Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Oh oh: Tesla's New Automatic Emergency Braking System Limited to 28 MPH
Ik heb de update nog niet dus moet nog even geduld hebben. Degenen die 17.11.45 wel hebben: enige andere verbetering merkbaar? Of is het echt alleen maar Automatic Emegency Breaking?

Het is nog "vervelender". Sinds de update is de AP functie op de snelweg weer beperkt tot 90 km/u ipv de 130 die we eerder hadden. Kwam daar vandaag achter terwijl ik pm 1.000 km voor de boeg had. Als ik dat geweten had, had ik wel even gewacht met deze update..
Andere veranderingen: als je op TACC rijdt en je nadert een langzamer rijdende auto dan begint de Tesla al veel vroeger en geleidelijker te remmen. Is een prima verbetering. Ook bij het rijden met TACC door bochten vind ik het auto-aanpassen van de snelheid vloeiender gaan. Maar nogmaals - ik zou even wachten met updaten..
 
  • Informative
Reactions: PeDuvelt
AI terug naar 90km/h met AP2? Daar had ik nog niets van gehoord. Dan ga ik zeker wachten. Liever AP dan AEB.
Helemaal mee eens. Ik vind het ook echt een slechte move om Autosteer weer zo drastisch terug te schroeven.
[edit] Ik heb het ook eens op het USA forum gevraagd of iemand daar hetzelfde heeft. Ik had het nog niet eerder gelezen en ben benieuwd of dit een "glitch" is wat bij een paar Tesla's voorkomt (wat nog al eens gebeurt helaas! en onverklaarbaar) of dat het bij alle Tesla's bij deze update gebeurt.
 
Last edited:
17.11.45 Automatic Emergency Braking
Helemaal mee eens. Ik vind het ook echt een slechte move om Autosteer weer zo drastisch terug te schroeven.
[edit] Ik heb het ook eens op het USA forum gevraagd of iemand daar hetzelfde heeft. Ik had het nog niet eerder gelezen en ben benieuwd of dit een "glitch" is wat bij een paar Tesla's voorkomt (wat nog al eens gebeurt helaas! en onverklaarbaar) of dat het bij alle Tesla's bij deze update gebeurt.
17.11.45 Automatic Emergency Braking
 
Het is nog "vervelender". Sinds de update is de AP functie op de snelweg weer beperkt tot 90 km/u ipv de 130 die we eerder hadden. Kwam daar vandaag achter terwijl ik pm 1.000 km voor de boeg had. Als ik dat geweten had, had ik wel even gewacht met deze update..
Andere veranderingen: als je op TACC rijdt en je nadert een langzamer rijdende auto dan begint de Tesla al veel vroeger en geleidelijker te remmen. Is een prima verbetering. Ook bij het rijden met TACC door bochten vind ik het auto-aanpassen van de snelheid vloeiender gaan. Maar nogmaals - ik zou even wachten met updaten..

Mijn AP werkt gewoon prima tot en met 130 km/u. Ik merk eigenlijk erg weinig van de update, het vroeger en geleidelijker remmen herken ik ook niet.
 
Dit is natuurlijk de update waarmee tesla hoopte de rating van de model s weer op de eerste plaats te krijgen bij Consumer Reports, nu CR heeft aangegeven dat ze de rating in heroverweging gaan nemen na dat alle model s'en zijn voorzien van de update zullen de US model S'en wel de hoogste prio krijgen voor deze update.......
 
  • Informative
Reactions: Cohiba
Dit is natuurlijk de update waarmee tesla hoopte de rating van de model s weer op de eerste plaats te krijgen bij Consumer Reports, nu CR heeft aangegeven dat ze de rating in heroverweging gaan nemen na dat alle model s'en zijn voorzien van de update zullen de US model S'en wel de hoogste prio krijgen voor deze update.......
Alle Tesla's? Duurt nog wel even in dit tempo ;-) Ik heb hem ook nog steeds niet (hoewel ik een MX rijdt). Overigens vind ik Tesla Firmware Update Tracker niet zo bijster representatief gezien de weinige mensen die hun updates posten.... maar dan ben ik maar die dat denkt ;-).
upload_2017-5-3_17-45-7.png
 
Ah vandaar dat 17.11.45 niet breed is uitgerold. Ik had mij al onder protest berust in het feit dat ik dit keer als een van de laatste zou zijn dat ik de update zou krijgen. Dat kan met deze update natuurlijk alsnog gebeuren hahaha

nee, zo werkt het niet. je moet eerst nog 17.11.45 krijgen en installeren en daarna weer achteraan aansluiten -;)