Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Fijn, wachten op een update is binnenkort verleden tijd. E95B093F-DF80-4C11-AE67-302BB58E0E3D.png
 
  • Like
Reactions: harrydijkstra
Sinds 2018.10 merk ik dat de auto ook veel beter met brede rijstroken overweg kan; opritten gaan nu lekker soepel waar ie vroeger pingpongde tussen de linker- en rechter lijn.

Enig nadeel is als je op een gewone weg zit met wel witte belijning links en rechts, maar geen onderbroken lijn in het midden... Dan gaat ie aso in het midden rijden.

Maar anderen hebben andere ervaringen:
Autopilot Barrier Lust (2018.12) • r/teslamotors
 
Sinds 2018.10 merk ik dat de auto ook veel beter met brede rijstroken overweg kan; opritten gaan nu lekker soepel waar ie vroeger pingpongde tussen de linker- en rechter lijn.

Enig nadeel is als je op een gewone weg zit met wel witte belijning links en rechts, maar geen onderbroken lijn in het midden... Dan gaat ie aso in het midden rijden.

Maar anderen hebben andere ervaringen:
Autopilot Barrier Lust (2018.12) • r/teslamotors
Ik zie hetzelfde bij wegen waar je wel belijning aan de zijkant hebt maar niet in het midden. Ik heb ook nog steeds de spontane reboots van het centerscreen wat lastig is als je met navigatie rijdt daar het niet alleen een screen reboot is maar een volledige systeem reboot waardoor de nav in je dashboard ook wegvalt. (zoals gisteren even dochterlief ophalen van spelen bij een vriendinnetje in het buitengebied in onbekend gebied met veel weggetjes ;-) ) Ik moest dus even de auto aan de kant zetten tot hij weer opgestart was. Op de smartphone TomTom of Waze aanzetten en adres intypen duurde net zo lang of langer natuurlijk. In dat soort gevallen toch maar weer TomTom aanzetten vanaf vertrek huis hahaha. Maar het SeC is de auto aan het analyseren daar ik die reboots al enige firmware versies heb, dus maar even afwachten. Het zal uiteindelijk wel weer goed komen.
 
Sinds 2018.10 merk ik dat de auto ook veel beter met brede rijstroken overweg kan; opritten gaan nu lekker soepel waar ie vroeger pingpongde tussen de linker- en rechter lijn.

Enig nadeel is als je op een gewone weg zit met wel witte belijning links en rechts, maar geen onderbroken lijn in het midden... Dan gaat ie aso in het midden rijden.

Maar anderen hebben andere ervaringen:
Autopilot Barrier Lust (2018.12) • r/teslamotors

Ik vind hem vooral meer 'smooth'... Op weg naar mijn zaak heb ik een provinciale weg met een tweetal 'chicanes'... (soort van)... Voor de update probeerde hij enigszins houterig het midden van de weg vast te houden met schokkerig rijgedrag tot gevolg. Nu pakt hij de ideale(re) lijnen wat veel meer rust geeft...
 
Voor de update probeerde hij enigszins houterig het midden van de weg vast te houden met schokkerig rijgedrag tot gevolg.

Ik merk nu ook dat die de ideale lijn pakt en zelfs buiten de lijnen durft rijden. Goed als de chicane enkel uit lijnen bestaat maar minder fijn als die chicane omzoomd is met betonnen richels...

Ook mijn ervaring. Rijdt veel minder schokkerig in bochten en over drempels/heuveltjes in de weg. Super. Maar ik heb hem ook al een paar keer uit de autosteer getrokken wanneer hij over de doorgetrokken lijn gaat in een bocht met reling.
 
Ik heb ook nog steeds de spontane reboots van het centerscreen wat lastig is als je met navigatie rijdt daar het niet alleen een screen reboot is maar een volledige systeem reboot waardoor de nav in je dashboard ook wegvalt. (zoals gisteren even dochterlief ophalen van spelen bij een vriendinnetje in het buitengebied in onbekend gebied met veel weggetjes ;-) ) Ik moest dus even de auto aan de kant zetten tot hij weer opgestart was. Op de smartphone TomTom of Waze aanzetten en adres intypen duurde net zo lang of langer natuurlijk. In dat soort gevallen toch maar weer TomTom aanzetten vanaf vertrek huis hahaha. Maar het SeC is de auto aan het analyseren daar ik die reboots al enige firmware versies heb, dus maar even afwachten. Het zal uiteindelijk wel weer goed komen.

