Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Diepe zucht. Gisteren 2018.18 geïnstalleerd en vandaag even naar Apeldoorn heen en weer. Daarna boodschappen. En tja tijdens boodschappen doen een groot zwart scherm... Dus wat mij betreft nog niet alle bugs verholpen...
 
Van 2018.6.1 naar dezelfde 2018.6.1 gegaan. Paar kleine aanpassingen aan auto deuropening en nog wat kleine zaken.
AP1 auto van febr. 2015.
De melding dat de 12 Volt accu moet worden vervangen blijft, nu 2,5 week, gewoon in beeld staan.
Het klinkt misschien raar, maarreh... misschien staat die melding er omdat de 12V accu langzaamaan vervanging toe is? :D

(er zal wel iets anders aan de hand zijn wat je al beschreven hebt maar ik loop een maand achter met lezen ;))
 
Het klinkt misschien raar, maarreh... misschien staat die melding er omdat de 12V accu langzaamaan vervanging toe is? :D

(er zal wel iets anders aan de hand zijn wat je al beschreven hebt maar ik loop een maand achter met lezen ;))
Volgens Tesla is de accu in goede staat. Ze zien in de logs dat ie 13,8 tot 14,0 Volt levert en dat is prima.
Bij mijn kilometrage van totaal 58.000 km is de accu na 3 jaar en 3 maanden is ook volgens Tesla aan een wat snelle vervanging toe.
Ze gaan hem toch preventief vervangen.
 
Bij mij is de melding van de 12V accu verdwenen.
En heeft hij dus de nacht daarop de nieuwe software gekregen: 2018.14.2
Die moeten we dus maar heel gauw vergeten.
Nogal wat gedoe mee gehad, bijv. een hickup in het energieverbruik tijdens een rit afgelopen donderdag.

Hickup Tesla main screen 180509.JPG


Gelukkig een nieuwe versie gekregen; die wordt nu geïnstalleerd.
Laten we hopen dat die wat stabieler is.
 
Idem Paul, ik heb net ook 18.2 geïnstalleerd.
We gaan het merken hoe deze is.
Vooralsnog geen verschil met mijn voorafgaande versie 14.2 waar sowieso al de snellere MCU weergave in zat. Nu zeggen de release notes als nieuwigheidje dat er een melding wordt getoond wanneer de auto de software van de UMC update, aan het einde van een laadbeurt. Zo’n update duurt naar verluid twee minuten en ik vermoed dat die altijd al plaatsvonden en dat slechts de melding nieuw is.
 
Pas geleden bij Sec Rotterdam langsgeweest voor update over verwachte leverdatum defecte capacitive sensoren, waardoor elke software update failed. Verhaal was dat er nieuwe sensoren voor de FWD zijn, die ook ‘naar beneden kijken’ en dat die er eerst in moeten voordat software updates gedaan kunnen worden. Er wachten er veel op deze nieuwe sensoren volgend Sec. Levertijd onbekend uiteraard. Zit dus nog op 2017.50.3. Model X van sept 2017. Bekend verhaal? Meer mensen die hierop wachten?
 
Pas geleden bij Sec Rotterdam langsgeweest voor update over verwachte leverdatum defecte capacitive sensoren, waardoor elke software update failed. Verhaal was dat er nieuwe sensoren voor de FWD zijn, die ook ‘naar beneden kijken’ en dat die er eerst in moeten voordat software updates gedaan kunnen worden. Er wachten er veel op deze nieuwe sensoren volgend Sec. Levertijd onbekend uiteraard. Zit dus nog op 2017.50.3. Model X van sept 2017. Bekend verhaal? Meer mensen die hierop wachten?
Idd bekend verhaal. Hoor hierover al meerdere mensen.
 
  • Informative
Reactions: resrc
Heb net een stukje gereden.
Wat ik merk is dat de icoontjes van mijn favorieten in Itunes niet meer getoond worden.
Reset van het grote scherm helpt niet om het op te lossen.
Navigatie (nog) niet getest.
Itunes gebruik ik niet in de Model S, zou niet weten hoe dat werkt.
Maar bij mij ontbreken de zender-icoontjes van de TuneIn favorieten. Zal bij jou ook wel het geval zijn.
Daarnaast kan ik nu kiezen voor bandendruk in Bar of in PSI. Wel jammer dat die nergens wordt weergegeven. :p
 
Last edited:
Pas geleden bij Sec Rotterdam langsgeweest voor update over verwachte leverdatum defecte capacitive sensoren, waardoor elke software update failed. Verhaal was dat er nieuwe sensoren voor de FWD zijn, die ook ‘naar beneden kijken’ en dat die er eerst in moeten voordat software updates gedaan kunnen worden. Er wachten er veel op deze nieuwe sensoren volgend Sec. Levertijd onbekend uiteraard. Zit dus nog op 2017.50.3. Model X van sept 2017. Bekend verhaal? Meer mensen die hierop wachten?

Juist. Bij mij vorige week vervangen. Downloads waren ervoor ook niet meer te ontvangen. Nu OTA de update 18.2 deze morgen.
 
  • Informative
Reactions: ElecFan and resrc
I stand corrected @PaulusdB ...:eek::)
And so do the station logos, M.
They’re back!

Maar wel iets nieuws gevonden. Wanneer je niet de door de navigiatie geadviseerde route volgt, komt er vanzelf het moment dat het systeem zich eraan conformeert en je nieuwe route gaat aangeven. Dat gebeurde vandaag uitsluitend op het CID (kleine schermpje voor je neus), terwijl op het centrale scherm de oude route zichtbaar bleef. Met het rode pijltje netjes op je werkelijke locatie, buiten die route, dat dan weer wel.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink