Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Hier sinds zaterdag op 2018.18.2.301aeee

Merk dat het scherm sneller is geworden en nog geen vastlopers weer (had die op 10.4 steeds vaker, vorige week zelfs soms 4x op 1 dag)

Wat vanavond wel opviel dat ik in de stad en op smallere wegen een collission warning kreeg van tegenliggers (incl. Rode auto in het schem die achteruit naar je toe rijd ;-)..)

Dit gebeurde me meerdere keren achter elkaar op verschillende wegen. Hiervoor nog nooit gehad (intussen al meer dan 20.000 er op staan)

Verder autopilot weer beter is mijn gevoel maar kan ik niet hard maken (werkt bij mij toch al voor meer dan 80% van mijn kilometers goed) morgen en donderdag 2x meer dan 400km per dag, ben benieuwd...
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik heb niet gemerkt dat het scherm sneller ververst bij 2018.18.2.
Maar ja, classic hè.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat hij sneller de cache schoon maakt.
Waze for incidents komt veel vaker met de melding of je wil toestaan dat... etc.
Verder zijn de icoontjes van de favorieten terug @PaulusdB !
En, ik weet niet of ik het mij verbeeld, maar ik heb de indruk dat de regen iets sterker is geworden?
 
Jullie weten dat Waze for Tesla er mee stopt einde maand? Helaas, mijn vaste scherm... de maker kijkt of hij andere kaarten eronder kan krijgen, Google gaat per 1 juni ik dacht 800$/mnd in rekening brengen aan de provider, in dit geval Eric een goedwillende programmeur.

Het scherm met Waze is nu een stuk sneller onder 18.2 en de updates van de pijl zijn nu een paar seconden ipv de 30 die het eerst was.

Ook downloadsnelheid vlgs fast.com is sneller, was 2,5 MBs nu 13!
 
Ik heb niet gemerkt dat het scherm sneller ververst bij 2018.18.2.
Maar ja, classic hè.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat hij sneller de cache schoon maakt.
Waze for incidents komt veel vaker met de melding of je wil toestaan dat... etc.
Verder zijn de icoontjes van de favorieten terug @PaulusdB !
En, ik weet niet of ik het mij verbeeld, maar ik heb de indruk dat de regen iets sterker is geworden?
Even de ervaringen synchroniseren, M.
Dat scherm verversen in Google Maps en de webbrowser is natuurlijk ook afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding. Daarme heb ik ooit het geluk gehad dat er bij de vervanging van de MCU een LTE (bijna 4G) modem en SIM is gemonteerd. Daarom merk ik er waarschijnlijk meer van dan jij.
Over het schoonmaken van caches of de snelheid daarvan heb ik geen idee. Hoe stel jij dat vast? (Is zeker ergens in het iTunes menu?)
Verdwenen icoontjes was inderdaad even geduld hebben.
Sterkere regeneratie denk ik al te ervaren sinds de vorige versie (2018.14.2.), maar dat is eigenlijk meer dat ik een grotere uitslag van de groene indicator zie, dan het gevoel van sterker afremmen. Lijkt me ook haast niet objectief vast te stellen, trouwens.
 
Last edited:
sinds vorige week dinsdag krijg in de melding "touchscreen reageert niet meer". Zoals iedereen had ik dit nog al gehad dus reset met scrollwheels maar melding blijft. Het scherm blijft ook werken (kaart draait mee, tijd loopt enz) alleen reageert het niet als ik het aanraak. De volgende morgen werkte het weer, voor ongeveer 1min en dan terug de melding -> reset -> geen effect. Zo is het nu al elke dag; 'smorgens even OK en dan na 1 a 2 min terug niet meer te bedienen (voor de rest blijft het scherm werken). Sec kan het probleem online niet vinden. Iemand dit al gehad? Moet nog tot volgende week wachten om binnen te gaan en kan ondertussen niet veel doen zonder scherm (navigatie, muziek veranderen enz).
 
sinds vorige week dinsdag krijg in de melding "touchscreen reageert niet meer". Zoals iedereen had ik dit nog al gehad dus reset met scrollwheels maar melding blijft. Het scherm blijft ook werken (kaart draait mee, tijd loopt enz) alleen reageert het niet als ik het aanraak. De volgende morgen werkte het weer, voor ongeveer 1min en dan terug de melding -> reset -> geen effect. Zo is het nu al elke dag; 'smorgens even OK en dan na 1 a 2 min terug niet meer te bedienen (voor de rest blijft het scherm werken). Sec kan het probleem online niet vinden. Iemand dit al gehad? Moet nog tot volgende week wachten om binnen te gaan en kan ondertussen niet veel doen zonder scherm (navigatie, muziek veranderen enz).
Kan je wel navigeren en muziek veranderen met de voicecontrol?
(Voor zover stemherkenning al ooit goed heeft gewerkt :D)
 
Ik had sinds enkele weken, net als veel bovenstaande Tesloten, last van een bevriezend centraal scherm. In het buitenland nog veel meer dan in Nederland.