Exact zelfde probleem. Al een keer of 5 een reboot gehad random tijdens het rijden. Start wel weer snel op maar blijft toch raar dat het ineens gebeurd. Vorige keer tijdens een telefoongesprek en viel toen ook weg. Hoop dat het weg gaat met de volgende firmware update...
 
Waar ik me nog het meest aan irriteer is dat 'ie het heen en weer krijgt' bij file rijden. :confused:

De auto zwalkt van links naar rechts met autosteer aan, waarschijnlijk vanwege de doorbroken belijning op de weg.
(Afkloppen) Ben tot nu nog niet als vermoedelijk beschonken bestuurder aangehouden.

Heel vervelend, vooral nu er weer meer motorrijders op de weg zijn die je voorbij knallen.
En de ruimte is soms toch al beperkt met een Tesla 'niet al te sociaal' in het midden van een rijbaan. (Als je te laat de motorrijder opmerkt.)

Ik herinner me dat dit slingeren vorig jaar ook zo was 'in het begin' (heb de auto sinds eind aug '17), maar dat dit een paar SW versies later ineens even opgelost leek.

Nu lijkt het fenomeen weer terug te zijn!
Ik haal 'm nu maar noodgewongen van de autosteer.

1 voordeel: Ik let hierdoor wel weer veel beter op de weg. :rolleyes:
 
Waar ik me nog het meest aan irriteer is dat 'ie het heen en weer krijgt' bij file rijden. :confused:

De auto zwalkt van links naar rechts met autosteer aan, waarschijnlijk vanwege de doorbroken belijning op de weg.

Herkenbaar: dinsdag in de file van Amsterdam naar Lelystad gezeten, anderhalf uur voor ritje van 20 minuten. Maar AP onbruikbaar.... Begrijp het niet wat doorbroken of niet, de belijning was prima en werd ook door AP op dashboard herkend.
 
Na bezoek aan Sec Rdam update 2018.14 binnen. Met die update naar traffic based navigation.

Tesla releases new Waze-like crowdsourced traffic data with latest navigation update

Interessant. Maar ik begrijp het niet helemaal. De huidige navigatie is verouderd - zeker op nieuwere stukken zit die er compleet naast. Het is begreep ik een ander systeem dan de "maps" die je op het scherm ziet. Die wel (vrij) goed up-to-date zijn. Op die maps zie je ook traffic (rood-oranje-groene) streep. En bij de navigatie opties kan je nu ook al aangeven dat je een andere route wilt bij meer dan 10min of zo vertraging. Je ziet de route ook soms verspringen (ik heb het zelfs een keer gezien in Zwitserland toen er een tunnel dicht ging waar ik nog 2 uur vandaan zat).

Dus wat is dan het nieuwe / betere - behalve de hoognodige update van de achterliggende navigatie kaarten ??
 
Interessant. Maar ik begrijp het niet helemaal. De huidige navigatie is verouderd - zeker op nieuwere stukken zit die er compleet naast. Het is begreep ik een ander systeem dan de "maps" die je op het scherm ziet. Die wel (vrij) goed up-to-date zijn. Op die maps zie je ook traffic (rood-oranje-groene) streep. En bij de navigatie opties kan je nu ook al aangeven dat je een andere route wilt bij meer dan 10min of zo vertraging. Je ziet de route ook soms verspringen (ik heb het zelfs een keer gezien in Zwitserland toen er een tunnel dicht ging waar ik nog 2 uur vandaan zat).

Dus wat is dan het nieuwe / betere - behalve de hoognodige update van de achterliggende navigatie kaarten ??

Aanzienlijk minder "wonderlijke" routes, veel sneller route berekenen, veel nauwkeurig rekening houden met verkeersdrukte en de basis voor straks meer mogelijkheden als alternatieve routes e.d. Maar laat eerst dit maar eens werken.
 
  • Like
Reactions: Chief
Exact zelfde probleem. Al een keer of 5 een reboot gehad random tijdens het rijden. Start wel weer snel op maar blijft toch raar dat het ineens gebeurd. Vorige keer tijdens een telefoongesprek en viel toen ook weg. Hoop dat het weg gaat met de volgende firmware update...
De uitleg van het SeC: het geheugen loopt vol en de reboot is nodig om het geheugen te flushen. Volgens hun een software bug wat ook in de nieuwste versie nog niet is opgelost. Hun advies: Spotify account verwijderen en de tripmeter resetten. Dat zou het geheugen weer een beetje vrij maken! Pffff lijkt wel terug naar een XT computer....
 
  • Like
Reactions: J-Peters