Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Hmmm damn.... vanmorgen het bericht dat er een nieuwe software update beschikbaar was. Ingesteld dat ie vanavond om 20:00 uur zou moeten draaien, net het bericht ontvangen dat de update mislukt is..... Nu even wachten wanneer er weer een update klaar staat. De X draait nog op 2017.50.3
Het regelmatig mislukken van een update ( of helemaal niet werkend krijgen ) duid vaak op een kapotte sensor.

Ik zou het bij nogmaals mislukken laten controleren.
 
Ben wel blij met deze 2018.6.1 update.. Stuurverwarming staat nu automatisch aan (als dat de laatste keer ook zo was) en de defrost optie komt met de huidige sneeuw erg goed uit. Instappen en wegrijden met schone ramen. Van AP2 verbeteringen heb ik weinig gemerkt.

IMG_0493.jpg
 
Hmmm damn.... vanmorgen het bericht dat er een nieuwe software update beschikbaar was. Ingesteld dat ie vanavond om 20:00 uur zou moeten draaien, net het bericht ontvangen dat de update mislukt is..... Nu even wachten wanneer er weer een update klaar staat. De X draait nog op 2017.50.3
Net hetzelfde voorgehad deze ochtend. Dacht dat het aan de WIFI lag, we zien wel. Is al de tweede mislukte update op rij hier trouwens.
 
Ik heb al 2 keer de melding gehad dat de update mislukt was, waarna de auto een reboot deed en de nieuwe versie opgeladen was. Maar goed, dat is misschien niet relevant en blijf jij steken op de oude versie.
'k Vind het eigenlijk best wel vreemd dat je na een mislukte update eigenlijk nooit de optie "Try again?" met een Yes/No"-knop en opnieuw eventueel een gewenst uur kan ingeven, nu ik er aan denk. Hier nog versie 2017.50.?? trouwens. 't Presseert wel niet :)
 
Ben wel blij met deze 2018.6.1 update.. Stuurverwarming staat nu automatisch aan (als dat de laatste keer ook zo was) en de defrost optie komt met de huidige sneeuw erg goed uit. Instappen en wegrijden met schone ramen. Van AP2 verbeteringen heb ik weinig gemerkt.

View attachment 283311
Is de defrost optie beter dan de oude versie waarmee je 'gewoon' je cabine voorverwarmde? Die deed in feite hetzelfde toch?

Ik zou wel willen dat je gewoon een tijd op kan geven waarop de auto zorgt dat hij klaar voor gebruik is... Maar dan alles; ramen schoon, cabine voorverwarmd, accu op bedrijfstemperatuur enz... Lijkt mij een softwaredingetje dat niet overdreven lastig te realiseren is..
 
Het regelmatig mislukken van een update ( of helemaal niet werkend krijgen ) duid vaak op een kapotte sensor.

Ik zou het bij nogmaals mislukken laten controleren.

Klopt, die kapotte sensor heb ik al eens gehad. Maar toen werkte er niks meer op het gebied van rijdersassistentie (AP, cruise, navigatie, summon, lokatieherkenning via de app)
Ik had bij de vorige update, ergens in december van het afgelopen jaar, ook al zoiets. Ik meen bij poging 2 of 3 was het wel raak. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik toen na de voorlaatste melding de auto een reset heb gegeven zodat ie het bij poging 3 wel ging doen. Zal straks eens kijken, zodra ik op m’n werk ben.

Wat ik wel apart vond, ik kreeg een uur voordat de het laden geactiveerd is de melding van de NewMotion app dat m’n auto aan het laden was. Dus ik de Tesla app geopend, bleek dat de verwarming van de auto aan was gezet. Dus ergens is er wel wat gebeurd, ik weet alleen niet wat. Ik heb de verwarming via de app maar uitgezet. Zag vanmorgen dat ie gewoon volgens de ingestelde tijd heeft geladen. Ik heb wel dat anticiperende voorverwarmen aan, maar dacht dat dat zou werken op basis van de tijdstippen dat je de auto gebruikt en voor die tijd dan begint met verwarmen, 22:00 ‘s avonds is niet echt heel gebruikelijk om met de auto op pad te gaan voor mij.
 
Is de defrost optie beter dan de oude versie waarmee je 'gewoon' je cabine voorverwarmde? Die deed in feite hetzelfde toch?

Ik zou wel willen dat je gewoon een tijd op kan geven waarop de auto zorgt dat hij klaar voor gebruik is... Maar dan alles; ramen schoon, cabine voorverwarmd, accu op bedrijfstemperatuur enz... Lijkt mij een softwaredingetje dat niet overdreven lastig te realiseren is..

Vannochtend voor het eerst na de software update de vernieuwde voorverwarming uitgeprobeerd.

Volgens mij doet ie nu automatisch de ramen ontdooien met keurig de vooruit/achterruit-verwarming aan.
Voorheen werkte dit inderdaad ook al redelijk, maar was side effect van de cabin heating.

