Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Rijdt nu al 1,5 week rond op 2018.14.2. Voor mij de meest instabiele firmware waarmee ik tot nu toe gereden heb. Grote scherm slaat regelmatig vast, Spotify werkt niet meer, knipperlichtgeluid blijft hangen, airbag meldingen onder het rijden, etc.etc. zelfs mijn knipperlicht is er eens volledig mee gestopt.

Nu blijkt dat als je een (zware) website heb bezocht dat deze door gaat met refreshen op de achtergrond. Ik had met de nieuwe browser de snelheid van Flitsmeister.nl verkeersinformatie getest. Deze laat de hele mediacomputer vastlopen als deze op de achtergrond door blijft lopen.

Even google weer ingesteld als pagina en alles werkt weer. Pfffttt
Als je Flitsmeister gebruikt rij je dus kennelijk te hard. Ja, dan krijg je dit ... :D
 
Sinds 2018.14.2 gaat het laden niet meer optimaal.
Ik heb een Maxem box die het maximale uit de huisaansluiting van 3x25 ampere haalt.
Alles wat overblijft na huishoudelijk gebruik, gaat naar het oplaadpunt.
Meeste tijd is dat 3x24 ampere (16,5kw).

Het opladen heb ik "gepland" ingesteld om 4 uur in de ochtend met 24 ampere laadstroom.
Na update 2018.14.2. start het laden op 3x8 ampere en gaat niet meer automatisch omhoog.
Vanochtend (6:00) heb ik hem in de auto handmatig naar 24 ampere moeten "opplussen".
Dan gaat het laden weer maximaal.

Komt dit probleem bekend voor?
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
Sinds 2018.14.2 gaat het laden niet meer optimaal.
Ik heb een Maxem box die het maximale uit de huisaansluiting van 3x25 ampere haalt.
Alles wat overblijft na huishoudelijk gebruik, gaat naar het oplaadpunt.
Meeste tijd is dat 3x24 ampere (16,5kw).

Het opladen heb ik "gepland" ingesteld om 4 uur in de ochtend met 24 ampere laadstroom.
Na update 2018.14.2. start het laden op 3x8 ampere en gaat niet meer automatisch omhoog.
Vanochtend (6:00) heb ik hem in de auto handmatig naar 24 ampere moeten "opplussen".
Dan gaat het laden weer maximaal.

Komt dit probleem bekend voor?
Nog niet ervaren. Wellicht helpt t om het station en de Maxem een keer opnieuw op te laten opstarten. Alles wat software heeft moet je af en toe wakkerschudden:rolleyes:.
 
  • Like
Reactions: Eriksc
Nog niet ervaren. Wellicht helpt t om het station en de Maxem een keer opnieuw op te laten opstarten. Alles wat software heeft moet je af en toe wakkerschudden:rolleyes:.
@Eriksc En als je een Tesla Wall Connector gebruikt: ik heb diverse recente meldingen gezien dat de firmware van de TWC werd geupdate (via de auto). Wellicht dat met de nieuwe firmware de communicatie met de Maxem niet lekker werkt ?
 
@Eriksc En als je een Tesla Wall Connector gebruikt: ik heb diverse recente meldingen gezien dat de firmware van de TWC werd geupdate (via de auto). Wellicht dat met de nieuwe firmware de communicatie met de Maxem niet lekker werkt ?

Helaas maak ik geen gebruik van de Tesla Wall connector maar van de ICU Eve Mini. Heb hiervoor gekozen om het stroomverbruik zakelijk te kunnen verrekenen (maandelijkse factuur). Ik zal de Maxem box eens resetten. Wellicht helpt dat.
 
Sinds 2018.14.2 gaat het laden niet meer optimaal.
Ik heb een Maxem box die het maximale uit de huisaansluiting van 3x25 ampere haalt.
Alles wat overblijft na huishoudelijk gebruik, gaat naar het oplaadpunt.
Meeste tijd is dat 3x24 ampere (16,5kw).

Het opladen heb ik "gepland" ingesteld om 4 uur in de ochtend met 24 ampere laadstroom.
Na update 2018.14.2. start het laden op 3x8 ampere en gaat niet meer automatisch omhoog.
Vanochtend (6:00) heb ik hem in de auto handmatig naar 24 ampere moeten "opplussen".
Dan gaat het laden weer maximaal.

Komt dit probleem bekend voor?
Ik heb dit ook gehad, ik heb 'm toen ingeruild voor een X, toen was het verholpen :cool:

(maar zonder gekheid, ik geloof dat het toen met een software update verholpen was, ik kan me niet herinneren of ik er iets voor heb gedaan. Er waren toentertijd meer klachten over op het forum).
 
  • Like
Reactions: Eriksc
Sinds 2018.14.2 gaat het laden niet meer optimaal.
Ik heb een Maxem box die het maximale uit de huisaansluiting van 3x25 ampere haalt.
Alles wat overblijft na huishoudelijk gebruik, gaat naar het oplaadpunt.
Meeste tijd is dat 3x24 ampere (16,5kw).

Het opladen heb ik "gepland" ingesteld om 4 uur in de ochtend met 24 ampere laadstroom.
Na update 2018.14.2. start het laden op 3x8 ampere en gaat niet meer automatisch omhoog.
Vanochtend (6:00) heb ik hem in de auto handmatig naar 24 ampere moeten "opplussen".
Dan gaat het laden weer maximaal.

Komt dit probleem bekend voor?
Ik heb iets vervelijkbaars al een tijdje ook met oudere firmware. Laden is vaak mogelijk met max 7 kw. Het is nog niet opgelost.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: shthpnz and Eriksc