Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Het blijft techniek, en techniek doet soms onverwachte dingen ;)


Misschien een beetje off topic:
Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier ben ik een beetje huiverig voor third parties toegang geven tot de data van m’n auto. Wat doen ze met die data? Waarom kan ik dat zelf niet via MyTesla uitlezen? Waarom zou ik überhaupt moeten betalen voor het inzien van m’n eigen voertuigdata?

Terecht dat je huiverig bent om je credentials zomaar ergens af te geven.
Off topic + off the record: Je kan trouwens wel degelijk (weliswaar via onofficiele interface) via online web services bij je auto. En zo gegevens van je auto inzien.

Even technisch, de (online) apps/services werken met de Tesla API via een token dat verkregen wordt na eenmalig inloggen met je user/ww.
Ze hoeven dus niet je user/ww ergens bij te houden of op te slaan in een database. Maar kunnen dus wel bij de functies van je wagen....

Helaas heeft Tesla in de API (nog?) geen onderscheid mbv rollen oid gebruikt om bepaalde functies af te schermen.
Hierdoor kan een externe partij met toegang de auto openen, etc. Is wel beetje beangstigend idd.

Edit: Als je eenmaal ergens toegang hebt verleend (en er dus een token is aangemaakt + gebruikt) wordt deze toegang/token invalid na aanpassen van je wachtwoord.
 
Hebben jullie ook de indruk dat de voorverwarming van de stoelen niet echt werkt? Als ik de wagen een kwartier voorwerwarm (of zelfs langer) is het interieur lekker warm en de ramen mooi ontdooid maar stoelen (ook al staat de stoelverwarming op '3') nog ijskoud.
Hier sinds vanochtend ook 2018.6.1 en de stoelen waren bij mij ook koud na zo’n 15 minuten voorverwarmen via de app. Misschien zet ie stoelverwarming alleen aan als deze aan stond laatste keer dat je de auto gebruikte? Wat me niet helemaal logisch lijkt. Lijkt mij fijn als ze het plaatje in de app gewoon klikbaar maken. Stoel links even aantappen, stoel rechts niet. Zoals in de auto zelf eigenlijk.

Het staat trouwens niet in de release notes. Maar heb het wel online gelezen.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Het blijft techniek, en techniek doet soms onverwachte dingen ;)


Misschien een beetje off topic:
Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier ben ik een beetje huiverig voor third parties toegang geven tot de data van m’n auto. Wat doen ze met die data? Waarom kan ik dat zelf niet via MyTesla uitlezen? Waarom zou ik überhaupt moeten betalen voor het inzien van m’n eigen voertuigdata?
Dan heb je het neem ik aan ook over de Tesla Plus app van Simen Gjermundsen? Ik vind die automated schedules wel heel makkelijk. Gebruikt iemand hem?
 
Denk ook dat het dat is (maar wenste dat het anders was, en dat minstens voor tien minuten of zo stoelverwarming zou voorverwarmen, in functie van binnentemperatuur). Wishful thinking van mijnentwege :)

Het nut van de stoelverwarming van te voren aanzetten ontgaat me eigenlijk.
Het draagt niets bij aan de cabinetemperatuur, en anders dan alle lucht in je auto is die stoel zo warm zodra je hem aanzet. Zou dus een beetje verspilde energie zijn. #2cents
 
Het nut van de stoelverwarming van te voren aanzetten ontgaat me eigenlijk.
Het draagt niets bij aan de cabinetemperatuur, en anders dan alle lucht in je auto is die stoel zo warm zodra je hem aanzet. Zou dus een beetje verspilde energie zijn. #2cents

Lijkt me ook geheel overbodig - verwarming gaat zo snel dat binnen enkele minuten na aanzetten je al voelt dat'e aan staat.
 
Het nut van de stoelverwarming van te voren aanzetten ontgaat me eigenlijk.
Het draagt niets bij aan de cabinetemperatuur, en anders dan alle lucht in je auto is die stoel zo warm zodra je hem aanzet. Zou dus een beetje verspilde energie zijn. #2cents
?? Die stoel is maar 80 watt dacht ik. Die warmte gaat ook lekker de cabine in. Voorverwarmen met alleen de kachel/warmtepomp kost veel meer energie dan de stoel. Dus dat beetje extra is verwaarloosbaar. Toch lekker om op een warme stoel te zitten zodra je instapt :)
 
  • Like
Reactions: Riestad and Jkr85