Ik had 'm ongeveer 15-20min aangehad. Ramen helemaal schoon.
De regen (en dus warme batterij?) echter geen noemenswaardig effect van gezien.
Ook verbruik onderweg vannochtend was nabij normaal met deze temp.
 
Klopt, die kapotte sensor heb ik al eens gehad. Maar toen werkte er niks meer op het gebied van rijdersassistentie (AP, cruise, navigatie, summon, lokatieherkenning via de app)
Ik had bij de vorige update, ergens in december van het afgelopen jaar, ook al zoiets. Ik meen bij poging 2 of 3 was het wel raak. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik toen na de voorlaatste melding de auto een reset heb gegeven zodat ie het bij poging 3 wel ging doen. Zal straks eens kijken, zodra ik op m’n werk ben.

Wat ik wel apart vond, ik kreeg een uur voordat de het laden geactiveerd is de melding van de NewMotion app dat m’n auto aan het laden was. Dus ik de Tesla app geopend, bleek dat de verwarming van de auto aan was gezet. Dus ergens is er wel wat gebeurd, ik weet alleen niet wat. Ik heb de verwarming via de app maar uitgezet. Zag vanmorgen dat ie gewoon volgens de ingestelde tijd heeft geladen. Ik heb wel dat anticiperende voorverwarmen aan, maar dacht dat dat zou werken op basis van de tijdstippen dat je de auto gebruikt en voor die tijd dan begint met verwarmen, 22:00 ‘s avonds is niet echt heel gebruikelijk om met de auto op pad te gaan voor mij.

Dat 'anticiperende' voorverwarmen heb ik tijdje geleden al opgegeven en uitgezet.
Op de gekste momenten ging m'n verwarming aan inderdaad.

Lijkt wel op een timezone foutje. :confused:

Wel jammer dat dit niet werkt.
De dashboard4tesla app met 1001 opties is fraai, daar kan je volgens mij alles wel instellen. Maar is me voor dit iets te prijzig.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Volgens mij doet ie nu automatisch de ramen ontdooien met keurig de vooruit/achterruit-verwarming aan.
Voorheen werkte dit inderdaad ook al redelijk, maar was side effect van de cabin heating.
.


Klopt - dat zie je ook op je app (zie eerdere foto). Ramen, voor en achter worden verwarmd. Incl spiegels, een je stuur is warm als je instapt. Is echt een flinke verbetering.
 
Dat doet de auto al sinds software versie 2017.50.2. (De Kerstupdate met het “Hohoho” Paasei.)

Enig idee wat de minimum temperatuur daarvoor moet zijn?
Ik heb ook pas vandaag voor het eerst gezien dat hij de accu gaat voorverwarmen. Dat terwijl het toch voldoende koud is de geweest de afgelopen maanden.

Klopt het daarnaast dat voorverwarmen van de accu nog niet betekent dat je accu ook volledig warm is na een half uur? Ik blijf ongeveer 20km lang rijden met beperkte re-gen.
 
Dat doet de auto al sinds software versie 2017.50.2. (De Kerstupdate met het “Hohoho” Paasei.)
Klopt,
Maar staat wel leuk in het rijtje icoontjes.
Enig idee wat de minimum temperatuur daarvoor moet zijn?
Ik heb ook pas vandaag voor het eerst gezien dat hij de accu gaat voorverwarmen. Dat terwijl het toch voldoende koud is de geweest de afgelopen maanden.

Klopt het daarnaast dat voorverwarmen van de accu nog niet betekent dat je accu ook volledig warm is na een half uur? Ik blijf ongeveer 20km lang rijden met beperkte re-gen.
Bij mij start battery preheating bij het vriespunt. Ligt er denk ik ook aan hoe lang de auto al in de kou staat, de batterij is een flinke massa die langzaam de temperatuur van de omgeving aan neemt, langzamer dan het interieur van de auto.
 
Dat 'anticiperende' voorverwarmen heb ik tijdje geleden al opgegeven en uitgezet.
Op de gekste momenten ging m'n verwarming aan inderdaad.

Lijkt wel op een timezone foutje. :confused:

Wel jammer dat dit niet werkt.
De dashboard4tesla app met 1001 opties is fraai, daar kan je volgens mij alles wel instellen. Maar is me voor dit iets te prijzig.

Het blijft techniek, en techniek doet soms onverwachte dingen ;)


Misschien een beetje off topic:
Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier ben ik een beetje huiverig voor third parties toegang geven tot de data van m’n auto. Wat doen ze met die data? Waarom kan ik dat zelf niet via MyTesla uitlezen? Waarom zou ik überhaupt moeten betalen voor het inzien van m’n eigen voertuigdata?
 
Hebben jullie ook de indruk dat de voorverwarming van de stoelen niet echt werkt? Als ik de wagen een kwartier voorwerwarm (of zelfs langer) is het interieur lekker warm en de ramen mooi ontdooid maar stoelen (ook al staat de stoelverwarming op '3') nog ijskoud.