Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
10.4 vind ik een flinke vooruitgang op gebied van AP. Gisteren heb ik iets - voor mij - nieuws getest. Ik ben me 'rot-geschrokken'!!!

Op de snelweg met AP ingeschakeld op 100 km/h wil ik één baan opschuiven naar rechts. In plaats van te wachten totdat de rechterbaan leeg is, zet ik mijn knipperlicht naar rechts aan in de veronderstelling dat de AP "ziet" dat dit niet kan omdat daar reeds een auto rijdt. Althans, mijn voorkant naast de linker achterzijde van die auto op de rechter baan. Tot mijn verbazing begint de MX toch opzij te sturen. Zonder ingrijpen was het niet zonder blikschade afgelopen. Ik veronderstel nu dat er in het AP systeem een black-spot zit rechtsvoor... Iemand anders hiermee bekend? Zo niet, wees gewaarschuwd!
 
  • Informative
Reactions: Gaston and Hbrink
10.4 vind ik een flinke vooruitgang op gebied van AP. Gisteren heb ik iets - voor mij - nieuws getest. Ik ben me 'rot-geschrokken'!!!

Op de snelweg met AP ingeschakeld op 100 km/h wil ik één baan opschuiven naar rechts. In plaats van te wachten totdat de rechterbaan leeg is, zet ik mijn knipperlicht naar rechts aan in de veronderstelling dat de AP "ziet" dat dit niet kan omdat daar reeds een auto rijdt. Althans, mijn voorkant naast de linker achterzijde van die auto op de rechter baan. Tot mijn verbazing begint de MX toch opzij te sturen. Zonder ingrijpen was het niet zonder blikschade afgelopen. Ik veronderstel nu dat er in het AP systeem een black-spot zit rechtsvoor... Iemand anders hiermee bekend? Zo niet, wees gewaarschuwd!

Mijn observatie is dat AP (nog) geen idee heeft wat er op de naastliggende rijbanen gebeurt. Ik zie alleen af en toe de sensoren iets opmerken, maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan wordt. Vandaag moest ik rijdend op de middenbaan A10 ingrijpen toen ik naast een vrachtwagen reed, deze flink naar links kwam zetten en AP daar totaal niet op reageerde.
 
Ap2 heeft toch ook nog geen detectie van auto's in aangrenzende rijbanen.

Hoewel AP1 dit wel heeft(maar uitsluitend wat er voor de auto is, dus niet de zijkant en is nog een grote dodehoek - geheel links en rechts zeer slecht zichtbaar voor de AP1 camera.

Vermoed dat het nog heel even wachten is op de updates dat de volledige camera's dat AP2 dat beter zouden moeten doen.
 
  • Informative
Reactions: ejadejong
Ap2 heeft toch ook nog geen detectie van auto's in aangrenzende rijbanen.

Hoewel AP1 dit wel heeft(maar uitsluitend wat er voor de auto is, dus niet de zijkant en is nog een grote dodehoek - geheel links en rechts zeer slecht zichtbaar voor de AP1 camera.

Vermoed dat het nog heel even wachten is op de updates dat de volledige camera's dat AP2 dat beter zouden moeten doen.
De ultrasone sensoren detecteren alles wat naast de auto zit. Vangrails, andere auto’s, zelfs hoge stoepranden. Dit wordt ook in de display duidelijk getoond.

Dat er met die data vervolgens niets wordt gedaan en door autosteer volledig wordt genegeerd is op z’n zachtst gezegd verwarrend voor de bestuurder. Je mag het ook een complete misser noemen.
 
  • Informative
Reactions: ejadejong
De ultrasone sensoren detecteren alles wat naast de auto zit. Vangrails, andere auto’s, zelfs hoge stoepranden. Dit wordt ook in de display duidelijk getoond.

En dat circus dat daarvan het gevolg is hoogst gênant. In je display een auto die aan alle kanten geel, wit en rood knipperende signalen uitstraalt. Terwijl je rustig, zonder gevaar voor wat dan ook, aan het rijden bent.
Ik weet waarlijk niet waarom dat feest niet gewoon uitgeschakeld wordt. Leidt slechts af.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Sinds 10.4 heb ik problemen met spotify, onbereikbaar zijn van auto, geen knipperlichtgeluid, achteruitrijcamera die niet aangaat en nu lijkt ook de snelheid niet te kloppen. Reset lost alles steeds maar nu al 3x rare instabiele auto gehad - iemand anders ook zulke klachten?
 
