Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ik kom er geregeld langs. Sinds dat brand is het bij Breukelen relatief vaak druk. Altijd minstens 10-15 wagens tegelijk aan het laden, voorheen was het tussen 5-10.

En dan breek ik mijn bek nog niet open over dat bocht waar je overheen moet crossen om bij de superchargers te komen, het is er nu bijna een crossbaan.

Laten we blij zijn dat hij er is, mede tot ontlasting van Amsterdam. Aan de brand kunnen ze natuurlijk niets doen en hopelijk draait alles volgende week weer volop en gaat de melding uit de nav. Volgens manager VdV is dit een tijdelijke setting omdat hij uiteindelijk 50 stalls moet gaan worden. Daarvoor moet de aansluiting verzwaard worden. Als hij de definitieve vorm heeft dan zal ook de bestrating wel worden afgemaakt. Nu veegt men het regelmatig glad als was het tennisbaan en wij helpen natuurlijk ook door er rustig overheen te rijden :) Mogelijk, mijn verwachting, dan ook lokale opslag als buffering voor de pieken en wellicht dakjes erboven met panelen. En dat het drukker wordt is duidelijk nu er soms al dagen zijn met 80 tot 100 afleveringen en de laatste twee weken van het kwartaal voor de deur staan. Gelukkig hebben we een behoorlijke range en zijn we niet allemaal direct op de SuC aangewezen.
 
Laten we blij zijn dat hij er is, mede tot ontlasting van Amsterdam. Aan de brand kunnen ze natuurlijk niets doen en hopelijk draait alles volgende week weer volop en gaat de melding uit de nav. Volgens manager VdV is dit een tijdelijke setting omdat hij uiteindelijk 50 stalls moet gaan worden. Daarvoor moet de aansluiting verzwaard worden. Als hij de definitieve vorm heeft dan zal ook de bestrating wel worden afgemaakt. Nu veegt men het regelmatig glad als was het tennisbaan en wij helpen natuurlijk ook door er rustig overheen te rijden :) Mogelijk, mijn verwachting, dan ook lokale opslag als buffering voor de pieken en wellicht dakjes erboven met panelen. En dat het drukker wordt is duidelijk nu er soms al dagen zijn met 80 tot 100 afleveringen en de laatste twee weken van het kwartaal voor de deur staan. Gelukkig hebben we een behoorlijke range en zijn we niet allemaal direct op de SuC aangewezen.
50 stalls zou ideaal zijn! :) Nog minder kans op Stall pairing.

De reden dat ik moest laten: Schiphol Valet parking was vergeten mijn auto op te laden... ;) Dan is het best irritant als je net na een 10 uur lange vlucht met 30kW aan een SuperCharger staat. Je wil dan echt zo snel mogelijk door.

Ik weet het, pure luxe problemen.
 
  • Funny
Reactions: SeBsZ
50 stalls zou ideaal zijn! :) Nog minder kans op Stall pairing.

De reden dat ik moest laten: Schiphol Valet parking was vergeten mijn auto op te laden... ;) Dan is het best irritant als je net na een 10 uur lange vlucht met 30kW aan een SuperCharger staat. Je wil dan echt zo snel mogelijk door.

Ik weet het, pure luxe problemen.

Neen, je hebt gewoon gelijk. Vervelende samenloop van omstandigheden waar ik ook niet op zit te wachten.
 
MsUT685.jpg


kWh geleverd laatste 24 uur (13 september), zie nummer 2!
Bron: Derfein op reddit.
 
50 stalls zou ideaal zijn! :) Nog minder kans op Stall pairing.

De reden dat ik moest laten: Schiphol Valet parking was vergeten mijn auto op te laden... ;) Dan is het best irritant als je net na een 10 uur lange vlucht met 30kW aan een SuperCharger staat. Je wil dan echt zo snel mogelijk door.

Ik weet het, pure luxe problemen.
Wie weet is stall sharing wel binnenkort (Tesla tijd) verleden tijd. Wanneer een aantal PowerPacks opgeladen klaar staan bij de SuC V3 (geladen door de aanwezige ladercabinetten en solardaken), zou het zomaar kunnen dat de Packs voldoende vermogen leveren per stall dat je in de meest gunstige situatie volle mep krijgt zolang de Packs een redelijke SoC hebben. ;)
 
  • Like
Reactions: Michael75D
Ik vind het leuk 50 stalls, maar wat voor een verkeer veroorzaakt dit allemaal we niet op je parking? Die laadpalen staan allemaal achteraan dus elke Tesla dient heel de parking over te rijden en terug. En we weten allemaal dat ze niet als slakken rijden (in Antwerpen Haven heeft men reeds een verkeersdrempel geïnstalleerd omdat Tesla rijders te snel over de parking scheuren).
 
  • Like
Reactions: widodh
Ik vind het leuk 50 stalls, maar wat voor een verkeer veroorzaakt dit allemaal we niet op je parking? Die laadpalen staan allemaal achteraan dus elke Tesla dient heel de parking over te rijden en terug. En we weten allemaal dat ze niet als slakken rijden (in Antwerpen Haven heeft men reeds een verkeersdrempel geïnstalleerd omdat Tesla rijders te snel over de parking scheuren).

Veel gaat daar nog op de schop dus eerst maar even afwachten voordat we los gaan.
 
Ik vind het leuk 50 stalls, maar wat voor een verkeer veroorzaakt dit allemaal we niet op je parking? Die laadpalen staan allemaal achteraan dus elke Tesla dient heel de parking over te rijden en terug. En we weten allemaal dat ze niet als slakken rijden (in Antwerpen Haven heeft men reeds een verkeersdrempel geïnstalleerd omdat Tesla rijders te snel over de parking scheuren).
Juist. Die parkeerplaats is er niet echt op voorzien.

Nu is te hard rijden niet echt netjes, maar ja, men wil gewoon naar de SuperCharger toe en daarna weer door.

In Amsterdam is/was dit ook al een hele tijd een probleem. Veel te veel verkeer op een kleine parkeerplaats.
 
Vanmiddag was het goed te doen in Breukelen, 12-14 stalls bezet toen ik daar was.
Ik was onderweg met een collega en toen hadden wij een discussie over Supercharge etiquette.
Is er iets waardoor je kan zien welke stall je het beste kan pakken op het moment dat alle dubbele stalls met 1 auto bezet zijn?
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer je net 5 minuten staat te laden dat er dan iemand komt en op Aof B aansluit. terwijl er naast jullie misschien een auto al wel een uur aangekoppeld staat

Graag jullie ervaring