Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Daar is een eenvoudige, doch leuke oplossing voor. Eind 2013 is door een van de Tesla-rijders van het eerste uur een device ontwikkeld waarmee draadloos de laadklep geopend kon worden. Ging om een universele device. Geen idee of dat nu nog werkt, maar zou graag het gezicht zien morgenochtend van de eigenaar van deze auto..."hé, die stekker had ik er toch uitgehaald.. "..nog leuker als hij daarna de boete ziet...
 
Daar is een eenvoudige, doch leuke oplossing voor. Eind 2013 is door een van de Tesla-rijders van het eerste uur een device ontwikkeld waarmee draadloos de laadklep geopend kon worden. Ging om een universele device. Geen idee of dat nu nog werkt, maar zou graag het gezicht zien morgenochtend van de eigenaar van deze auto..."hé, die stekker had ik er toch uitgehaald.. "..nog leuker als hij daarna de boete ziet...
Precies hetzelfde zendertje zit in elke SuC stekker...
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Daar is een eenvoudige, doch leuke oplossing voor. Eind 2013 is door een van de Tesla-rijders van het eerste uur een device ontwikkeld waarmee draadloos de laadklep geopend kon worden. Ging om een universele device. Geen idee of dat nu nog werkt, maar zou graag het gezicht zien morgenochtend van de eigenaar van deze auto..."hé, die stekker had ik er toch uitgehaald.. "..nog leuker als hij daarna de boete ziet...
Helaas werkt dat tegenwoordig niet als de auto op slot staat, meen ik. Ik ga dat voor alle zekerheid straks even uitproberen bij onze hpwc’s, daar zitten die zenders ook ingebouwd in de stekkers.
 
Vanavond op weg naar huis even voor een pitstop lang SuC Dordrecht gereden. En wat tref ik daar aan:
View attachment 347566

Een echte MS-hole.
Gezien de condens op zijn frunk stond hij er al een tijd. Wel naar buiten komen om af te koppelen maar te beroerd om de auto te verplaatsen. Flapdrol.
Gereed om af te slepen naar een depot in Delfzijl. Ophalen kan alleen op de woensdagen van de oneven weken tussen 11:07 en 11:09 uur. #zalhemhaarlereneenstalltekapen
 
  • Funny
Reactions: Maarten
Vanavond op weg naar huis even voor een pitstop lang SuC Dordrecht gereden. En wat tref ik daar aan:
View attachment 347566

Een echte MS-hole.
Gezien de condens op zijn frunk stond hij er al een tijd. Wel naar buiten komen om af te koppelen maar te beroerd om de auto te verplaatsen. Flapdrol.

Foto met details van tijdstip, locatie, stall e.d. naar Tesla sturen kunnen zij de eigenaar erop aanspreken.
 
Hoe weet jij zo precies dat het 30m is,Wim ?
Was jij die onverlaat in A'dam, 01.2014 ?
;):D

ps : ik heb die bewuste dag er twee gekocht van Michael. ;)
Vele aanwezigen, waaronder ik, hebben op de eerste Tesla party in Waalwijk op 21 september 2013 er een gekregen.
Helaas werkt dat tegenwoordig niet als de auto op slot staat, meen ik. Ik ga dat voor alle zekerheid straks even uitproberen bij onze hpwc’s, daar zitten die zenders ook ingebouwd in de stekkers.
Ik heb het zojuist geprobeerd met het apparaatje uit 2013. Als de auto op slot staat gaat het laadklepje gewoon open. Tot 30 meter afstand.
Als je een niet-lader op een laadplek een loer wil draaien, gaat dat prima.
Natuurlijk wel even wachten tot de lapzwans op zijn nest ligt. Dan de laadpoort openen en de stekker erin.
Als dit bij een SuC is, dan krijgt ie wel een melding op zijn telefoon.
Dan maar wachten of ie tussen de klamme lappen vandaan komt .
Eén ding staat vast, dat doet ie nooit meer :p

PS. Het zendertje ligt weer in mijn Model S. Jullie zijn gewaarschuwd :D

IMG_7501.jpg
 
Last edited:
Vele aanwezigen, waaronder ik, hebben op de eerste Tesla party in Waalwijk op 21 september 2013 er een gekregen.

Ik heb het zojuist geprobeerd met het apparaatje uit 2013. Als de auto op slot staat gaat het laadklepje gewoon open. Tot 30 meter afstand.
Als je een niet-lader op een laadplek een loer wil draaien, gaat dat prima.
Natuurlijk wel even wachten tot de lapzwans op zijn nest ligt. Dan de laadpoort openen en de stekker erin.
Als dit bij een SuC is, dan krijgt ie wel een melding op zijn telefoon.
Dan maar wachten of ie tussen de klamme lappen vandaan komt .
Eén ding staat vast, dat doet ie nooit meer :p

PS. Het zendertje ligt weer in mijn Model S. Jullie zijn gewaarschuwd :D

View attachment 347750
Dan moet je er ook nog voor zorgen dat die overige stals bezet blijven;)
ik dacht eerst dat de stekker er niet in zou gaan, maar dat heb ik net geprobeerd en dat lukt wel zonder de sleutel in de buurt. Hij begint lekker te laden.

mijn zendertje gaat ook de auto in:)
 
  • Like
Reactions: HWS

vergeet die passagiers en vakantiebagage maar, verwaarloosbaar... komt door die dingen op het dak.. en je snelheid uiteraard..
Ik blijf met de displays op percentages rijden want op basis van range kloppen de berekeningen helemaal niet. Net alsof ik met een halve batterij nog 300km kan doen, als ik al moet persen om dat met een volle batterij te doen... En dan rij je er ook 150km 'range' op 80km door...
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dan moet je er ook nog voor zorgen dat die overige stals bezet blijven;)
Ik verwacht bij het toenemen van de drukte dat Tesla straks het bezet houden van een laadplaats gaat bestraffen, ook al zijn er op dat moment niet veel gebruikers. Die toenemende drukte zal ook het aantal bezette stalls doen toenemen.
Maar het simpele feit alleen al dat iemand die zijn Tesla van de SuC heeft afgekoppeld en bericht krijgt dat het laden weer is begonnen, zal dit niet snel weer doen.
 
Dan moet je er ook nog voor zorgen dat die overige stals bezet blijven;)
ik dacht eerst dat de stekker er niet in zou gaan, maar dat heb ik net geprobeerd en dat lukt wel zonder de sleutel in de buurt. Hij begint lekker te laden.

mijn zendertje gaat ook de auto in:)
Ik snap nog steeds niet wat dat zendertje toevoegt aan de functionaliteit van de bestaande SuC stekker.
 
  • Like
Reactions: robertvg and F500e
Ik snap nog steeds niet wat dat zendertje toevoegt aan de functionaliteit van de bestaande SuC stekker.
idd , je hebt gelijk. Het knopje op de TWC doet het net zo goed zonder sleutel.

enige voordeel met het zendertje is, als er 8 eikels staan, dan hoef je maar 1 keer op het knopje te drukken om al de klepjes open te zetten:p