Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Schermafbeelding 2017-04-24 om 20.02.55.png
Benieuwd of we er ook een paar krijgen als deze.
Zou voor een stad flink verlichting geven als er deze laadpleinen zijn. Een keer of twee per week zeer snel tot 90% laden (met de nieuwe batterijen) en voor wie geen eigen laadplek kan hebben is het probleem zo netjes opgelost en geen gezeur meer. Het is de groep die nu ook gewend is aan af en toe tanken dus die zal zich hier gemakkelijk in kunnen vinden. Duidelijk is dat er ook SuC's komen die voor lokaal gebruik zijn. Ben wel benieuwd wat er in juli bekend wordt over de werkelijke mogelijkheden met de nieuwe batterijen. Aankondigingen als deze lopen vaak vooruit op onthullingen.
 
Last edited:
Overigens ook interessant om op de kaart alleen naar de Destination Chargers te kijken.
Vorig najaar melden ze al dat het DeC programma met de wintersport op komst zich vooral op de alpenlanden zou concentreren.
En als je kijkt wat er nu is bijgekomen dan is dat behoorlijk gelukt.
Voor de komende maanden kunnen we een flinke toename in de zomervakantieregio's verwachten lijkt me.
 
Dit zijn volgens mij gewoon uitbreidingen voor de bestaande chargers van Gent, Antwerpen en Oosterhout. Ze worden gewoon allemaal in het stadscentrum aangeduid omdat zogezegd de exacte locatie niet duidelijk is en men enkel het centrum van de stad waar deze zal komen aangeeft.
 
VdValk parkeerplaats altijd vol ?? ben je wel eens helemaal naar achteren doorgereden ? is erg veel extra parkeerruimte die er uitziet alsof er nooit iemand staat. De huidige vdValk laadpalen zijn inderdaad vaal ge-iced of bezet door hybrides - staan ook direct naast de ingang. Wordt trouwens zo wel een centrum van laadpunten: vd Vlak huidig, op elk van de P&R parkeerterreinen, bij McD en dan straks ook nog SuC's er bij.
 
A2 Breukelen, dat is 2 rotondes, een smal weggetje én een slagboom om bij het hotel te komen. Dat maakt het toch helemaal geen handige plek voor een Supercharger?

Ik vind de overeenkomst/deal met vd Valk leuk, maar ik begin het in Nederland wel erg onhandig te vinden dat Superchargers daar staan. Ook in België overigens. Wel eens bij Arlon geweest? Daar moet je van de snelweg nog een flink omrijden om bij de SuC op een bouwterrein te komen.

Ja, ik ben heel blij dát ze er zijn, maar zijn dit nou ook voor nieuwe SuC's echt handige locaties?
 
  • Like
Reactions: KrisB and HWS
A2 Breukelen, dat is 2 rotondes, een smal weggetje én een slagboom om bij het hotel te komen. Dat maakt het toch helemaal geen handige plek voor een Supercharger?

Ik vind de overeenkomst/deal met vd Valk leuk, maar ik begin het in Nederland wel erg onhandig te vinden dat Superchargers daar staan. Ook in België overigens. Wel eens bij Arlon geweest? Daar moet je van de snelweg nog een flink omrijden om bij de SuC op een bouwterrein te komen.

Ja, ik ben heel blij dát ze er zijn, maar zijn dit nou ook voor nieuwe SuC's echt handige locaties?
Ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat ze niet veel keus zullen hebben. Het is voor Tesla makkelijk om met zo'n parapludeal met vdValk en Accor simpel om aan de nodige ruimte te komen om hun SuCs uit te rollen, bovendien in de buurt van snelwegen.
Stel je voor dat ze met Shell en Rijkswaterstaat zouden moeten onderhandelen. Dan was de eerste SuC er niet voor 2020 geweest.

Het is niet optimaal, maar wel pragmatisch.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat ze niet veel keus zullen hebben. Het is voor Tesla makkelijk om met zo'n parapludeal met vdValk en Accor simpel om aan de nodige ruimte te komen om hun SuCs uit te rollen, bovendien in de buurt van snelwegen.
Stel je voor dat ze met Shell en Rijkswaterstaat zouden moeten onderhandelen. Dan was de eerste SuC er niet voor 2020 geweest.
Het is niet optimaal, maar wel pragmatisch.
Helemaal eens. Het omrijden duurt nooit meer dan enkele minuten. En tijdens het laden kun je altijd een kop koffie of iets te eten nemen. Ook dan geef ik de voorkeur aan Van der Valk tegenover bijv. een Burger King. Vooral Zwolle is een prettige lokatie om even te lunchen. Wel wordt het daar heel druk. Stond ik in het begin vaak alleen of met nog een Tesla, nu staan er regelmatig 12 Tesla's aan de SuperCharger.
 
Ik ben VdV als heel positief gaan ervaren. Vaak prettige en mooie accomodaties.
Ik rij liever een stukje verder, dan dat ik bij een benzinepomp moet laden, lees Fastned.
Zo mag de SuC van Zevenaar van mij verhuizen naar een afslag verderop...
En overigens vind ik het prima om er voor mijn koffie te betalen.
 
  • Like
Reactions: gelden
A2 Breukelen, dat is 2 rotondes, een smal weggetje én een slagboom om bij het hotel te komen. Dat maakt het toch helemaal geen handige plek voor een Supercharger?

Ik vind de overeenkomst/deal met vd Valk leuk, maar ik begin het in Nederland wel erg onhandig te vinden dat Superchargers daar staan. Ook in België overigens. Wel eens bij Arlon geweest? Daar moet je van de snelweg nog een flink omrijden om bij de SuC op een bouwterrein te komen.

Ja, ik ben heel blij dát ze er zijn, maar zijn dit nou ook voor nieuwe SuC's echt handige locaties?
eens. 10 min omrijtijd voor een laadstop van een kwartier is zonde tijd. Bij korte laadstops van 10-20min is het service concept van vdV te langzaam. (zelfs een tosti is voor 11:00 niet verkrijgbaarrr). Dan liever de Duitse McD op een Autohof waar een prima McCafé in zit.
 
  • Like
Reactions: HWS