan met stand 1 valt er hier (op de ring Rotterdam) echt niet op de EAP te rijden omdat op stand 1 er al iedere 1-2 minuten al een auto tussen kruipt. Op stand 1 doet hij dit nog redelijk netjes.

De Mad Max en LA Freeway mode zal hier al waarschijnlijk voor watjes zijn.

Als je zelf rijdt dan kijk je ook wat er 4-5 auto voor je en ook op de andere banen gebeurd en kijk je dus niet alleen naar je voorganger.
Hierdoor hoef je nog steeds nooit bruusk te reageren.
 
  • Like
Reactions: widodh