Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Al elders een keer genoemd: de notificatie taal wijzigen in setup forceert een reset van alle systemen. Gaat sneller dan de reboot.

Bij mij blijft alleen de browser af en toe hangen in Waze (dat ik altijd heb opstaan) en deze herstart lost dat op.

Vraag: is er een optie/herstart die de browser cache leegt?

Er wordt hier gesproken over een power down, maar volgens een US draadje is dit geen reset. De schermen komen ook weer onmiddelijk op met de zelfde data als dat je powerdown gaf, en ook heel snel.
Er wordt daar gezegd dat alleen een factory reset de zaak echt hersteld. Ik zou dat doen als ik niet dan ook de homelink opnieuw moest instellen, wat een crime is.
 
Heb sinds deze nacht ook de notificatie.
Zal hem nog maar even uitstellen als ik dit hier zo lees.

Het verwondert me telkens opnieuw hoe moeilijk ze de software op punt gesteld krijgen.

Ik als niet IT-er stel het me voor dat je toch van de software af blijft die wel al goed werkt en enkel er de fouten uit haalt? (zo gaat het tenminste toch als we bij ons op het werk nieuwe software laten maken)
 
  • Like
Reactions: Firebird
Heb sinds deze nacht ook de notificatie.
Zal hem nog maar even uitstellen als ik dit hier zo lees.

Het verwondert me telkens opnieuw hoe moeilijk ze de software op punt gesteld krijgen.

Ik als niet IT-er stel het me voor dat je toch van de software af blijft die wel al goed werkt en enkel er de fouten uit haalt? (zo gaat het tenminste toch als we bij ons op het werk nieuwe software laten maken)
Moet ik het toch wel een beetje voor Tesla opnemen want ik kan me in de afgelopen vijf jaar niet herinneren ooit een serieus probleem te hebben gehad na een update. Zal natuurlijk wel steeds lastiger worden met elke nieuwe uitvoering die er bij komt.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Moet ik het toch wel een beetje voor Tesla opnemen want ik kan me in de afgelopen vijf jaar niet herinneren ooit een serieus probleem te hebben gehad na een update. Zal natuurlijk wel steeds lastiger worden met elke nieuwe uitvoering die er bij komt.
Dat is dan toch anders als bij mij. Altijd is er wel ergens een kleinigheidje.

Eén keer was het zelfs zo'n drama dat ik na 2 weken het SeC gebeld heb om er iets aan te doen. Toen hebben ze een nieuwe update gepusht.
 
Dat is dan toch anders als bij mij. Altijd is er wel ergens een kleinigheidje.

Eén keer was het zelfs zo'n drama dat ik na 2 weken het SeC gebeld heb om er iets aan te doen. Toen hebben ze een nieuwe update gepusht.
Ik was er na elke update wel beducht voor maar het ging eigenlijk altijd goed. Ik moet zeggen dat ik met mijn Classic sowieso nauwelijks problemen heb gehad.
 
Wat ik na ruim 2 jaar Tesla nog steeds niet kan begrijpen, is dat de één wel problemen heeft en de ander juist niet. De auto's zijn toch hetzelfde? Nu ben ik 99% n00b op het gebied van soft-(en hard)ware, maar wellicht kunnen de vele specialisten op dit forum dat in begrijpelijke taal eens uitleggen?
 
Ik reed hiervoor een Volvo V60 PIH , dus ik ben wel een en ander gewend inmiddels met soft- en hardware-problemen (kapotte GPS-sensoren, alarm wat spontaan afging, keyless deursensoren die stuk gaan, kapotte aircopomp na 4 jaar door hoogspanningsproblemen). Ook de V60PIH heeft last van phantom breaking, bij matrix-borden boven de weg op hele zonnige dagen. Alle problemen werden wel (uiteindelijk) netjes opgelost. Tot nu toe lost Tesla ook alle problemen wel prima tot goed op.

