Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou juist denken dat ze dus meer dan 330A kunnen leveren. Op RDW site staat ook continous power voor S/X en dat ligt rond de 80 kW. Ook kwam ik gisteren nog in een VS draadje tegen dat SuC tussen 330 en 365A kan leveren.
Dat lijkt mij ook. De kabels en connectors kunnen 330A continue aan, maar kunnen denk ik pieken naar iets van 360A.

Alleen raar dat mijn 100D dan ook strak op de 330A blijft zitten en dus ook 118kW. Dat zou toch sneller moeten kunnen zou je zeggen.
 
Toch nog even m'n hele API log (met ongeveer 2,5 jaar historie) bekeken.

6.698 metingen stond m'n S70 aan een SuC. Maximale voltage was 354V (58 metingen), al lijkt het er op dat de SuC eerst 400V+ geeft en dan pas van de auto te horen krijgt dat dat een te hoog voltage is, want 9 metingen waren boven de 400V (max 412). Bij het gros van metingen ligt het voltage tussen de 320 en 350V.

Tot het moment dat de API ook de battery current weergaf tijdens het laden was het maximale dat voor kwam 368A.

En wat kW aan gaat is 117 het maximale dat ik gezien heb. En 432 metingen waren 100 kW of meer.
 
Dat lijkt mij ook. De kabels en connectors kunnen 330A continue aan, maar kunnen denk ik pieken naar iets van 360A.

Alleen raar dat mijn 100D dan ook strak op de 330A blijft zitten en dus ook 118kW. Dat zou toch sneller moeten kunnen zou je zeggen.
Even een andere vraag aan @widodh
Jij hebt heel lang met een 85 gereden en hebt nu een 100, merk je veel verschil in je dagelijks gebruik qua laden overslaan etc? Hoeveel meer range heb je nu kn de praktijk?
 
Grappig, hij geeft nu aan wat je zou moeten betalen ( ga ik van uit)
17FE5DB2-4848-4B96-BE41-A9831E9E43EC.jpeg
 
Ik had ook een bedrag maar toen ik ging rijden en op het batterij-icoontje klikte was het weer 0. Bijna iedereen heeft unlimited, het zal wel een bedoeling hebben.
Vanmiddag zag ik dit ook ineens verschijnen, heb ‘even’ met Tesla gebeld. Kreeg een vriendelijke Amerikaan aan de telefoon en die zei dat dit vandaag idd een issue was. Als het goed is verdwijnt dit binnenkort weer voor iedereen die unlimited superchargen heeft.
 
Even een andere vraag aan @widodh
Jij hebt heel lang met een 85 gereden en hebt nu een 100, merk je veel verschil in je dagelijks gebruik qua laden overslaan etc? Hoeveel meer range heb je nu kn de praktijk?

Even mijn ervaring:
Als ik naar Groningen ging, moest ik met m'n 85 op de terugweg altijd even bijladen.
Nu met een 100 kan ik makkelijk heen- en weer zonder me in te houden, en heb dan nog ruimschoots over.
Afstand is ongeveer 400 km retour
 
Ik hoorde vandaag van iemand die ook meegewerkt heeft aan de aanleg van de SuC in Dordrecht dat er een vergunning is aangevraagd voor een Suc bij vd Valk Ridderkerk / Barendrecht.. Ben benieuwd!
Dat is een perfecte locatie bij goede uitvalswegen. Dat zou voor mij mooi zijn hoef ik niet meer naar Dordrecht te rijden . Nu nog wachten op de locatie in de Harnaspolder A4 2019 en Leiden
 
Vanmiddag zag ik dit ook ineens verschijnen, heb ‘even’ met Tesla gebeld. Kreeg een vriendelijke Amerikaan aan de telefoon en die zei dat dit vandaag idd een issue was. Als het goed is verdwijnt dit binnenkort weer voor iedereen die unlimited superchargen heeft.

Eigenlijk spijtig, ik zou ook voor unlimited superchargen graag wel eens weten wat het mij gekost zou hebben.

Gratis geeft namelijk aanleiding in veel hersenen , ook de mijne, tot irrationele gedachtengangen dat ik bijvoorbeeld best zo lang mogelijk mijn oudere Model S blijf aanhouden ipv een andere te kopen. Terwijl dat als ik na een jaar in mijn Tesla account zou kunnen zien dat ik slechts voor enkele honderden euro's heb geladen aan SUC en dat dus heb uitgespaard zou mij en alvast vele anderen aanzetten tot upgraden.

Het moet misschien inderdaad niet telkens bij het laden op het scherm komen, want dan zou ik net denken "hé leuk, toch weer 5 euro uitgespaard", en zou mijn gedachte versterken dat ik mijn unlimited charging auto best maar zo lang mogelijk moet houden. Maar een jaarlijks of maandelijks overzicht in de account zou interessant zijn.
 
  • Like
Reactions: pvandamcom
Een start nog niet. Ik weet wel inmiddels waar deze zal komen, dit is recent besproken in de jaarlijkse vergadering van ons bedrijventerrein; Afslag 6A Zoeterwoude, bij Industrieterrein Roomburg. Nabij Bas Neon ( voor de kenners, dit is altijd goed te zien vanaf de A4. )

Dit lijkt me een onlogische lokatie: er is op die plek geen hotel of restaurant aanwezig.
Aan het begin van dat bedrijventerrein is nog wel een braakliggend stuk land, maar ook daar: geen verzorging aanwezig.
 
Ik hoorde vandaag van iemand die ook meegewerkt heeft aan de aanleg van de SuC in Dordrecht dat er een vergunning is aangevraagd voor een Suc bij vd Valk Ridderkerk / Barendrecht.. Ben benieuwd!

Ik hoop dat het waar is....

Dat uit een mooie locatie en nagenoeg direct aan de snelweg. Zowel vanaf A15 en A16 zeer makkelijk te bereiken, nadeel is wel dat het in de spits vaak vast staat daar. Overigens kun je aan de achterzijde van het hotel laden met 22kW met behulp van de Destination Chargers die er hangen en en voor het hotel staat een rijtje reguliere laadpalen, maar ook een ChaDeMo lader met 50kW.