Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
How Tesla is ushering in the age of the learning car

Can someone explain the Autopilot "Learning" algorithm?

Tesla Autopilot and artificial intelligence: The unfair advantage

Er komt steeds meer data en doorlopend worden de algoritmes verbeterd om deze data te integreren. Met een update wordt o.a. deze nieuwe algoritme in de auto geprogrammeerd. Vergelijkbaar met kalibreren wordt dan de data in het AP gedrag geïntegreerd. Of je het leren noemt of iets anders maakt niet uit maar het oogt natuurlijk mooi.
 
Ik ben nieuw in Tesla land, maar waarom zijn er mensen die nog .42 hebben? Moet je gewoon wachten tot je een update krijgt en kan dat weken duren? En als straks .50 (oid komt), is er dan kans dat bij een update jij .46 krijgt? Of ga je wel altijd naar de laatste?
 
Je moet iig "wachten".. je kan het niet oproepen of ophalen oid. En er is geen touw aan vast te knopen wie wat wanneer krijgt. Als je auto in het SeC (ServiceCenter) is krijgt je standaard de laatste update mee. - dat weer wel.
Even aanvullend, je krijgt bij een update wel altijd de laatste versie, dus niet van .42 naar .46 terwijl er al een .50 verspreid wordt.
 
Even de werkelijkheid over de software updates: een paar eigenaren (ruim 1.500) houden hun updategeschiedenis voor iedereen zichtbaar bij op deze website: Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App Daar zie je ook welk type autopilot, aandrijving en regio ‘aan de beurt’ was. Deelenemen is goed voor de hele TMC community, want helpt ons bij het volgen van de voortgang. Dus gewoon doen.
(Niks magisch of moeilijks aan. En het logenstraft toevallig de laatste opmerking van H.)
 
Ik lees regelmatig over AP2.5. Ik heb echter nog nooit iets gezien dat duidt op iets anders dan AP2.0. Ook Tesla weet van niks zegt men mij. Voor mij is t voorlopig een broodje aap:rolleyes:.

"In a statement to a spokesperson confirmed the existence of the new hardware suite, but they downplayed its importance:

“The internal name HW 2.5 is an overstatement, and instead it should be called something more like HW 2.1. This hardware set has some added computing and wiring redundancy, which very slightly improves reliability, but it does not have an additional Pascal GPU.”"

Die 2.5 bestaat wel, heeft Elon over getwittert ook. Het belang ervan is wel onduidelijk, maar het bestaan niet ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Even de werkelijkheid over de software updates: een paar eigenaren (ruim 1.500) houden hun updategeschiedenis voor iedereen zichtbaar bij op deze website: Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App Daar zie je ook welk type autopilot, aandrijving en regio ‘aan de beurt’ was. Deelenemen is goed voor de hele TMC community, want helpt ons bij het volgen van de voortgang. Dus gewoon doen.
(Niks magisch of moeilijks aan. En het logenstraft toevallig de laatste opmerking van H.)

Updates verschillen omdat er verschillende configuraties auto's zijn. Inhoudelijk heeft bijv. 46 wel overal dezelfde features maar zijn niet allemaal tegelijk klaar om uitgerold te worden. Daarom kan iemand anders bijv. .48 krijgen en jij .43 maar dat ligt aan de configuratie van de auto. Als er voor jouw configuratie .48 wordt uitgerold zul je niet bijvoorbeeld eerst nog .46 krijgen maar altijd de (voor jou) meest recente.
 
Dus nu voor eens en voor altijd duidelijk. Men heeft iets verbeterd aan de AP 2 hardware zoals men regelmatig iets aan elke hardware aanpast. Iemand heeft dat opgemerkt en is het AP 2.5 gaan noemen wat een eigen leven is gaan leiden. Het bericht van Peewee laat dat duidelijk zien.

Dat AP 2.5 een eigen identiteit heeft zie je terug in de software. Er zijn updates uitgebracht die alleen geldig waren voor AP 2.5:
Schermafbeelding 2017-12-10 om 19.27.58.png
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Dat AP 2.5 een eigen identiteit heeft zie je terug in de software. Er zijn updates uitgebracht die alleen geldig waren voor AP 2.5:
View attachment 265788

Dat lijstje en die benamingen komen niet van Tesla. De identiteit dus ook niet. En omdat er, zij het minimaal, afwijkende hardware is zal ook de software (update) daarop afgesteld worden. Vandaar ook een afwijkende en gerichte update. Verandert verder niets aan het verhaal.
 
Trouwens iets dat ik wel gemerkt heb... Als ik braaf mijn mond hield, dan had ik vaak de dag zelf of de dag na een SeC bezoek een nieuwe versie. Ik ben daarna beginnen gebruik maken van de bug report functie, en sindsdien heb ik nog maar 1 update gehad, net in een periode dat ik de functie niet meer gebruikte.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB