Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Jawel maar we zijn dan weer een paar jaar verder en misschien regelt Tesla wel die lease voor ons. En het hoeft helemaal niet. Ikzelf zou het prachtig vinden als ik zou kunnen aangeven wanneer onze 3 straks niet nodig is en hij gebruikt wordt, tegen vergoeding, allemaal via app met verrekening via de fleet, door vijfsterren rijders. (Dat zat ook in het verhaal van Elon)
Werkgevers gaan dit niet leuk vinden en toestaan. De meeste berijders overeenkomsten staan nu al niet toe dat er verhuurd wordt. Beetje raar natuurlijk als de werknemer geld gaat verdienen met de auto waarvoor de werkgever de (extra) kosten draagt. En ja, 45% van de nieuw verkochte auto's wordt geleased, en hoe duurder hoe hoger dat percentage. Er komen dus relatief weinig privé 3's op de weg.

Ik stel me ook voor dat het aanmelden voor deze deelservice alleen door de eigenaar kan en niet door de berijder. Geldstromen moeten altijd naar de rechthebbende en ook Tesla wil daar geen gedonder mee (is geen Uber). Een "verdienmodel" wat mogelijk wel werkt is als een werkgever poolauto's ook op deze manier ter beschikking kan stellen voor privé gebruik.
 
Last edited:
Werkgevers gaan dit niet leuk vinden en toestaan. De meeste berijders overeenkomsten staan nu al niet toe dat er verhuurd wordt. Beetje raar natuurlijk als de werknemer geld gaat verdienen met de auto waarvoor de werkgever de (extra) kosten draagt. En ja, 45% van de nieuw verkochte auto's wordt geleased, en hoe duurder hoe hoger dat percentage. Er komen dus relatief weinig privé 3's op de weg.

Ik stel me ook voor dat het aanmelden voor deze deelservice alleen door de eigenaar kan en niet door de berijder. Geldstromen moeten altijd naar de rechthebbende en ook Tesla wil daar geen gedonder mee (is geen Uber). Een "verdienmodel" wat mogelijk wel werkt is als een werkgever poolauto's ook op deze manier ter beschikking kan stellen voor privé gebruik.

On topic heren, on topic :p
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik stond vandaag in Apeldoorn te laden (kwam er deze week pas achter dat daar een Supercharger is gerealiseerd) en kwam niet hoger dan 44 kW. Lange tijd zelfs niet hoger dan 32kW.. Dat noem ik nou niet direct superchargen. Bij een buitentemperatuur van rond de 12 graden en een halfvolle accu leek mij dat wel erg laag. Iemand hier ervaring mee? Ook bij andere superchargers heb ik iets dergelijks wel eens.
 
Ik stond vandaag in Apeldoorn te laden (kwam er deze week pas achter dat daar een Supercharger is gerealiseerd) en kwam niet hoger dan 44 kW. Lange tijd zelfs niet hoger dan 32kW.. Dat noem ik nou niet direct superchargen. Bij een buitentemperatuur van rond de 12 graden en een halfvolle accu leek mij dat wel erg laag. Iemand hier ervaring mee? Ook bij andere superchargers heb ik iets dergelijks wel eens.

Dat is inderdaad erg laag. Volgens mij komt het nog wel voor dat als een SuC net open is, het vermogen wordt geknepen. Ik zou in het vervolg melding maken bij Tesla. Zij kunnen meteen zien wat de oorzaak is.