Ik heb net voor Parijs gebeld met de servicelijn en kreeg een uitgebreide reboot als oplossing. Had ik nog nooit gedaan (alle USB apparaten eruit, voet op de rem en alles ingedrukt houden tot het logo weer verschijnt). Helaas geen effect. In Parijs moest ik het zonder navi redden (grrr). Het scherm sloeg iedere tien minuten vast.

Bij thuiskomst direct weer gebeld en het werd doorgeleid naar het SEC. Zij zouden binnen 24 uur reageren, omdat ik weer naar Luxemburg moest rijden en dit wel erg lastig vond. Helaas geen reactie gehad, maar het probleem leek ook niet meer terug te komen. Ik hoopte op een stiekeme softwarematige actie vanuit het SEC.

Helaas. Deze week gebeurde het weer een aantal keren achter elkaar. Ik was in de buurt van het SEC en wat blijkt de oplossing te zijn? De dagtellers weer op nul zetten (boven de 20.000km kan dit problemen geven ik stond daar heel ruim boven). Daarnaast de constant refreshende websites uitzetten. Ik had Flitsmeister standaard aanstaan en dat bleek een grote boosdoener te zijn, maar ook Nu.nl blijkt problemen te geven. Sinds de laatste software-updates schijnt dit probleem steeds meer voor te komen.

Dus voor iedereen met bevriezende middenschermen; dagtellers op nul zetten en verversende websites uitschakelen! Als ik dit had geweten had ik het zelf op kunnen lossen. Sindsdien geen freezes meer gehad.
 
  • Informative
Reactions: robertvg and Hbrink
Ik heb daarom maar deze site open staan: IP Address - What is my IP address? What is an IP address?

Ververst niet en komt bar weinig data vandaan.

Overigens, dat van de dagtells was toch al best wel een tijdje bekend dacht ik?

Niet bij mij :)
Maar ik denk dat het laten doorlopen van 1 dagteller ok is. De mijne staat op 62000 km en is, geinspireerd door posts op het forum, getooid met de naam ATA.
De andere dagteller ververs ik zo nu en dan.

De browser gebruik ik nooit. Spaart ergernis.
 
Dat bevriezen van het scherm wordt naar mijn ervaring veroorzaakt door websites die de browser niet (meer) slikt. Flitsmeister geeft gegarandeerd een hanger. Helaas zijn veel van de handige tesla-specifieke sites sinds de update ook stuk. Kortom, niet elke vooruitgang is een verbetering....
 
daarnet zette ik de auto in de garage en toen ik 10 min later terug binnen kwam stond alles binnen de auto nog aan. radio, verwarming.
schermen.
Alle deuren waren volledig gesloten. toen ik de deur open en weer dicht deed, ging alles uit.
Iets nieuws van 8.1 dat ik gisteren geïnstalleerd heb?:rolleyes:. ik ga het even in de gaten houden want als hij zo een ganse nacht staat te draaien...
Dit probleem is vandaag opgelost. Een sensor in het zitvlak van de bestuurdersstoel was defect. Waardoor Sonja soms dacht dat ik niet was uitgestapt. Daarom moest het ganse zitvlak vervangen worden. Dit onderdeel heeft een aantal maanden op zich laten wachten, maar vandaag was het dan zover. Mooi nieuw rimpelvrij zitvlak gekregen. Bedankt Tesla.

Deze morgen reed ik naar mijn kantoor met de Yaris van mijn dochter. Toen er een tegenliggende model X af kwam stak ik uit gewoonte een begroetende vinger op. Toen ik een ietwat verdwaasde blik terug kreeg, besefte ik dat we met de Yaris op stap waren. :rolleyes:
 
Vandaag op mijn auto en de loaner de update binnengehaald, audio is weer beter
4E8AE482-6B77-495A-8E38-7F0A8396BBF9.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Jcamps