Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn auto uitgeleend aan de jongen die mij of mijn gasten voor regelmatig chauffeert in mijn Tesla. Hij heeft mijn auto, met 97%=415km bij mij, in Rijswijk opgehaald en is samen met ma en zus naar een afspraak in Nijmegen. Deze afstand is ca. 140km. Hem op het hart gedrukt rustig te rijden. Voor zover ik gezien heb is hij netjes tussen de 100-115km/u gebleven. Aangekomen met nog 218km in de accu. Moet zo nog naar een 2e adres(zal ook een uurtje zijn) in de buurt en daarna weer terug naar Rijswijk. Dichtstbijzijnde laadpalen zijn toch ruim een km lopen. Het zal erom gaan spannen.

WAT ZOU HET TOCH RELAXED ZIJN ALS ER EEN SUPERCHARGER IN OMGEVING UTRECHT KWAM....:confused:

Als jullie op de terugweg een blauwe Tesla langzaam op de rechterbaan zien rijden steek dan je duim maar op:(. De Fastned stations die ik zo kon vinden staan helaas aan de zuid kant van de A12 daarnaast zijn dat ook geen plekken waar je met je moeder en zus wilt rondhangen met dit weer. Hij zou ook nog moeten uitvogelen hoe dat werkt met de app etc. Heb ik ook nog nooit gedaan.
 
Geen idee hoeveel trek ze hebben na een plak cake...

Voor een rit zoals deze mis ik Utrecht. Ff een bakkie is best te doen onderweg maar om nou een hele maaltijd te nuttigen om 4-uur. Enne, ik wil ook weer naar huis straks. Liefst niet in het gammele barrel wat er in de garage hier is achter gelaten.
 
Als jullie op de terugweg een blauwe Tesla langzaam op de rechterbaan zien rijden steek dan je duim maar op:(. De Fastned stations die ik zo kon vinden staan helaas aan de zuid kant van de A12 daarnaast zijn dat ook geen plekken waar je met je moeder en zus wilt rondhangen met dit weer. Hij zou ook nog moeten uitvogelen hoe dat werkt met de app etc. Heb ik ook nog nooit gedaan.

Fastned Harmelen. Werkt prima hoor en aan de Noordkant.
 
Dank voor t meedenken. Ligt volgens mij toch aan de zuidkant maar zou wel bereikbaar zijn. Vooralsnog lijkt hij Zoetermeer net te halen zodat hij z'n moeder en zus kan afzetten. Daarna langzaam naar mijn kantoor. Had ik nou toch maar die laadupgrade besteldo_O.

upload_2017-2-28_16-47-38.png
 
Dank voor t meedenken. Ligt volgens mij toch aan de zuidkant maar zou wel bereikbaar zijn. Vooralsnog lijkt hij Zoetermeer net te halen zodat hij z'n moeder en zus kan afzetten. Daarna langzaam naar mijn kantoor. Had ik nou toch maar die laadupgrade besteldo_O.

Zal ik mij vergissen. Deze staan er in ieder geval. Twee nieuwe snelladers A12 geplaatst - Allego Nederland

Net zo lang totdat ik gelijk heb:D
 
Hehe, kan zijn, alleen was dat het laadvermogen gedurende de hele sessie. Ik begon bij 50 % en toen leek het begrenst op 50 kW.

Afijn, was mijn eerste supercharge, weer een ervaring rijker.

Als het zo rustig is dan zou ik een andere proberen...want hij kan makkelijk meer aan met zo'n SoC. Koppel hem bij een ander aan, en mocht die het wel goed doen ( ook trouwens als die het niet goed doet ) gelijk bellen naar Tesla, die kunnen je auto van afstand uitlezen alsmede de lader en die kunnen vertellen waar het aan ligt, daar zijn ze voor!
 
Zal ik mij vergissen. Deze staan er in ieder geval. Twee nieuwe snelladers A12 geplaatst - Allego Nederland

Net zo lang totdat ik gelijk heb:D
Die staat idd aan de noord kant. Alleen meen ik gelezen te hebben dat Allego zo mogelijk nog meer rekent dan Fastned. Maar beter duur dan niet te koop. Gelukkig heeft hij t met z'n rechtervoet weten te halen met nog 5km range. Back on topic. T blijft jammer dat we ons nog aan moeten passen omdat er onvoldoende SuC's zijn. In Engeland staan er meerdere nog geen 25km van elkaar. Ik vind echt dat er nog wel 10 bij moeten in NL met als belangrijkste Utrecht.
 
Als het zo rustig is dan zou ik een andere proberen...want hij kan makkelijk meer aan met zo'n SoC. Koppel hem bij een ander aan, en mocht die het wel goed doen ( ook trouwens als die het niet goed doet ) gelijk bellen naar Tesla, die kunnen je auto van afstand uitlezen alsmede de lader en die kunnen vertellen waar het aan ligt, daar zijn ze voor!

Ik heb er 4 van de 6 paren geprobeerd, ik lees al een tijdje mee met dit forum en ik ken die mogelijkheid. Helaas waren geen van de laders van plan om meer dan 50 kW te leveren. Ik las ook ergens dat nieuwe stations eerst op een lager vermogen draaien. Dus het bij no.4 maar even gelaten zo.

Overigens had ik al een 40 km achter de wielen, vanaf YES!Delft. Dus warme accu..
 
Overigens had ik al een 40 km achter de wielen, vanaf YES!Delft. Dus warme accu..

Ik denk: combinatie van hoge soc, korte opwarmtijd en lage buitentemp:

toen dordt net open was heb ik geladen bij 47% soc en na een half uur rijden. Buiten was het toen 3 graden. Laden ging aan gem 50kw. Ik was de enige. Ik postte daarover ivm de nieuwe functie op het scherm.

Vorige week, 10 graden buiten, soc 6%, na twee uur rijden:
Laden in dordt met 98kw, 596km per uur. Er waren er toen twee andere bezet. Foto'tje gemaakt omdat het een voor mij een record was, net toen het begon te zakken. Al bij 35%soc. Kennelijk maakt die soc veel uit.

Dus dordt kan het wel. Probeer het maar eens met een lagere soc na langer rijden.
 

Attachments

  • IMG_5084.PNG
    IMG_5084.PNG
    371.4 KB · Views: 44
Last edited:
Als je een rit van 40km rustig gereden hebt, dan is de accu nog lang niet op werktemperatuur. Als het bij vertrek om het vriespunt is, heb je dan na die 40km nog echt niet het volle vermogen ter beschikking bij een SuC.:(
Klopt! Stiekem denk ik dat dit een maatregel is tegen de 'thuisladers' bij suc's. ;)
Na een recente update lijkt het alsof het veel langer duurt voordat de stippellijn verdwijnt.