Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
..


Dat is wel heel erg oud. Ik zou even bellen, misschien is er iets wat de updates blokkeert.
Ik had laatst een storing en belde support, die mij ‘verweet’ (best grappig) dat ik de updates niet installeerde. (‘Meneer, u moet de updates wel installeren hoor!’). Ik krijg ze niet binnen, zei ik, waarop hij antwooordde dat ik dan voor een betere wifi-connectie moest zorgen. Ik heb hem uitgelegd dat ik geen oprit heb, en dat dit dus niet gaat. ;).
Ik heb hem ook verteld dat ik alleen updates krijg als ik bij het Sec ben, en omdat mijn auto hypochondrische neigingen heeft, rij ik meestal up-to-date.
Nu doet de airco het niet meer, joechee, dus ik mag weer naar het Sec.

Moraal: het komt altijd goed.
 
Gezien de vele berichten moet ik constateren dat er gebeurt wat er in het verleden al vaker is gebeurd.
Zodra er nieuwe features in de software worden geintroduceerd, treden er allerlei ongewilde neven-effecten op.
Reboots, schermen die op zwart gaan, etc.
Het is blijkbaar lastig om ervoor te zorgen dat al die processen elkaar niet beinvloeden.
Dus is het gewoon wachten op een nieuwe release die die instabiliteit niet meer vertoont.
Ondertussen had ik het niet erg gevonden als ik op een eerdere versie was blijven zitten, die duidelijk stabieler was. :eek:
 
Versie 14 heeft blijkbaar wat hick-ups. Er lijkt momenteel een hersteloperatie bezig.
Schermafdruk 2018-04-14 18.57.51.png
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: J-Peters
Grrr.. vanochtend .12 geïnstalleerd en met vrouw via A1 richting Amersfoort gereden. Opeens Phantom Breaking van 110 naar ca 75.

Achterligger terecht! boos, verzoek van mijn vrouw om maar geen AP meer te gebruiken.
 
Ik had eergisteren een nieuwe ervaring. Rijdend met 110 km/u op de snelweg, linkerbaan. Plotseling 3 hoge piepjes en de auto wijkt 40cm uit naar rechts. Op het instrument cluster zie ik dat de sensoren links van de auto een object detecteren.

Dit object was een betonnen vangrail, waar ik toch echt niet dichtbij zat.
Ik kan me niet meer herinneren of ik Autopilot (AP2) aan had staan. Ik dacht eigenlijk van niet, wat de ingreep nog verrassender maakte.

Op zich een mooie veiligheids feature, hoewel er nu sprake was van een false positive. Maar hopelijk blijft zo’n plotselinge uitwijkmanoeuvre beperkt tot maximaal 40-50cm.
 
Grrr.. vanochtend .12 geïnstalleerd en met vrouw via A1 richting Amersfoort gereden. Opeens Phantom Breaking van 110 naar ca 75.

Achterligger terecht! boos, verzoek van mijn vrouw om maar geen AP meer te gebruiken.

Was dat bij Amersfoort Nieuwland / Bunschoten-Spakenburg? (Daar ga je over de provinciale weg) , dat remmen doet ie ook op de cruise. Dus als je het nog gezellig wilt houden met je vrouw in de auto, dan ook de cruise uit zetten (ik krijg nl. ook dodelijke blikken van mijn teerbeminde, gevolgd door een diepe zucht, als de auto plots afremt zonder aanleiding op dat stuk van de A1. Volgens mij doet ie dat alleen op de rechterbaan, op de middelste en linkerbaan heb ik het nog niet gemerkt.
 
Was dat bij Amersfoort Nieuwland / Bunschoten-Spakenburg? (Daar ga je over de provinciale weg) , dat remmen doet ie ook op de cruise. Dus als je het nog gezellig wilt houden met je vrouw in de auto, dan ook de cruise uit zetten (ik krijg nl. ook dodelijke blikken van mijn teerbeminde, gevolgd door een diepe zucht, als de auto plots afremt zonder aanleiding op dat stuk van de A1. Volgens mij doet ie dat alleen op de rechterbaan, op de middelste en linkerbaan heb ik het nog niet gemerkt.

Was inderdaad daar op de rechterbaan. Maar ik zag géén lagere snelheid op de TACC. Als 'hij' dacht dat het provinciale weg was, had ik daar 80 oid verwacht.

Ik rij daar maandagochtend vroeg weer, zal de lokatie en baan goed in de gaten houden.
 
Grrr.. vanochtend .12 geïnstalleerd en met vrouw via A1 richting Amersfoort gereden. Opeens Phantom Breaking van 110 naar ca 75.

Achterligger terecht! boos, verzoek van mijn vrouw om maar geen AP meer te gebruiken.
Ik had precies het zelfde bij .12 het lijkt er op dat de camera opnieuw gekalibreert wordt.(na een AP update). De eerste 300 km 3x phantom brake gehad. De 2000 km erna geen last meer van phantom braking gehad.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Was inderdaad daar op de rechterbaan. Maar ik zag géén lagere snelheid op de TACC. Als 'hij' dacht dat het provinciale weg was, had ik daar 80 oid verwacht.

Ik rij daar maandagochtend vroeg weer, zal de lokatie en baan goed in de gaten houden.
Oh btw, het is geen 2018.fancy.latest_update bug, op mijn 2017.oldskool.waitingfornewsensors versie doet ie dat nl. ook. Heb mij in het Navigatiedraadje laten vertellen dat dit door te maken heeft met de sectoren op de kaart die per weer opgedeeld zijn in stukken waarin de snelheid geprogrammeerd staat. Volgens mij was die rechterbaan een jaar of anderhalf geleden nog een stuk gras, alleen zie je dat op de kaart niet, omdat die weer de laatste versie van Google Maps is, maar de software daarachter is weer “ouwe meuk” van Garmin die nog uitgaat van de oude 2 baans+wisselspitsstrook situatie.