Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag in Apeldoorn aan de supercharger gehangen. Stond een fossiele Opel op een Tesla plek, dus toen de eigenaar ervan kwam aanlopen heb ik hem daar vriendelijk op aangesproken. Kerel (een tamelijk onbeschofte lompe boer kwam ik achter) wilde van niets weten en het interesseerde hem echt helemaal niks.

Zijn vrouw stond er maar stilletjes bij en stapte in, zichtbaar verontwaardigd over de uiterst lompe houding van haar man.

Denk dat die gast vanavond op de bank slaapt... :)
 
M’n 70 is ook geen 400V en komt veel hoger uit als de batterij maar leeg genoeg is. Ooit kort 117 kW gezien.
 

Attachments

  • 7EBA9BC6-E242-47E8-8EE9-9CCF233117A8.jpeg
    7EBA9BC6-E242-47E8-8EE9-9CCF233117A8.jpeg
    563.9 KB · Views: 89
Maar het komt er allemaal op neer dat de beperking voor een SuC de stroom is.

De bovenkant is 330A meen ik. Bij 400V is dit 132kW.

De 118kW die ik zie is rond de 360V en vermenigvuldig dat met 330A en je bent weer bij de 118kW.

Het nominale voltage van de accu moet dus omhoog, want veel meer stroom door de kabels en connectors gaat lastig worden.
 
  • Like
Reactions: Remog
Vanmorgen nog geladen met 116 kW. En even in m'n API data log van rond het moment van de foto terug gezocht:

"battery_range":29.09
"est_battery_range":19.77
"ideal_battery_range":22.97
"battery_level":11
"usable_battery_level":11
"charge_energy_added":1.38
"charge_miles_added_rated":5.5
"charge_miles_added_ideal":4.5
"charger_voltage":317
"charger_pilot_current":16
"charger_actual_current":0
"charger_power":115

De range uit de API is in miles en de current wordt helaas niet meer meegegeven, maar het voltage is dus 317V met 115 kW power. En dus zo'n 363A.
 

Attachments

  • IMG_4702.JPG
    IMG_4702.JPG
    608.7 KB · Views: 89
Dat is duidelijk, maar... heb je dat dan bij meerdere SuC's? Ik weet niet anders dan dat de maximale stroom inderdaad 330A is en heb met m'n 75 met 350V accupakket nog nooit meer dan 101kW laadvermogen gezien (wat ik rond 40 - 50 % SoC zie).
Ik heb nog een foto naar boven gehaald die ik eerder dit jaar in Breda gemaakt heb.

330A continuous staat er op. Dat sluit niet uit dat het over de 330A kan pieken.

410V x 330A = 135kW

CA3C53F9-AE27-425E-AF6F-8131F24C2520.jpeg
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Dat is duidelijk, maar... heb je dat dan bij meerdere SuC's? Ik weet niet anders dan dat de maximale stroom inderdaad 330A is en heb met m'n 75 met 350V accupakket nog nooit meer dan 101kW laadvermogen gezien (wat ik rond 40 - 50 % SoC zie).

Ja, van de meest noordelijke in Noorwegen tot Murcia in Spanje. Overal zie ik dat soort waardes, uiteraard wel afhankelijk van de SoC. De 117 kW had ik ooit in Girona.
 
Ik heb nog een foto naar boven gehaald die ik eerder dit jaar in Breda gemaakt heb.

330A continuous staat er op. Dat sluit niet uit dat het over de 330A kan pieken.

410V x 330A = 135kW

View attachment 337328
Het zou kunnen dat een SuC af en toe meer dan 330A kan leveren, sterker nog, bewijzen daarvoor zijn hierboven geleverd, maar "330A continious" bij DC betekent in mijn beleving dat er in ieder geval niet MEER dan 330A uit zal komen, zo ook de ervaring van de meeste berijders van een Tesla met 350V-pakket. Als het laden start bij ca. 270V dan is het laadvermogen bij 330A precies 90kW, wat de meesten zien met een "75" die vrijwel leeg is. Oftewel, even checken wat de accuspanning is bij een 350V-pakket bij 0 SoC.
 
Het zou kunnen dat een SuC af en toe meer dan 330A kan leveren, sterker nog, bewijzen daarvoor zijn hierboven geleverd, maar "330A continious" bij DC betekent in mijn beleving dat er in ieder geval niet MEER dan 330A uit zal komen, zo ook de ervaring van de meeste berijders van een Tesla met 350V-pakket. Als het laden start bij ca. 270V dan is het laadvermogen bij 330A precies 90kW, wat de meesten zien met een "75" die vrijwel leeg is. Oftewel, even checken wat de accuspanning is bij een 350V-pakket bij 0 SoC.

Ik zou juist denken dat ze dus meer dan 330A kunnen leveren. Op RDW site staat ook continous power voor S/X en dat ligt rond de 80 kW. Ook kwam ik gisteren nog in een VS draadje tegen dat SuC tussen 330 en 365A kan leveren.