Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet bekennen dat ik dat nooit doe. Meestal iets te druk met bloeddruk en hartslag weer onder controle te krijgen...
Op de achtergrond speelt ook mee, dat ik niet het idee heb dat ik iets nieuws meld. Iedereen die 100 km rijdt heeft te maken met truck lust en onverwacht remmen.

Zou Tesla trouwens echt al die calls analyseren? Ik hoop het, maar eerlijk gezegd zou ik er geen stuiver om durven te verwedden.

Maar je hebt een punt: dus op terugweg keurig melding gemaakt.

Altijd melden! Zonder melding weet Tesla ook niet wat er mis is (of pas veel later). En hoe vaker een soortgelijk iets gemeld wordt, hoe sneller het opgepakt wordt en voorrang kan gaan kijgen.

Dit filmpje (
) geeft een kijkje in de keuken hoe het werkt bij Tesla. En het slidedeck ( TRAIN AI 2018 Andrej Karpathy Tesla | Computer Program | Artificial Intelligence ). Dus als je een uurtje over heb ;)
 
Zag zojuist een melding "luchtvering heeft onderhoud nodig" in de console verschijnen.
Navraag bij SeC gedaan, blijkt een bug te zijn in de laatste firmware 2018.24.1.
Wordt komende week waarschijnlijk verholpen.

PHOTO-2018-07-06-15-15-46.jpg
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Bocht naar rechts op provinciale weg (Hoenderloo-Apeldoorn): mijn auto op AS kleeft tegen de middenstreep aan (links van de rijbaan dus), tegenligger vrachtauto doet hetzelfde en zit zelfs iets over de streep heen, dus op mijn rijbaan. De Tesla reageert totaal niet (geen enkel signaal of actie) en door heel snel ingrijpen en een ruk naar rechts kon ik een aanrijding voorkomen! Levensgevaarlijke actie (geen actie).
Ik heb het dashcam fragment gevonden. Hier het fragment op 36 seconden:
 
Last edited:
1 zijweg op het hele stuk en een normale breedte die ik 4x per dag rijdt. Normaal gaat het stuk van Apeldoorn naar Ede probleemloos, zelfs soepeltjes om verkeersheuvels heen. Alleen de rotondes uiteraard (nog?) niet.

Het grootste probleem is ook dat de AP op een onlogische plek positioneert. Ook op de snelweg gaat hij in bochten tot op de strepen aan de buitenzijde van de bochten.
 
1 zijweg op het hele stuk en een normale breedte die ik 4x per dag rijdt. Normaal gaat het stuk van Apeldoorn naar Ede probleemloos, zelfs soepeltjes om verkeersheuvels heen. Alleen de rotondes uiteraard (nog?) niet.
Het beste argument om AP niet te gebruiken op dit soort wegen is het incident zelf. Met tegemoetkomend verkeer is het zoveel linker. Brrr. Op een snelweg ga je tenminste dezelfde kant op en is er meer gelegenheid om te corrigeren.
Ps er staat vast iets over in de Manual ;)
 
  • Like
Reactions: robertvg
Het beste argument om AP niet te gebruiken op dit soort wegen is het incident zelf. Met tegemoetkomend verkeer is het zoveel linker. Brrr. Op een snelweg ga je tenminste dezelfde kant op en is er meer gelegenheid om te corrigeren.
Ps er staat vast iets over in de Manual ;)
Ondertussen contact gehad met Tesla, die hebben het filmpje bekeken en waren ervan geschrokken. AP en de veiligheidsystemen zouden gewoon moeten werken, ook op dit soort provinciale 80km wegen. Ze gaan de logs analyseren. Eens te meer reden om altijd je stuur vast te hebben ;-)
 
Ik vind dit eerder reclame voor hoe goed AutoPilot nu al is. B-weg tussen de bomen met allerlei schaduw en toch keurig koersvast.

Stomme vrachtwagen.
Helemaal eens. Het is heel knap om vrijwel geheel van Apeldoorn naar Ede dwars over de Veluwe te kunnen rijden met AS, op de rotondes na! Alleen dat naar de buitenkant van bochten gaan zorgt in dit soort gevallen voor gevaarlijke situaties, zeker als de auto geen waarschuwing oid geeft. Maar verder een wereld van verschil met een half jaar geleden!
 
Ondertussen contact gehad met Tesla, die hebben het filmpje bekeken en waren ervan geschrokken. AP en de veiligheidsystemen zouden gewoon moeten werken, ook op dit soort provinciale 80km wegen. Ze gaan de logs analyseren. Eens te meer reden om altijd je stuur vast te hebben ;-)

Uit eerder crashes is gebleken dat de AP totaal niet reageert op objecten met met meer dan 50m/u of 80km/u snelheidverschil.
Het snelheidsverschil met de truck was vast groter...
 
Voor mij blijft het zwalken en dansen van de AP een vreemd fenomeen. Lijnen herkennen kan lastig zijn, maar ALS je twee lijnen hebt, moet je toch vrij eenvoudig exact in het midden kunnen rijden? Ik vind het al onzin dat er discussie is over 'driften' in bochten. Recht in het midden is mijn voorkeur grin
 
Ik wou ook al zeggen, het is echt wel de vrachtwagen die stevig op de lijn rijdt.

Ik heb hier in de buurt ook een paar bochten waar alles goed gaat als het verkeer met 20 km/u trager gestremd loopt, maar aan vMax + mijn marge je het niet mag hebben om net een tegenligger te hebben die net de bocht aan het afsnijden is.