Sinds 10.4 heb ik problemen met spotify, onbereikbaar zijn van auto, geen knipperlichtgeluid, achteruitrijcamera die niet aangaat en nu lijkt ook de snelheid niet te kloppen. Reset lost alles steeds maar nu al 3x rare instabiele auto gehad - iemand anders ook zulke klachten?
Gisteren ook een vreemd dingetje: ik merkte op dat mijn auto pilot niet beschikbaar was. Zag ook een rood uitroep teken op het display. Bij daarop klikken de mededeling dat "navigatie onderhoud nodig heeft - Geen kaarten beschikbaar". Ook was navigatievenster op centrale display bevroren. Reset van centrale display lostte dit niet op. Pas na reset van display boven het stuur was de navigatie (duurde nog een tijdje nadat het display weer zichtbaar was) weer beschikbaar - en de auto pilot ook. Ook heb ik gemiddeld één spontane herstart van het centrale display per dag. Kortom : erg instabiele versie.
 
Ik heb al problemen sinds mijn laatste 2017 versie. 2018.10 als tussenoplossing gehad maar behalve dat de voorsensoren het ineens weer altijd goed doen, werd het voor de rest enkel maar erger. Het begint met het airbaglampje/signaaltje. Gevolgd door uitval navigatie, geen geluid knipperlichten, radio stopt er mee etcetera. Reset helpt. Maar vaak ook spontane reset van het systeem zonder dat ik iets doe. Heb zojuist 2018.10.4 gekregen waarin de voornoemde bugs opgelost moeten zijn. Ga morgen met de S op pad, maar als ik de reacties hier boven lees.....
 
Aardig experiment, maar je hebt ze niet allemaal op een rijtje als je dit op de openbare weg doet.
Een stel idiote amateurs. Ten eerste is de weg geen weg waar AP stabiel werkt, ten tweede is een kapstok met een jas eraan geen mens.
Echt, idioten! Ze hadden dat meisje er neer moeten zetten, ook idioot, maar dan hadden ze meer kans van slagen gehad dat er was geremd.
 
  • Funny
Reactions: Klaas
De ultrasone sensoren detecteren alles wat naast de auto zit. Vangrails, andere auto’s, zelfs hoge stoepranden. Dit wordt ook in de display duidelijk getoond.

Dat er met die data vervolgens niets wordt gedaan en door autosteer volledig wordt genegeerd is op z’n zachtst gezegd verwarrend voor de bestuurder. Je mag het ook een complete misser noemen.

Is dat zo?
In Duitsland bij wegwerkzaamheden op smalle 2 meter baan, met links van die stalen randen met reflectoren erin, deed de auto een ingreep. Dacht dat ik die rand ging raken en stuurde plots naar rechts. AP2 was niet geactiveerd.
 
Is dat zo?
In Duitsland bij wegwerkzaamheden op smalle 2 meter baan, met links van die stalen randen met reflectoren erin, deed de auto een ingreep. Dacht dat ik die rand ging raken en stuurde plots naar rechts. AP2 was niet geactiveerd.
Side Collision Avoidance.
Doet de auto alleen als hij constateert als hij genoeg ruimte binnen de rijstrook heeft om een beetje uit te wijken.
 
  • Informative
Reactions: resrc
De ultrasone sensoren detecteren alles wat naast de auto zit. Vangrails, andere auto’s, zelfs hoge stoepranden. Dit wordt ook in de display duidelijk getoond.

Dat er met die data vervolgens niets wordt gedaan en door autosteer volledig wordt genegeerd is op z’n zachtst gezegd verwarrend voor de bestuurder. Je mag het ook een complete misser noemen.

Daarom heeft men het tonen van voertuigen in de banen links en rechts weer uitgezet bij AP2. Niks nieuws dus.
 
Hier ook 2018.10.
Duidelijk beste tot nu toe voor AP2 voor mij.
Rijdt vooral soepeler door een bocht (niet meer zenuwachtig slingeren en continue bijsturen) en lane change ook eindelijk soepel.

Abrupt remmen, plotseling terugsturen bij een lane change of helemaal niet willen, reageren op een langzame/remmende auto rechts etc maak ik nog steeds regelmatig mee en soepeler versnellen/remmen (anticiperen) is er ook nog niet.

Er moet natuurlijk nog wel wat te wensen zijn. Voorlopig ben ik weer erg blij met deze verbetering!!