Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit ook nog netjes te wachten op mijn update. Zit op 17.17.17 wel mooi getal maar ben wel benieuwd naar de nieuwste versie met silky smooth... overigens heb ik elke avond WiFi! Maar helaas nog steeds geen pop-up je met er is nieuwe software!
 
Enig idee waarom Tesla geen change list heeft bij elke nieuwe versie. Het zou voor ons gebruikers toch wat eenvoudiger zijn ipv nu zelf te moeten ondervinden wat er al dan niet aangepast is. Elke app van 99 cent heeft een change list.
Elke change list zal dan bevatten:
- Update parameters autopilot
- Update fleet data autopilot
- Update logic rules autopliot (of iets dergelijks)

Heel veel wijzer wordt je daar niet van. Heel veel meer delen wat precies gewijzigd is, is natuurlijk bedrijfsgevoelige info.
 
Viel me op dat ik opnieuw in de auto moest bevestigen dat Tesla de data mag gebruiken. Weet het niet helemaal zeker, maar heb de indruk dat de manier waarop ook gewijzigd is. Kan goed zijn om dit nog eens te controleren. Des te eerder is AP echt smooth as silk

IMG_6897 (1).jpg
 
Deed die oefening ook eergisteren (op ".28") en was nog steeds ingelogd voor data sharing, dus vermoedelijk geen actie nodig bij de meesten.

Voor het overige begrijp ik de negatieve reacties op de update niet. Tesla ziet voortaan 90% correct snelheidslimieten en versnelt/vertraagt in functie daarvan. Toch beter dan vroeger, niet? En we hebben ook nog een acceleratiepedaal als we niet met Tesla's interpretatie akkoord gaan. Ik vind het alvast echt een verbetering.
 
Voor het overige begrijp ik de negatieve reacties op de update niet. Tesla ziet voortaan 90% correct snelheidslimieten en versnelt/vertraagt in functie daarvan. Toch beter dan vroeger, niet? En we hebben ook nog een acceleratiepedaal als we niet met Tesla's interpretatie akkoord gaan. Ik vind het alvast echt een verbetering.
Ik rij er nu een paar dagen mee. De snellere inhaalactie vind ik prettig, het sturen tussen de lijntjes is nog weer wat beter.
Maar de foute interpretatie van snelheden is toch wel heel hinderlijk. Op een autoweg waar al jaren 100 gereden mag worden vind Tesla dat 70 km/u het maximum is. Dat is hooguit vervelend.
Vanavond reed ik over de provinciale weg van Uitgeest naar Krommenie. Daar mag je 80 km/u, maar de Tesla versnelt naar 90 km/u en met de 3 km/u plus rij je dan 93 km/u. Daar wordt veel bekeurd en daar is de Tesla dus per saldo mede voor verantwoordelijk.
Ik rij toch liever met een versie van voor 17.24.28.
Elon, maak downgrading aub mogelijk.
 
Roberto, hou op over die tunnel. Het staat wel op de agenda maar dat duurt echt nog tien jaar voordat er een beslissing komt.

Hij dwingt het dus af overal behalve op de snelweg. Ik ga erop letten.

Paul,

Traject waar het mij bij goed werkt is N14 van A4 tot Scheveningse weg, inclusief Hubertus tunnel. Regelt keurig op en af tussen 70-50-70 (+ offset).
Weet niet zeker of hij reageert op borden of kaartinfo.

P.S.: Die tunnel was er snel binnen tijd en budget. Kan dus wel.
 
Voordat je Tesla gaat suen.. -;) Even aanpassen, terugbrengen van +10 naar 0. Issue opgelost.
Mijn offset staat op een veilige +3. Maar de Tesla gaat er rustig 10 km/u overheen.
Ik begrijp dat niet omdat bijv. de provinciale weg van Uitgeest naar Krommenie als zeker 50 jaar een weg is met maximaal 80 km/u.
En nee, Tesla suen ligt niet in mijn aard ;)
 
Mijn offset staat op een veilige +3. Maar de Tesla gaat er rustig 10 km/u overheen.
Ik begrijp dat niet omdat bijv. de provinciale weg van Uitgeest naar Krommenie als zeker 50 jaar een weg is met maximaal 80 km/u.
En nee, Tesla suen ligt niet in mijn aard ;)

Die 90 km wordt ergens vandaan gehaald. Mogelijk zijn die gegevens niet juist vermeld op de bron/kaart die Tesla raadpleegt.
In Duitsland werkte het overigens al eerder en daar ging hij keurig van 100 naar 70 en bij bebouwde kommen naar 50. Nadeel was wel dat hij het wat traag deed waardoor je bij het binnenrijden van een dorp nog niet vaart had geminderd en moest bijremmen.
Dat zal nu al een stuk beter gaan omdat hij wat sneller vaart mindert.

Stap voor stap gaat dat goed komen en ik vind eigenlijk het leukste dat hij zegt: "Je wilt dat ik stuur? Prima, maar dan houd ik mij aan de snelheid." Met 84 (ik heb een marge van 4 km ingesteld) gaat het prima op een 80 km weg.
Zaak is nu, maar daar zijn ook al ontwikkelingen, dat de beschikbare informatie klopt en gedetailleerd in de auto komt. Op rijstrookniveau en niet zodat hij de 50 km van de achter de geluidswal liggende straat gaat oppikken (wat hij nu bij Waalwijk doet).

Benieuwd wanneer dat goed is en uiteraard naar volgende update.

Overigens komt nu ook de wegbeheerder weer in beeld. Naarmate auto's zelf zich aan de regels gaan houden (totdat de bestuurder ingrijpt omdat het, zoals bij veel beperkingen, op die plaats nergens op slaat) zal de gehanteerde maximum snelheid realistisch moeten zijn en niet ingegeven door het lucratieve grijze diesel jackpotbusje.