Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo iedereen! Ik ben sinds vorige week ook een Model S rijder, ben er super blij mee! :)

Nog even over de Supercharger in Hoorn: Ik heb er nu twee keer geladen, vorige week en gisteren. 1x stond ik alleen, de andere keer met nog een Model X (1x rond 11.00, 1x rond 16.00) en haalde ik met warme accu's 450 km/pu. Dacht zo even uit m'n hoofd 90kW. Prima laadsnelheden dus.

Verder een prima locatie, alleen moet je dus wel een uitrijkaartje halen (die je sowieso krijgt bij een consumptie). Ook zijn het er 4 en niet 8. De koffie en cheesecake zijn trouwens een aanrader ;-)
 
Supercharger Zwolle staat vandaag in de navigatie gemarkeerd als unavailable. Echter sta er nu net als 10 anderen gewoon te laden (met 52kw op een shared paal).

Misschien omdat hij vol is? Of zou er onderhoud zijn gepleegd en is de markering nog niet opgeheven? Goed dat het wordt aangegeven als een SuC niet beschikbaar is, maar dan moet die melding wel kloppen natuurlijk.
 
  • Disagree
Reactions: Desiré
Misschien omdat hij vol is? Of zou er onderhoud zijn gepleegd en is de markering nog niet opgeheven? Goed dat het wordt aangegeven als een SuC niet beschikbaar is, maar dan moet die melding wel kloppen natuurlijk.
Misschien gebeurt dat ook als de internetverbinding van de SuC eruit ligt? Ik heb van Zevenaar ook die melding weleens gehad net op het moment dat ik 'm eens nodig had. Gewoon roadside assistance gebeld en kreeg de uitleg dat een aantal laders niet optimaal werkte. Uiteraard wist men ook precies te vertellen welke laders ik het beste kon gebruiken.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Toevallig vandaag gebeld met Tesla Service ivm een rit a.s. zaterdag naar Assen vanuit Dordt, dus wil laden in Zwolle, en dan 's nachts nog een keer voor naar huis te komen (moet ook nog even naar Veendam). Maar die dame wist me te melden dat er maar slechts 3 in werking waren 3a, 3b en 4a volgens haar. Maar als iemand kan bevestigen dat ze het allemaal doen, dan rij ik met een geruster hart die kant op. Heb de wagen vol met 5 mensen, dus zou echt suf zijn als ik niet daar kan laden en dan bij Fastned aan de paal moet met de ChaMeDo.
 
Toevallig vandaag gebeld met Tesla Service ivm een rit a.s. zaterdag naar Assen vanuit Dordt, dus wil laden in Zwolle, en dan 's nachts nog een keer voor naar huis te komen (moet ook nog even naar Veendam). Maar die dame wist me te melden dat er maar slechts 3 in werking waren 3a, 3b en 4a volgens haar. Maar als iemand kan bevestigen dat ze het allemaal doen, dan rij ik met een geruster hart die kant op. Heb de wagen vol met 5 mensen, dus zou echt suf zijn als ik niet daar kan laden en dan bij Fastned aan de paal moet met de ChaMeDo.

Sta nu in Zwolle te laden aan 1a. Bijna alle plekken zijn bezet en kan me niet voorstellen dat ze daar staan zonder een werkende lader. Laden voor een paar minuten onderbroken, maar tijdens een prima lunch van 4% naar 82%.

Veel plezier met de rit!