Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
En dan zonder gekl..i. Geloof me, willen we de massa meekrijgen dan is dat een vereiste.
Absoluut. Op handige plekken 11-16kW (22kW) AC neerzetten. Dan shoppen, een etentje of whatever...en presto weer 50 -100km erbij zonder zorgen. Zelfde inderdaad voor het "vol" van huis gaan. Duidelijke, meewerkende regels om lekker als rijtjeshuiseigenaar(of huurder) een kabel over de stoep van je laadoplossing naar de auto te mogen/kunnen leggen. Het wordt niet makkelijker dan dat.

32A kookgroepje in de meterkast...Tesla Wall Connector tegen de gevel en je kan al los (of een 3x16A wanneer je al 3 fases hebt thuis). Kabelmatje erbij...good to go. Was er maar een manier om een parkeerplaats "voor de deur" te kunnen claimen/huren zonder eerst invalide te moeten raken...

Is er al nieuws waar de "nieuwe" grijze SuC rondjes op de Tesla site zouden moeten zijn in Nederland. Afgezien Dort?
 
45738.jpg


zo iets ?
Ik zou eerder willen opteren voor twee of drie kleinere SuCs. Rond Utrecht dan nog een in Amsterdam er bij.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and Martijn S
Ik zou eerder willen opteren voor twee of drie kleinere SuCs.//**//

beetje offtopic; dit is een andere discussie : liever één grote; of verschillende kleine SuC ?

In Engeland, Bristol bvb, staan er meerdere kleine SuC's - het nadeel daarvan is dat je sneller zal zien dat deze vol staat; of dat je moet delen (A/B).

Statistisch is reeds bewezen dat een MultipleQueue - MultipleServer oplossing trager is dan een SingleQueue - MultipleServer .
In deze is de queue de wachtrij aan de Supercharger, en de Server de stall.
Met andere woorden : je zal statisch gezien sneller geholpen worden indien er minder SuC's zijn, maar grotere.
 
Tesla heeft met een recente update duidelijk ook de batterij-constraints verder aangescherpt, vooral naar temperatuur toe.

Gisteren (zaterdag) gaan laden met een SoC van 5% in Aartselaar, rond 12:30.
Ik wist overigens niet goed wat ik zag : zowel de stalls als de paar parkeerplaatsen naast de suc waren helemaal vrij.

Het laadvermogen kwam niet boven de 75kW uit.
Het werd nochtans al warmer gisteren; én ik had al een kleine 40km gereden.
Maar de beperking op de regen. was pas afgevallen, en op de acc. was ze nog sterk aanwezig
(sterker dan enkel door de lage SoC zou te verklaren zijn)

Het relatieve lage laadvermogen (ik had normaal 115kw moeten zien) kan enkel te verklaren zijn doordat de temperatuur van de batterij nog niet optimaal was.


Het lage vermogen in Dordrecht kan maw ook mogelijk te wijten zijn aan de temperatuur van de batterij.
 
Gisteren (zaterdag) gaan laden met een SoC van 5% in Aartselaar, rond 12:30.
Ik wist overigens niet goed wat ik zag : zowel de stalls als de paar parkeerplaatsen naast de suc waren helemaal vrij.

Ik ben vorige week zaterdag gaan laden in Aartselaar omstreeks 18u30 en er was niemand, de gehele parking was leeg en niemand aan het laden.

Ik passeer er regelmatig zonder laden en zie ook steeds meer dat er vrije plaatsen zijn ipv dat het vroeger eigenlijk altijd vollen bak was.

Misschien heeft de fee hier iets mee te maken? De SUC werd nogal veel gebruikt als parkeerplaats na een onderhoud of herstelling. Waarschijnlijk zetten ze die wagens daar nu niet meer?
 
  • Like
Reactions: HWS
Helemaal mee eens!! Bijvoorbeeld kruising A1 met A50, dan heb je een groot bereik!!

Op de lijn Enschede-Den Haag kom je geen enkele SuC tegen (zonder extensief omrijden). Ergens op die lijn zou dus best fijn zijn.
Of dat nu Den Haag, Utrecht op Apeldoorn is maakt niet zo heel erg veel uit. Hoewel Utrecht de meeste mogelijkheden geeft.

Kwam pas mensen van de UT tegen die als vervanging van de 'auto's met chauffeur' een Tesla overwogen. Die brengen soms voor een vergadering van een uur bestuurders op en neer naar Den Haag. Dan is destination charging ook maar een halve oplossing. Goed (overtuigend) om dan een SuC back-up ergens onderweg te hebben.

Zelf natuurlijk groot voorstander van Apeldoorn (A1/A50) want op dagelijkse route. Maar de afgelopen 3,5 jaar bewijzen dat die natuurlijk niet echt nodig is.
 
  • Like
Reactions: 2MeterNL
Zou het niet handig zijn om in het battery pack scherm niet alleen het SOC% maar ook de pack temperatuur te laten zien?

Dan weet je iig of een lager Kwattage aan de pack temperatuur ligt, of aan de supercharger bezetting of staat.

Tesla heeft alle informatie die zij nodig hebben om ter plekke te zien wat eventuele oorzaken zijn van langzaam laden. Ik weet niet in hoeverre dat geautomatiseerd is en gebruikt wordt, maar volgens mij kunnen zij alle benodigde info direct inzien.
 
Kwam pas mensen van de UT tegen die als vervanging van de 'auto's met chauffeur' een Tesla overwogen. Die brengen soms voor een vergadering van een uur bestuurders op en neer naar Den Haag. Dan is destination charging ook maar een halve oplossing. Goed (overtuigend) om dan een SuC back-up ergens onderweg te hebben.

Zelf natuurlijk groot voorstander van Apeldoorn (A1/A50) want op dagelijkse route. Maar de afgelopen 3,5 jaar bewijzen dat die natuurlijk niet echt nodig is.
Als je een auto met chauffeur huurt dan wil je toch niet onderweg stoppen om te laden? Retour Utrecht-Den Haag moet toch makkelijk te doen zijn. Bijladen tijdens de vergadering lijkt mij de verantwoordelijkheid van de chauffeur. Voor deze case zou een SuC rond het Prins Clausplein goed passen.
 
Als je een auto met chauffeur huurt dan wil je toch niet onderweg stoppen om te laden? Retour Utrecht-Den Haag moet toch makkelijk te doen zijn. Bijladen tijdens de vergadering lijkt mij de verantwoordelijkheid van de chauffeur. Voor deze case zou een SuC rond het Prins Clausplein goed passen.
Ik denk dat @LastNLSig verwijst naar mensen die vanuit Enschede (Universiteit Twente) open neer naar Den Haag gechauffeerd worden. Dat is iets meer dan 400 km retour. Dus moet het met normaal rijden plus een klein uurtje laden op bestemming aan een 11 kW station wel lukken met een Tesla met tenminste 90 kWh accu. Het Bart Tommelein syndroom blijkt besmettelijk...
 
Ik denk dat @LastNLSig verwijst naar mensen die vanuit Enschede (Universiteit Twente) open neer naar Den Haag gechauffeerd worden. Dat is iets meer dan 400 km retour. Dus moet het met normaal rijden plus een klein uurtje laden op bestemming aan een 11 kW station wel lukken met een Tesla met tenminste 90 kWh accu. Het Bart Tommelein syndroom blijkt besmettelijk...
Ach so... ik heb 3 22kW laadpunten beschikbaar aan de rand van Den Haag. Worden slechts af en toe gebruikt door ons.