Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn HW2 X staat bij de SeC in Tilburg voor krakende FWDs. Ik heb ze gevraagd meteen de laatste update te installeren, maar ze wisten niet zeker of dit 17.17.4 al was. Mijn gevoel zegt dat Nederland nog niet aan de beurt is gekomen.

Maarten
Het is natuurlijk verre van representatief (slechts 927 auto's die hun updates doorgeven), maar van wie er geregistreerd heeft is alleen USA tot nu toe. Maar ik dacht ook hier forum leden gezien te hebben die de update wel al hebben...

upload_2017-5-9_16-40-43.png
 
Ik ben dus van 17.14.23 naar 17.17.4 gegaan en is 17.11.45 overgeslagen.
View attachment 226291
OK, voor het eerst op 17.17.4 van Spikecity naar Amsterdam gereden. Overall: smooth!!! Het is echt veel soepeler geworden en voelt erg fijn aan. Ik heb de marge op +10km/u gezet, afstand op stand 1 gezet. Na de oprit A15 bij Spijkenisse op de Autosteer gezet en pas weer afslag A'dam ZO afgezet (ong. 80km)! Eerste bevindingen:
1. AS voelt echt veel soepeler aan, wel nog wat lichte stuurbewegingen bij lange bochten.
2. Auto remt nu wat geleidelijker af bij een langzamer rijdende voorligger.
2. Auto Lane Change is een wereld van verschil: gaat nu mega soepeltjes en geleidelijk :)
3. Op de A4 bij Delft herkent hij de weg uiteraard nog steeds niet als snelweg. Maar waar bij de vorige firmware versie AS dezelfde snelheid bleef houden (bijv. 100km/u) remt AS nu geleidelijk af naar 70 km/u!
4. Je moet nog steeds om de (1) minuut tegendruk geven op je stuur (het witte waarschuwing knipperen van de dash). Had ik ook al gelezen bij onze US vrienden.
Al met al is de AS enorm verbetert! Het updaten zelf duurde maar 35 minuten en na het updaten krijg je idd een scherm om het delen van de camera beelden, wat ik uiteraard geaccepteerd heb want ook ik wil een zo goed mogelijk Autopilot systeem en dan moet je niet zeuren ;-)
 
Last edited:
Net is de update ook hier gestart:).

Verder nog een tip: Ik merkte bij het om de minuut geven van tegendruk, dat het stuur daar slecht op reageert en je soms flink moet knijpen. Ik aai nu van op en neer over het stuur zonder te knijpen en dan detecteert het stuurt direct de aanraking; stuk comfortabeler.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
OK, voor het eerst op 17.17.4 van Spikecity naar Amsterdam gereden. Overall: smooth!!! Het is echt veel soepeler geworden en voelt erg fijn aan. Ik heb de marge op +10km/u gezet, afstand op stand 1 gezet. Na de oprit A15 bij Spijkenisse op de Autosteer gezet en pas weer afslag A'dam ZO afgezet (ong. 80km)! Eerste bevindingen:
1. AS voelt echt veel soepeler aan, wel nog wat lichte stuurbewegingen bij lange bochten.
2. Auto remt nu wat geleidelijker af bij een langzamer rijdende voorligger.
2. Auto Lane Change is een wereld van verschil: gaat nu mega soepeltjes en geleidelijk :)
3. Op de A4 bij Delft herkent hij de weg uiteraard nog steeds niet als snelweg. Maar waar bij de vorige firmware versie AS dezelfde snelheid bleef houden (bijv. 100km/u) remt AS nu geleidelijk af naar 70 km/u!
4. Je moet nog steeds om de (1) minuut tegendruk geven op je stuur (het witte waarschuwing knipperen van de dash). Had ik ook al gelezen bij onze US vrienden.
Al met al is de AS enorm verbetert! Het updaten zelf duurde maar 35 minuten en na het updaten krijg je idd een scherm om het delen van de camera beelden, wat ik uiteraard geaccepteerd heb want ook ik wil een zo goed mogelijk Autopilot systeem en dan moet je niet zeuren ;-)
Lijkt dus nu op AP1 ;)
 
Eerlijk is eerlijk: AP is natuurlijk een van de belangrijke charmes van de Tesla (naast alle andere "motivators" om Tesla te "adopteren"). Ik heb natuurlijk het voordeel als AP2 instapper dat de ontwikkeling van AP2 sneller gaat dan wat de AP1 mensen voor hun kiezen gekregen hebben vanaf het 0-moment. En dan nog ben ik ongeduldig hahaha, geef ik gewoon toe. Ik ben een technofiel en de ontwikkeling kan mij niet snel genoeg gaan, maar ik wordt wel erg blij van wat AP mij aan genoegdoening geeft als het goed werkt. Ik kom van een ster E300 Hybrid en dan zijn zaken als AP een waar avontuur ;-)