Ik heb nog 2 openstaande dingetjes (maar nog niet over gebeld), dat is de FM- en DAB+ radio: hij schakelt wel van DAB+ -> FM ongemerkt (dat is fijn, bij Volvo had je gewoon dikke pech). Maar hij schakelt niet automatisch terug van FM naar DAB+. Ook als je instapt, kiest hij een "220.4 / 224.4 FM zender (ipv DAB+). Volgens mij is dat gewoon een schoonheidsfoutje (DAB+ zit op die frequentiebanden). Verder lijkt eindelijk de favorieten te blijven bestaan, niet meer te spoken zoals hij al deed vanaf 20.x release in mijn demo-MX tot aan 24.x release die mijn eigen MX draaide ..
 
Ik zal me nog eens in DAB moeten verdiepen. Tot nu toe een paar keer een scan gedaan, maar geen enkele zender kunnen vinden...
(sorry, beetje off topic dit)
Stop maar moet zoeken. Dat is een software probleem dat Tesla op afstand (zonder update van de software versie) gaan herstellen. Ik had ook bijna geen DAB zenders. Gemeld bij mijn SEC en na enige tijd (zonder aankondiging) was het probleem hersteld en had ik een wereld aan zenders om uit te kiezen.
 
Wat ik na ruim 2 jaar Tesla nog steeds niet kan begrijpen, is dat de één wel problemen heeft en de ander juist niet. De auto's zijn toch hetzelfde? Nu ben ik 99% n00b op het gebied van soft-(en hard)ware, maar wellicht kunnen de vele specialisten op dit forum dat in begrijpelijke taal eens uitleggen?
Alle problemen met ap zijn vooral hardware gerelateerd, software is overal dezelfde (indien zelfde versie), dit wil niet zeggen dat de hardware stuk is maar gewoon andere signalen doorgeeft aan de software.
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Wat ik na ruim 2 jaar Tesla nog steeds niet kan begrijpen, is dat de één wel problemen heeft en de ander juist niet. De auto's zijn toch hetzelfde? Nu ben ik 99% n00b op het gebied van soft-(en hard)ware, maar wellicht kunnen de vele specialisten op dit forum dat in begrijpelijke taal eens uitleggen?

Er zijn verschillende redenen: ten eerste zijn de auto's niet hetzelfde. In grote lijnen heb je verschillende types, maar daarbinnen ook weer verschillen: geen AP, AP1, AP2 met hw2, AP2 met hw 2.5 enz.

Veel gemener is dat er bijna per produktierun ook verschillen zijn. Autofabrikanten proberen permanent de kosten te verlagen en switchen frequent van leveranciers, die misschien ergens net een andere tolerantie hebben. Bovendien doen ze zelf ook permanent aan kleine verbeteringen: denk wat dingen integreren, anders bevestigen enz.

Maar het het grootste deel komt van de gebruiker: ik zal nooit een Tune-In probleem melden, simpelweg omdat ik dat niet gebruik. En ook mensen die portable harddisks aangesloten hadden, kregen veel problemen. De een rijdt nooit in de hitte en vindt de airco prima. In de woestijn denken ze daar wellicht anders over...

Als je dit zo bekijkt is iedere auto / berijder combi bijna uniek....

En dat blijkt ook uit de problemen: de meeste problemen zijn gerelateerd aan de 17inch screen functies. De basale rij functies zijn, gelukkig!, weinig problemen mee.
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Gisteren voor het eerst in een half jaar een update gekregen in mijn 2013 classic, van 6.1 naar 28.5. Een ritje van 40km met nav gaf geen problemen.

Te vroeg gejuichd; nieuwe nav was wel gedownload maar blijkbaar nog niet geïnstalleerd. Nu ook talloze supersnelle rebootjes van het dash scherm. Meer eigenaardig dan hinderlijk. De nieuwe dame is ook te doen, al staat ze meestal uit.